Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@16:13:59 GMT

دستور رئیسی درباره تزریق نوبت سوم واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۶۵۲

دستور رئیسی درباره تزریق نوبت سوم واکسن کرونا

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از ارائه گزارشی با موضوع کاهشی شدن روند ابتلا و قربانیان موج ششم همه‌گیری کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: البته این مسئله به هیچ‌وجه نباید باعث سست شدن اجرای اصول بهداشتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور از همه آحاد مردم، اصناف و کارمندان خواست همچنان با دقت و به طور کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و به ویژه از برگزاری و حضور در اجتماعات پرهیز و افزود: دستگاه‌های متولی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی و مؤثر پیگیری کنند.

وی در ادامه برخی اماکن پر خطر برای شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: یکی از پرخطرترین محل‌ها برای شیوع کرونا، وسایل حمل و نقل عمومی است و لذا مسئولان مربوطه پیگیر اجرای دقیق پروتکل‌ها از جمله در خطوط هوایی و رعایت مصوبه سقف ۶۰ درصدی در پروازها باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره کیفیت بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: لازم است این جریمه‌ها با هدف افزایش بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا مورد بازنگری قرار گیرند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تحقیق و پژوهش درباره آثار و عوارض اجتماعی و روانی کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه عوارض ناشی از کرونا برای افراد در ابعاد شخصی و اجتماعی بسیار مهم و پشتوانه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های بهتر ما در آینده است، لذا این موضوع باید بسیار مورد توجه بگیرد و از نتایج تحقیقات و تجربیات دیگران نیز به نحو احسن استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به گزارشی که درباره طب سنتی در جلسه ارائه شد، مواجهه عالمانه با این موضوع را در محافل علمی و دانشگاهی از مصادیق تضارب آرا و آزاداندیشی دانست و از دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت خواست فضایی را فراهم کنند تا متخصصان این عرصه بتوانند در جمع اساتید و صاحب‌نظران پزشکی به بحث و گفت‌وگو درباره نظرات‌شان بپردازند و مردم از نتیجه این مباحث بهره‌مند شود.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که محققان مجموعه دارویی برکت موفق شده‌اند واکسن جدیدی تولید کنند که به طور مشخص می‌تواند در برابر سویه اُمیکرون بازدارندگی موفق و سطح بالایی داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد الزامات و محدودیت‌های کرونایی، با لحاظ تعریف جهانی ارائه شده از رنگ‌های مختلف کرونایی، متناسب با شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور بازتعریف شود./ مهر

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیسی افکار عمومی تزریق نوبت سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید