Web Analytics Made Easy - Statcounter

​رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم تشکیل اتحادیه جهانی کشورهای برگزارکننده مسابقات قرآن تأکید کرد و گفت: امروز شاهدیم که شعار «یک کتاب یک امت» به گفتمان بین‌المللی تبدیل شده است؛ ما سعی داریم تا با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، این پیام را به دنیا اعلام کنیم که اسلام و قرآن زنده است و جامعه قرآنی پویا و زنده، مسیر تکامل فعالیت‌های خود را حتی در شرایط کرونایی دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، نشست خبری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امروز (هفتم اسفندماه) با حضور حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

«حمید مجیدی‌مهر» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت»، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در دنیا، ابهاماتی در خصوص برگزاری برنامه‌های مختلف در موضوعات فرهنگی به وجود آمد و کسی باور نداشت که مسابقات بین‌المللی قرآن با تکنولوژی روز برگزار شود اما سازمان اوقاف و امور خیریه مفتخر است که این مسابقات را سه دوره (کشوری و بین‌المللی) است که به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌کند. 

وی تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه خودمان این مسابقات را با تکنولوژی روز برگزار می‌کنیم، دانش برگزاری آن را نیز تا حد زیادی کسب کرده‌ایم و در اختیار بسیاری از نهادها و سازمان‌ها قرار داده‌ایم، به‌طوریکه 10 نهاد به‌طور مستقیم نمایندگان خود را اعزام کردند تا نحوه برگزاری این مسابقات که به‌شکل غیر حضوری برگزار می شود را رصد کنند؛ ما نیز به‌صورت مکتوب و شفاهی اطلاعات‌مان را در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ما با برگزاری جلسات کارشناسی، تلاش کردیم تا حد زیادی نواقص دوره های قبل را برطرف کنیم اما هنوز هم ادعایی نداریم که برگزاری این مسابقات از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بی نقص است اما سعی ما در این است که نواقص را به حداقل برسانیم تا مردم رضایت لازم از این مسابقات داشته باشند.

مجیدی‌مهر یادآور شد: جلسات کارشناسی برگزاری این دوره از مسابقات قرآن از فروردین 1400 آغاز و با دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی در برگزاری این مسابقات از جمله آموزش و پرورش در برگزاری هفتمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن جهان اسلام و سازمان بهزیستی در برگزاری پنجمین دوره مسابقات روشندلان انجام دادیم. 

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در این دوره انجام شد، این بود که به نمایندگی‌های 90 کشور دنیا دعوت‌نامه ارسال شد تا آنها نمایندگان منتخب‌شان را که از استانداردهای لازم برای شرکت در مسابقات داشتند را برای ما معرفی کنند و در همین راستا تلاش کردیم، سطح کیفیت تلاوت‌‎ها در دوره فینال در این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شود، چرا که برای ما ارتقای کیفیت در برگزاری این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: از ابتدای تیرماه دعوتنامه‌ها ارسال شد و‌ اواخر شهریورماه پس از برگزاری یک پایش اولیه از شرکت‌کنندگان تعداد افرادی که حائز حضور در مسابقات شناخته شدند به ۱۹۰ شرکت‌کننده از ۶۹ کشور دنیا رسیدیم؛ مرحله مقدماتی در دی‌ماه سال جاری با حضور فیزیکی داوران ایرانی و حضور مجازی داوران خارجی به صورت مجازی برگزار شد؛ برای اعلام نتایج این مرحله حدود دو هفته آثار را مورد ارزیابی قرار دادیم تا در نهایت به ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور دنیا رسیدیم.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه کار ضبط تلاوت‌های شرکت‌کننده‌های حاضر در این مرحله 23 تا 25 بهمن‌ماه انجام شد، تصریح کرد: در رشته قرائت تحقیق و ترتیل هر کدام از شرکت‌کنندگان با حضور در نمایندگی‌های سیاسی ایران در کشور خود اقدام به ضبط تلاوت کردند.

وی افزود: در رشته حفظ نیازمند این بودیم که از طریق ارتباط زنده فرآیند پرسش و‌ پاسخ را انجام دهیم و همان لحظه هم ضبط شود؛ لذا این موضوع مقداری پرزحمت بود، چرا که هم به لحاظ ارتباطی باید بستر مطلوب فراهم می‌شد و هم افق زمانی کشور مبدأ مورد توجه قرار می‌گرفت، لذا این ‌موضوع باعث شد برای ضبط رشته حفظ ستاد مسابقات فعالیت شبانه‌روزی داشته باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در این دوره یک هفته قبل از آغاز مسابقات تمام فایل‌های تصویری شرکت‌کنندگان دریافت شده و فرآیند تدوین نیز بر روی آن صورت گرفته است، گفت: امسال در معرفی کشورها تغییراتی ایجاد شده و ‌بیشتر به ‌موضوعات اسلامی،‌ ‌دینی و قرآنی کشورها پرداخته شده است.

مجیدی‌مهر تاکید کرد: امسال رشته قرائت ترتیل و تحقیق و حفظ کل در بخش برادران و رشته حفظ کل در بخش خواهران و در مسابقات دانش‌آموزی دختر و پسر رشته قرائت و حفظ کل و رشته حفظ کل در مسابقات روشندلان برگزار می‌شود.

وی در خصوص اهداف این دوره از مسابقات تصریح کرد: انس با کلام‌الله مجید از جمله اهداف ما از برگزاری این مسابقات است چرا که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند که انس با قرآن مقدمه لازم برای برگزاری مسابقات باید باشد؛ همچنین تعمیم قلوب مسلمانان، فراهم کردن زمینه یکپارچگی جهان اسلام از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است. امروز شاهدیم که شعار «یک کتاب یک امت» به گفتمان بین‌المللی تبدیل شده است.

رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه امروز شاهدیم که شعار «یک کتاب یک امت» به گفتمان بین‌المللی تبدیل شده است، تاکید کرد: ما سعی داریم تا با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، این پیام را به دنیا اعلام کنیم که اسلام و قرآن زنده است و جامعه قرآنی پویا و زنده، مسیر تکامل فعالیت‌های خود را حتی در شرایط کرونایی دنبال می‌کند.

مجیدی‌مهر افزود: افتتاحیه این دوره از مسابقات ساعت ۱۹ ‌نهم اسفندماه است و مراسم اختتامیه نیز چهاردهم اسفندماه برگزار می‌شود؛ برای پوشش این مسابقات علاوه بر شبکه‌های صدا و سیما چه شبکه‌های داخلی و چه برون‌مرزی و نیز فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها، ۱۰ شبکه خارجی نیز مسابقات را به‌صورت زنده یا تولیدی انعکاس خواهند داد.

وی بر لزوم تشکیل اتحادیه جهانی کشورهای برگزارکننده مسابقات قرآن تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم‌ مسابقات ایران و سایر کشورها در شرایط مطلوبی قرار گیرد و ‌مخاطبان تکلیف خود را با آیین‌نامه‌های این رویداد بدانند، تنها راه، تشکیل اتحادیه جهانی برگزاری مسابقات قرآن است؛ از همینجا هم آمادگی خود را برای تشکیل دبیرخانه دائمی اتحادیه کشورهای برگزارکننده مسابقات در محل سازمان اوقاف اعلام می‌کنیم؛ بعد از مسابقات مکاتباتی با کشورها انجام‌ خواهد شد و امیدواریم‌ بتوانیم ‌حرکت موثری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: داوران خواهر و برادر این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری در ایران به داوری مسابقات می‌پردازند و از کشورهای اردن، عراق، ترکیه، پاکستان، کویت، بحرین و مغرب نیز در کنار داوران ایرانی حضور خواهند داشت.

مجیدی‌مهر یادآور شد: تلاش داریم که افتتاحیه این دوره از مسابقات با حضور سران سه قوه برگزار شود و مکاتباتی نیز در این زمینه با مسئولان ستاد ملی کرونا انجام داده‌ایم تا در صورتیکه شرایط فراهم باشد، زمینه حضور مسئولان در این دوره از مسابقات فراهم شود؛ همچنین تلاش داریم که این دوره از مسابقات با حضور 25 درصد ظرفیت برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بدون حضور مردم حلاوت خود را از دست می دهد، افزود: امیدواریم که در سال‌های آینده و با پایان ویروس کرونا، شاهد حضور گسترده مردم در این مسابقات باشیم، ضمن آنکه در دوره‌های بعد نیز از تکنولوژی‌های مجازی نیز برای برگزاری مسابقات استفاده خواهیم کرد.

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: قرار است از دوره بعدی مسابقات قرآن کریم، فراخوان ایده‌ها در بخش‌های مختلف از جمله طراحی پوستر، طراحی تیزر، طراحی دکور انجام شود و به بهترین ایده‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرآن کریم اوقاف و امور خیریه امور خیریه قرآن ویروس سازمان اوقاف و امور کارشناسی آموزش و پرورش جهان اسلام بهزیستی ایران مقام معظم رهبری جهان جامعه پوشش صدا و سیما فضای مجازی بحرین سران سه قوه حضور گسترده مردم قرآن اوقاف کرونا رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری این مسابقات دوره از مسابقات برگزاری مسابقات یک کتاب یک امت مسابقات قرآن مجیدی مهر رشته حفظ حفظ کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی