Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-استاندار تهران با اشاره به اینکه مسئله ایمنی بازار تهران در شورای تامین استان تهران مطرح شده است، از تشکیل کارگروه مشترک میان شهرداری و استانداری تهران برای ارتقاء ایمنی بازار تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن منصوری استاندار تهران درباره اتخاذ تدابیر اجرایی ارتقاء ایمنی در بازار تهران و ورود استانداری تهران به این موضوع، گفت: موضوع ایمنی بازار تهران اخیرا در شورای تامین استان تهران با حضور دستگاه های مرتبط مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار تهران در مساحتی حدود 120 هکتار به صورت متمرکز مستقر شده است و در برخی بازه‌های زمانی تا حدود 180 هزار نفر جمعیت در بازار دیده می شود که یک تراکم جمعیتی ویژه قلمداد می شود.
وی افزود: در حقیقت 180 هزار نفر فعال اقتصادی به جز مشتریان و خریدارانی که مراجعه می کنند در بازار تهران حضور دارند؛ اما سازه ها و زیرساخت های آنجا بعضا قدیمی و آسیب دیده هستند و همانند دو هفته گذشته که آتش سوزی روی داد شاهد بروز حوادثی در سطح بازار تهران هستیم، البته به لطف خداوند در آتش سوزی اخیر خسارت جانی نداشتیم و مدیریت شد.
استاندار تهران ادامه داد: کارگروهی مشترک بین شهرداری تهران و مجموعه استانداری تهران در حال تشکیل است که در ذیل ستاد حوادث، برخی مسائل و چالش هایی از جنس آسیب‌پذیری محدوده بازار تهران باید بررسی شود و برنامه ریزی برای ارتقاء امنیت حوزه بازار در حال انجام است که البته زحمت اصلی بر عهده شهرداری تهران خواهد بود.
منصوری تاکید کرد: بی تردید استانداری تهران پیگیر است تا اصلاحات فیزیکی و ساختاری که باید در بازار تهران اتفاق بیافتد در سریع ترین زمان ممکن رخ دهد.
وی در پاسخ به سوالی درباره وجود مسائل حقوقی برای کسبه بازار در مسیر ایمن سازی مغازه ها گفت: اگر مسائل حقوقی وجود داشته باشد مورد به مورد باید بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کنیم. این موارد در همان کارگروه تشکیل شده مورد بحث قرار می گیرد و تصمیم گیری خواهد شد؛ اما در جایی که بحث امنیتی وجود داشته باشد و جان شهروندان در خطر باشد، ممکن است بسیاری ملاحظات حقوقی مرسوم را کنار بگذاریم و تصمیمات متفاوتی که البته خلاف قانون هم نباشد در چارچوب ظرفیت های قانونی اتخاذ کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازارتهران استانداری تهران بازار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ

به گزارش ورزش ۳۶۰، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سرگذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمامی بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ