Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@17:12:42 GMT

وزیران امورخارجه چین و انگلیس گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۵۴۹

وزیران امورخارجه چین و انگلیس گفتگو کردند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین در گفت و گوی تلفنی با همتای انگلیسی خود خاطرنشان کرد در اکتبر سال گذشته «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در گفت و گویی تلفنی با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس  بر نکات مهم برای توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد.

وانگ یی با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان چین و انگلیس در سطح وابسته به سفارت ها می باشد، پیوندی مهم میان گذشته و آینده در تاریخ توسعه روابط میان دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه سخنان این سیاستمدار چینی آمده است، تجربیات و درس هایی که طی پنجاه سال گذشته تجربه کردیم ثابت کرده است که همکاری مفید مشترک میان دو کشور برای منافع هر دو طرف مفید است.

او همچنین افزود، دو طرف باید موفقیت هایشان را در تبادلات ۵۰ سال گذشته گرامی بدارند و به تقویت و تحکیم روابط و گفت و گو برپایه اصول برابر و احترام ادامه دهند و به شکل مشترک به پیشرفت و بهبود روابط کمک کنند. 

وزیرامور خارجه چین در پایان سخنانش گفت، در شرایط متزلزل کنونی بین المللی، چین و انگلیس که هر دو از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشند باید اقدامات بیشتری در جهت ثبات و صلح جهانی انجام دهند. 

از سوی دیگر «لیز تراس» وزیر امورخارجه انگلیس نیز اذعان کرد برای انگلیس و چین بسیار مهم است تا ارتباط عادی و منظم میانشان را حفظ کنند و انگللیس خواستار تقویت ارتباطات استراتژیک در سطوح بالاست تا روابط دوجانبه را پیش ببرد.

در نهایت هر دو طرف در طول مکالمه تلفنی  توجهی ویژه به شرایط اوکراین نیز نشان دادند و به تبادل نظر در این باره پرداختند. 

منبع: ایرنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس چین شی جین پینگ وانگ یی وزیران امورخارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران

ال جنی دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

به گزارش کجارو، دره کال جنی در ۳۲ کیلومتری شمال شهر طبس، در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی در نزدیکی آن قرار دارد. جالب است بدانید که شهر طبس در گذشته بخشی از استان یزد بود؛ اما در تقسیم‌بندی‌های جدید در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

نام رمزآلود دره کال جنی از دو بخش «کال» و «جنی» تشکیل شده است. کال به‌معنای دره یا مسیر ایجاد شده به‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب است. به گفته بومیان این منطقه این دره در گذشته بسیار ترسناک و محل زندگی ارواح و جنیان بوده؛ به همین دلیل بخش دوم به نام این دره اضافه شده است. شکل و ساختار دره به‌گونه‌ای است که وزش باد (به‌ویژه در هنگام شب که شدت بیشتری می‌گیرد) و عبور آن از میان شکاف‌های دره، باعث به وجود آمدن صدا‌های عجیب و غریبی می‌شود. اهالی این منطقه در گذشته در واقع صدای وزش باد را در میان سنگ‌ها می‌شنیدند؛ صدا‌هایی عجیب و غریب و رعب‌انگیز که آن‌ها را از حضور جن‌ها در این دره مطمئن می‌کرد.

دره جنیان به‌شکل حرف V انگلیسی است. این دره که از معروف‌ترین دره‌های ایران به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران