Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:02:06 GMT

پیش بینی شاخص کل تا پایان سال جاری

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۹۷۸۸

پیش بینی شاخص کل تا پایان سال جاری

به گزارش بورس تابناک، آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به حواشی نظامی و سیاسی منطقه و همچنین تشدید وضعیت بحرانی کرونا در دنیا و کشور، جو حساسی به لحاظ اقتصادی در برهه فعلی ایجاد شده است. شاخص کل توانسته با توجه به این حواشی، ناحیه‌ی یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد را حفظ نماید.

طبق گفته تحلیلگر بازار سرمایه، اندیکاتور‌های Stochastic و RSI که نشان از قدرت و شدت روند شاخص کل دارند؛ هم اکنون در وضعیت متعادل قرار دارند و در انتظار حرکت‌های بعدی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت رشد هدف اول شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد و پس از آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد است.

 

او می‌گوید: شاخص کل هم وزن نیز رشدی جزیی را نشان می‌دهد که با توجه به رشد حجم معاملات و ثبات شاخص کل تا حدی قابل توجیه است، اما در سابقه این شاخص رشد‌های به مراتب قوی‌تر از رشد فعلی وجود داشته که تاکنون نتوانستند روند نزولی غالب را شکسته و روند مثبتی را آغاز کنند (طبق شکل). مادامی که شاخص هم وزن نتواند از سقف قبلی خود به بالا عبور کند، نمی‌توان انتظار رشد این شاخص را داشت.

   

همان طور که در تصویر تحلیل مشخص است روند حرکتی ۶ ماه اخیر شاخص مذکور زیر خط روند نزولی قرار دارد و در آخرین موج حرکتی شاهد شکسته شدن کف مهم نمودار در سطح ۳۳۰ هزار واحد هستیم که در حال حاضر به یک مقاومت مهم تبدیل شده است.

اسدی گفت: برای اینکه به طور قاطعانه روند نزولی را خاتمه یافته بدانیم، این شاخص باید از مقاومت یا سقف مهم قبلی خود در سطح ۳۷۰ هزار واحد رو به بالا عبور کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین اوکراین روسیه بازار سرمایه پیش بینی بورس شاخص کل بورس مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین اوکراین روسیه هزار واحد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟