Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:25:19 GMT

آیین‌نامه شورای هنر بازنگری شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۲۰۱

آیین‌نامه شورای هنر بازنگری شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری سیصد و پنجاه و سومین جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای رئیس‌جمهور امروز در سفر بودند جلسه شورای عالی برگزار نشد؛ اما در جلسه شورای معین آیین‌نامه شورای هنر موردبازنگری قرار گرفت و شرح وظایف این شورا و همچنین تغییراتی در آرایش اعضای این شورا که ماده یک و ۲ آیین‌نامه است، به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای انقلاب فرهنگی در ادامه از حکم مقام معظم رهبری در مورد شوراهای تخصصی سخن به میان آورد و افزود: در پیوست حکم مقام معظم رهبری تأکید براین است که شوراهای تخصصی بیشتر به‌عنوان اتاق فکر و اندیشه حوزه مربوطه خود فعالیت کنند و در قلمروهای اندیشه ورزی گام بردارند. شورای هنر نیز با توجه به رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب که هدف را تمدن نوین اسلامی قرار داده است، لازم است شاخص‌هایی را دنبال کند تا منجر به استقرار جامعه اسلامی شود و از تمامی ظرفیت‌های بسیار مؤثر و بانفوذ این حوزه در سینما، موسیقی، تئاتر، صنایع فرهنگی و ادبیات بهره‌گیری لازم به عمل آید تا شرایط مناسب و متناسب با جامعه اسلامی فراهم شود که این موضوع در بازنگری شرح وظایف شورای هنر موردتوجه قرار گرفت.
 عاملی بابیان اینکه مسئله مهم در حوزه هنر مربوط به منابع انسانی هنر اسلامی است که نیاز به بازنگری دارد، گفت: بر همین اساس لازم است تغییراتی در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت مرتبط با هنر به وجود آید و در شرح وظایف شورای هنر نیز پیش‌بینی شد که همکاری‌هایی بین این شورا و شورای اسلامی شدن دانشگاه و همچنین ستاد نقشه جامع علمی کشور صورت گیرد و برای رشته‌های هنری بازنگری‌هایی صورت گیرد تا متناسب با اقلیم فرهنگی ایران اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: در مورد اعضای شورای هنر نیز به استفاده از ظرفیت نخبگان این عرصه توجه ویژه انجام گرفت و قرار بر این شد که سه نفر از نخبگان جامعه هنری در این شورا حضورداشته باشند و همچنین از فعالان فرهنگی جامعه، بسیج جامعه هنری، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی حوزه هنری، جامعه کارگزاران و کنشگران فعال حوزه هنری هم نمایندگانی در شورای هنر حضورداشته باشند تا به‌نوعی نماینده‌ای از تمام ذی‌نفعانی که در حوزه هنر مشغول فعالیت هستند حضور داشته باشند تا این شورا به سمت واقعیت های مهم اجتماعی حوزه هنر بیشتر حرکت کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان به یکی دیگر از اقدامات امروز شورای معین اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز شورای معین همچنین در خصوص بنیاد علم ایران هم  صحبت شد و مقرر شد در جلسه بعد شورای معین در این خصوص تصمیم گیری نهایی شود. تغییر نام صندوق پژوهشگران به بنیاد علم ایران یک تغییر رویکرد است تا بتواند راهبری اساسی برای حمایت و هدایت حوزه پژوهش در سطح کشور داشته باشد که البته در جلسه بعدی شورای معین به‌صورت کامل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعیدرضا عاملی انقلاب فرهنگی شورای عالی شورای معین شورای هنر حوزه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود