Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@01:05:51 GMT

شورای اروپا عضویت روسیه را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۹۸۶۶

منابع خبری گزارش دادند که به دنبال عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، شوای اروپا عضویت روسیه را در این نهاد موقتا به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش ایسنا، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای اساسنامه شورای اروپا، کمیته وزیران این شورا تصمیم گرفته است که فدراسیون روسیه را از حق نمایندگی خود در کمیته وزیران و در مجمع پارلمانی با اجرای فوری در نتیجه حمله مسلحانه فدراسیون روسیه به اوکراین حالت تعلیق درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: تصمیم اتخاذ شده به این معنی است که فدراسیون روسیه همچنان عضو شورای اروپا و عضو کنوانسیون‌های مربوطه شورای اروپا از جمله کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است. میخایل لوبوف، قاضی منتخب در دادگاه اروپایی حقوق بشر در رابطه با فدراسیون روسیه نیز به عنوان یکی از اعضای دادگاه باقی می‌ماند و درخواست‌های ارائه شده علیه فدراسیون روسیه همچنان توسط دادگاه بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است: تعلیق یک اقدام نهایی نیست، بلکه موقتی است و کانال‌های ارتباطی را باز می گذارد. این تصمیم پس از تبادل نظر با مجمع پارلمانی در کمیته مشترک اتخاذ شد.

ماریا پژینوویچ بوریک، دبیر کل شورای اروپا، حمله به اوکراین را "نقض فاحش" اساسنامه شورای اروپا و دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) توصیف کرد که این نهاد بر آن نظارت دارد.

او گفت: این یک ساعت تاریک برای اروپا است.

روسیه، یکی از اعضای شورای اروپا از سال ۱۹۹۶، قبلا پس از الحاق شبه جزیره کریمه به اوکراین در سال ۲۰۱۴، تحریم شد و هیات روسی در مجمع از حق رای محروم شد. روسیه با تحریم جلسات مجمع و تعلیق کمک‌های مالی به بودجه شورا واکنش نشان داد. این اختلاف حل شد و حقوق روسیه در سال ۲۰۱۹ در توافقی که کی‌یف را خشمگین کرد احیا شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فدراسیون روسیه شورای اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد