Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فخری گفت : تخلفات ماده ۱۰۰ در وهله اول ریشه در نبود اصلاح طرح تفصیلی شهر دارد. از طرح تفصیلی کرمانشاه ۱۷ سال می‌گذرد و قطعا فعالان حوزه ساخت و ساز مسکن و انبوه سازان نمی‌توانند با قوانین ۱۷ سال پیش جلو بروند و نیاز است که این طرح هرچه سریعتر اصلاح شود.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اصلاح طرح تفصیلی زمانی که مقرر کنیم در محله‌ای افراد تا پنج طبقه مجاز به ساخت و ساز هستند و سازنده به سود خود می‌رسد، آن زمان می‌توانیم برای ساخت ششمین طبقه حتی به اندازه قیمت کل ساختمان جریمه تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موافق افزایش جریمه تخلفات هستیم، اما باید پیش از آن طرح تفصیلی بازنگری شود.

ایراد دومی که به این مصوبه وارد است این است که قانون از زمان تصویب باید ا جرایی شود، نه اینکه برای تخلفات ماه‌های گذشته اکنون جریمه تعیین کنیم!

اینکه رقم جریمه را افزایش داده و ماه‌های گذشته را هم مشمول آن کنیم دور از منطق است و زمانی که قانونی تصویب شده باید از همان لحظه اجرایی شده نه اینکه این افزایش تخلفات صورت گرفته در ماه‌های گذشته را هم شامل شود.

در خصوص افزایش عوارض کسب و پیشه که پیش از این شورا افزایش حدود ۷۰ درصدی را مصوب کرده بود، کمیسیون تطبیق امروز افزایش یک تا ۳۰ درصدی را برای تمام صنوف لحاظ می‌کند.

این رقم افزایش به لحاظ ریالی مبلغی نیست، اما تنها درصد افزایش آن بار روانی برای صنوف و جامعه دارد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه جریمه نقدی ساخت و ساز طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد