Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@13:09:54 GMT

انحطاط تمدن جدید؛ دشمنی با حجاب

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۲۹۷

انحطاط تمدن جدید؛ دشمنی با حجاب

حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب:

پس از پایان جهان دو قطبی، غرب برای اهداف خود به دنبال دشمن فرضی می گشت و در آخر آن را در اسلام هراسی یافت. در ظاهر پس ازتجزیه اتحاد جماهیر شوروی، دشمن و حریفی برای غرب باقی نمانده بود اما آنها برای بقای قدرت خود به یک دشمن نیاز داشتند و در آخر این دشمن را به صورت "ضرورت مقابله با اسلام" تخلیق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پایان جنگ سرد غرب و در راس آن آمریکا سازمان ناتو را همچنان سراپا نگه داشت تا بتواند از منافع خود در شرق اروپا حفاظت کند. غرب در اقدام نخست سعی کرد اسلام را دشمن تمدن نوین جهانی معرفی کند. برای این منظور از یک طرف گروهک های تکفیری و افراطی را بوجود آورد و به صورت پنهانی از آنها حمایت کرد و از طرفی دیگر در جنگ روانی و رسانه ای سعی کرد چهره اسلام را با نشان دادن اقدامات افراطی تندروهای مذهبی بدنام کند.

در این راستا غرب در تقویت و همه گیر کردن پروژه " تقدس زدایی اسلامی" کاریکاتورهای ضد اسلامی در مطبوعات غرب به اسم آزادی بیان و رسانه منتشر کرد. 

غرب پیکار وسیع اقدامات ضد اسلامی را از سراسر اروپا و آمریکا به کانادا و استرالیا و حتی کشورهای اسیایی و افریقایی نیز گسترانید و در این راستا پوشش حجاب اسلامی را در مراکز آموزشی و علمی و دولتی ممنوع کرد. فعالیت های مساجد و مراکز اسلامی محدود شد و رسانه های این کشورها دامنه فعالیت های ضد اسلامی را در ابعاد وسیعی گسترش دادند. هر چند غرب مدعی است که در تمدن نوین آنها همه ادیان از آزادی کامل برخوردار هستند اما این آزادی شامل مسلمانان نمی شد و اگر در گذشته مسلمانان از آزادی برخوردار بودند آنها با اعمال قوانینی این آزادی ها را محدود کردند.

دامنه اقدامات ضد اسلامی به کشور هند نیز رسیده است. هندوهای افراطی از ابتدا با اسلام مخالف بودند به نحوی که ماهاتما گاندی پدر معنوی و بنیانگذار این کشور را نیز به قتل رسانیدند و امروز همین افراد قدرت را در این کشور به دست گرفته اند.

هندوهای افراطی در هندوستان میخواهند که این کشور را به یک کشور کاملا هندو نشین تبدیل کنند به همین دلیل با شدت تمام با مقدسات اسلامی به مخالفت برمی خیزند و در این راستا سعی می کنند با تمامی نمادهای اسلامی در این کشور مقابله کنند. اخیرا در برخی از مناطق هند نیز اقداماتی در جهت ممنوعیت حجاب اعمال شده است که این موضوع با واکنش مسلمانان روبرو شد. اما چه کسی به این مخالفت ها اهمیت می دهد؟

زیرا که غرب خود علم مخالفت با حجاب اسلامی را برداشته است و اگر صداهای اعتراض آمیز از گوشه و کنار جهان علیه این اقدام تبعیض آمیز و ضد اسلامی در هند به گوش برسد همانند صدای گریه یک بچه در میان غوغای بی کران تماشاگران در یک استادیوم فوتبال است. درگذشته همانطور که دیوان عالی هند در اقدامی ضد اسلامی انهدام مسجد بابری را قانونی اعلام کرد و به هندوها اجازه ساخت یک معبد را داد در زمان کنونی نیز دولت محلی ایالت کرناتک در این کشور هم سعی کرده است تا با ادامه پروسه ضد اسلامی، حجاب را برای بانوان مسلمان در این ایالت ممنوع اعلام کند.

تحولات اخیر در هند ثابت می کند که ارتش، نهادهای دولتی و دیوان عالی این کشور یعنی قوه مققنه مجریه و عدلیه برای اهداف مشترک در کنار هم قرار دارند و آنها از نظریه و شعار"هند برای هندوها" حمایت می کنند. این تحول باعث شده است که اقلیت های مذهبی بویژه 210 میلیون نفر از مسلمانان در این کشور خود را کاملا ناامن احساس کنند.  این رویکرد جدید در هند این کشور را در سراشیبی سقوط و تجزیه قرار داده است.

به قلم: سید ثاقب اکبر- رئیس موسسه تحقیقاتی البصیره
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: ضد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: جنس انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی و تحقق کرامت انسان است؛ رشد عقلانیت ایمان، اخلاق و آداب، عدالت و آزادی، پیشرفت و عزت، وحدت و همدلی و همچنین برادری در واقع خدمت به انسان‌ها است که همه اینها در مجموع باعث کرامت انسان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسان ذاتاً کریم است اما کرامت اکتسابی در پرتوی حرکت جمعی انسان‌ها محقق می‌شود.

وی با تبریک فرارسیدن روز معلم بیان کرد: شهید مطهری با همه آثار گران بهای خود طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی بر پایه شکل‌گیری جمهوری اسلامی است و درسی که از این شهید می‌توانیم بگیریم، یک درس ایثار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوب است که در سالگرد ارتحال شهید مطهری و روز معلم در سطوح گوناگون جامعه برای تحقق این کرامت، نهضت بازخوانی اندیشه شهید مطهری را هم داشته باشیم.

کد خبر 6091316

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است