Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرد زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا از فصل آینده به سال 2023 موکول می شود چون زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا مثل فرمت اروپا از پاییز شروع می شود.

این بدان معناست که بعد از برگزاری لیگ قهرمانان آسیا 2022 فصل آینده یعنی فصل 2022-2023 لیگ قهرمانان نیست و آغاز فصل جدید به فصل 2023-2024 موکول می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر در زمان بندی آغاز لیگ قهرمانان آسیا که از فصل بهار به پاییز موکول شد باعث می شود تا این شائبه به وجود آید که  این فصل از لیگ های غرب آسیا بدون سهمیه آسیایی باشند اما  AFC راهکار دیگری را برای این خلا ایجاد شده گذاشته است.

در همین رابطه خبرنگار فارس به سراغ سلطان المهوس خبرنگار سرشناس و کارشناس سابق AFC رفته تا از جزئیات این اتفاق بزرگ آگاه شود.

این کارشناس فوتبال آسیا در این زمینه، گفت: اگر دو فصل داخلی قبل از آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2023-2024 تکمیل شده باشد، با توجه به شرایط، فدراسیون های هر کشور در انتخاب تیم های باشگاهی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ در فصل 2023-2024 اختیار خواهند داشت.

وی افزود: اما اگر فرض می کنیم که فصل داخلی لیگ ها در طول یک سال تقویمی اجرا می شود و دو فصل داخلی قبل از آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2023-2024 تکمیل نشود، هیچ استثنایی نخواهد داشت و نتایج فصل 2022 برای انتخاب تیم ها در رقابت های باشگاهی لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ استفاده خواهد شد.

به گزارش فارس، طبق گزارش ارائه شده از سوی این کارشناس فوتبال آسیا، فصل 2021-2022 لیگ ایران(لیگ بیست و یکم) بدون سهمیه آسیایی نمی شود بلکه فدراسیون فوتبال کشورمان طبق قانون اختیار دارد از میان تیم های برتر فصل 2021-2022 و 2022-2023 تیم های برتر را با ملاک های مشخص برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2023-2024 انتخاب کند.

البته این موارد هنوز به صورت رسمی مطرح نشده و باید دید فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون های غرب آسیا برای این موضوع کدام راه حل قانونی و مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا را انتخاب می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس لیگ قهرمانان آسیا زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال

ایسنا/فارس متولی هندبال استان فارس از تایید سالن‌ها و هتل‌های شیرازی برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا توسط مسئول جهانی این رشته ورزشی خبر داد.

رئیس هیئت هندبال استان فارس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «بدر الذیاب» نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و «احمد ابوالیل» مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در سفر به شیراز از وضعیت سالن‌های ورزشی و هتل‌های این شهر بازدید کردند.

رضا غلامشاهی افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در شیراز، چند هتل را در نظر داریم که هتل‌های ۵ ستاره برای تیم‌های سطح یک و سایر هتل‌ها برای تیم‌های سطح ۲ و ۳ در نظر گرفته‌ شده‌اند.

متولی هندبال فارس با بیان اینکه همگی هتل‌ها مورد تایید و رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان قرار گرفته‌اند، گفت: آن‌ها که پیش‌تر از امکانات شهر اصفهان بازدید کرده بودند، شیراز را از نظر برخورداری از هتل‌های باکیفیت، بالاتر از شهر اصفهان قرار دادند.

وی با تصریح اینکه سالن‌های دانشگاه آزاد اسلامی صدرا و شرکت عمران صدرا برای میزبانی از این رقابت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: امیدواریم استاندار فارس و اداره ورزش استان دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر شاهد تکمیل سالن ۶ هزارنفری شیراز باشیم و بتوانیم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را در این ورزشگاه برگزار کنیم.

غلامشاهی در پایان گفت: با توجه به ابراز رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان، امیدواری زیادی وجود دارد که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای را در شهر شیراز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور در شیراز برگزار خواهد شد و تیم‌ هندبال نوجوانان کشورمان در گروه یک با هند و عراق همگروه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • سهمیه‌ کشورها در فصل آینده باشگاه‌های آسیا تعیین شد
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا