Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمود نبویان نماینده تهران در مجلس در نشست علنی صبح امروز (شنبه، 7 اسفند) قوه مقننه طی تذکری، گفت: شاید روزهای آینده قرار باشد توافق هسته‌ای انجام شود اما اگر دقت کنیم در این توافق آنچه که مطلوب نمایندگان و ملت ایران است، وجود ندارد.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی در این توافق وجود دارد که ما باید به هوش باشیم، به طور مثال درباره لغو تحریم‌های آیسا و کاتسا مطلقا تعهد ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لیست (sdn) که لیست رفع تحریم 200 نفر مد نظر بود به 980 مورد رسید اکنون آقایان گفتند تنها تحریم 20 نفر را برمی‌دارند و بر روی همین موضوع توافق می‌کنند.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: درباره کانورشن یعنی تبدیل ارز تعهد نداده‌اند که انجام می‌شود یعنی وقتی نفت می‌فروشیم معلوم نیست درآمدی ارزی آن را بتوانیم به دست بیاوریم. در بحث تحریم‌ها آمریکا مطلقا تعهد نداده است که از برجام خارج نشود. متأسفانه دوستان تیم قبلی مذاکرات مسئولین اصلی این مذاکرات هستند، نمی‌خواهم اسم بیاورم، ما سه گروه داریم؛ گروه تحریم، گروه هسته‌ای و گروه اجرایی. مسئولین این کمیته‌ها همانند کسانی هستند که برجام را فتح‌الفتوح می‌دانستند، باید به این مورد خیلی توجه کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم از طرف غربی تضمین بگیریم تا در کنگره آن را تصویب کند، گفت: شاید بگویند کنگره مخالفت کند، این در حالی است که اکثر اعضای کنگره آمریکا دموکرات هستند و بایدن هم از همین جریان است. لازم نیست که مصوبه کنگره به آن صورت باشد، ما سه نوع داریم، یک دستور اجرایی و یک دستور اجرایی کنگره‌ای داریم که برای آن رأی نصف به علاوه یک کافی است.

نبویان افزود: متأسفانه در توافق آماده شده این موارد وجود ندارد، به جای آن که آنها به ما تضمین دهند از برجام خارج نمی‌شوند از زبان ما در این توافق آمده است که ایران می‌گوید بایدن گفته است مادامی که ایران به وظایفش عمل می‌کند، آمریکا از تعهداتش خارج نمی‌شود یعنی به جای اینکه ما از او تعهد بگیریم، از ما تعهد می‌گیرد.

وی اظهار کرد: درباره اجرا هم قرار بود آمریکا تحریم‌ها را لغو کند، از سوی ما راستی آزمایی شود سپس در مجلس گزارش داده شود بعدا نمایندگان اجازه توافق را بدهند که متأسفانه هیچ کدام از این مراحل وجود ندارد. آن طور که من اطلاع دارم آمده است که غربی‌ها روی کاغذ خواهند نوشت تحریم‌ها را غیب یا برداشته‌ایم و ایران باید به سمت اجرای تعهدات برود.

منبع: تسنیم

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • روایت تازه از شکسته شدن سد در کنیا
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!