Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@23:50:01 GMT

تفرش و شازند در صدر پوشش واکسیناسیون استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۴۹۴

تفرش و شازند در صدر پوشش واکسیناسیون استان مرکزی

جمالیان گفت: ۳۷ درصد جمعیت استان مرکزی دوز سوم را دریافت کرده‌اند که شهرستان تفرش با بیش از ۵۴ درصد و شازند با بیش از ۵۱ درصد موفق‌ترین شهرستان‌ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک امروز در جلسه ستاد کرونای استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بهمن ماه ۸۶ مورد فوتی داشته است که از این تعداد افراد با تزریق یک دوز واکسن ۶ نفر، دو دوز واکسن ۳۴ نفر و سه دوز واکسن ۱۸ نفر را شامل می شود و ۲۸ نفر نیز واکسن دریافت نکرده اند که مجموع فوتی ها ۸۰ درصد دوز ناکامل و ۲۰ درصد افراد فوتی دوز کامل را دریافت کرده اند و لذا این آمار جایگاه و اهمیت واکسیناسیون را می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان اظهار کرد: از ۸۶ نفر ۸۰ درصد آنها بالای ۷۰ سال بودند و بیشترین میزان فوتی است که ۵۰ نفر از آنها مرد و ۳۶ نفر آنها خانم ها بوده اند و لذا انتظار داریم افرادی که واکسن خود را تکمیل نکرده اند در سریعترین فرصت برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در خصوص فوتی ها شاهد این هستیم افراد زیر ۷۰ سال ۹۰ درصد آنها هیچ یک از دوزهای واکسن را دریافت نکرده اند و اهمیت دریافت واکسن در سنین ۲۰ الی ۵۰ سال زیاد است که باید مورد توجه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۴ هزار و ۴۱۶ نفر واکسن زدند که ۸۹ درصد جمعیت این سن است و ۷۸ درصد با جمعیت ۶۵ هزار و ۲۰۳ نفر نیز دوز یادآور را تزریق کرده اند.

جمالیان گفت: ۳۷ درصد جمعیت استان مرکزی دوز سوم را دریافت کرده اند که شهرستان تفرش با بیش از ۵۴ درصد و شازند با بیش از ۵۱ درصد موفق ترین شهرستان ها هستند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط پایانی سال نگران بازارها و بازارچه ها هستیم و لذا لازم است اصناف پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند چراکه سلامت مردم اولویت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک افزود: خوشبختانه امکان خرید مجازی فراهم است و فروشگاه ها محصولات را آنلاین عرضه می کنند و بهتر است هم استانی ها از این طریق اقدام به خرید کنند و از بردن فرزندان خود به خرید حضوری در ایام پایانی سال نیز اجتناب کنند.

جمالیان خاطرنشان کرد: در دی ماه، ۹۴ کودک زیر ۱۸ سال مبتلا به کرونا شدند که این آمار در بهمن ماه به ۷۴۰ نفر رسیده و تا پنجم اسفندماه ۳۷ مبتلا داشتیم، تعداد بستری بهمن ماه به ۳۵ نفر رسید و در اسفندماه تاکنون ۷ نفر بستری شده اند، با وجود اینکه فعالیت مدارس غیرحضوری شدند اما متاسفانه خانواده ها دچار عادی انگاری و سهل انگاری شده اند در حالی که باید برای خرید از اماکن شلوغ و سربسته کودکان خود را همراه نبرند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه‌ این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، مشترکان پهن باند ثابت در پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون رسیده‌اند که این آمار کاهش اندک ۶۲/‏۰ درصدی نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ دارد.

از سوی دیگر ضریب نفوذ پهن باند سیار در بازه زمانی ذکر شده رشد ۵ درصدی داشته است. همچنین تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان پهن باند سیار به ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار مشترک رسیده است.

بر اساس گزارش رگولاتوری، عمده سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت با رقم ۲۷/‏۷۴‬ درصد به فناوری X-DSL مربوط شده و تعداد کاربران TD-LTE به ۴۳/ ۱۹ درصد رسیده است.

همچنین ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و تنها‬ ۶ درصد به شرکتهای FCP مربوط می‌شود.

گزارش اخیر رگولاتوری تعداد خانوارها و شهرهای تحت پوشش فیبرنوری را تا پاییز ۱۴۰۳ مشخص کرده است.

بر اساس آمار این گزارش، ۱۱۰ شهر پوشش زیر ۳۰ درصد، ۳۱ شهر پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۷۶ شهر بالای ۶۰ درصد پوشش فیبر نوری داشته‌اند که به طور کلی تا پایان سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۲۱۷ شهر به پوشش فیبر نوری رسیده‌اند.

کد خبر 6091950 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور