پیگیری حقوقی لو رفتن برگزیدگان «فجر»/عذرخواهی سینماتیکت کافی نیست
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۹۰۹
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاعرسانی روابطعمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، یزدان عشیری در گفتگو با این مرکز ضمن اشاره به متن عذرخواهی سایت «سینماتیکت» مبنی بر لو رفتن اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر در ساعات منتهی به مراسم اختتامیه، گفت: صرف عذرخواهی مسئولان سایت سینماتیکت و قبول مسئولیت آن هم دو هفته بعد از اتفاق کافی نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او ادامه داد: همکاران ما در بخش حراست سازمان سینمایی در همان ساعات اولیه برای پارهای توضیحات و شفافشدن مسئله با این عزیزان جلسه گذاشتهاند اما متاسفانه و علیرغم پیگیریها هیچ همکاری از سوی مسئولان «سینماتیکت» صورت نگرفته است و آنها بعد از دو هفته اقدام به انتشار بیانیه عذرخواهی کردند که قابل قبول نیست.
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه حتی، در صورت اشتباه غیرعمدی و سهل انگاری اپراتوری-انسانی، این عذرخواهی باید در همان ساعات اولیه بروز اشتباه صورت میگرفت، گفت: این اقدام «سینما تیکت» نوعی فرار از مسئولیت است. با فرض خطای اپراتوری – انسانی باید منبع انتقال این اطلاعات به مراجع ذیصلاح معرفی میشد. به هر حال نمیتوان افکار عمومی، رسانهها و البته خانواده سینما را در نظر نگرفت و رفتار این سامانه نوعی بیاحترامی نسبت به بزرگترین جشن سال سینمای کشور بود.
عشیری با بیان اینکه پرونده این موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه و حراست سازمان در حال پیگیری است، گفت: این پیگیری تا وصول نتایج ادامه پیدا میکند و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.
مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان با توجه به اشاره تلویحی و ادعای مسئولان سایت «سینما تیکت» مبنی بر اینکه هرسال اسامی برگزیدگان زودتر در اختیار پیجها و سایتهای معتبر قرار میگیرد تا فرصت کافی برای تولید محتوا و طراحی گرافیکی وجود داشته باشد. اظهار داشت: چنین ادعایی بیاساس، ناموثق و غیرمستند است. اگر منبعی از جانب جشنواره این اطلاعات را در اختیار سایت قرار داده خلاف مقررات، مغایر با اخلاق حرفهای و به مثابه تخلف عمل کرده و باید از طریق مراجع ذیصلاح مورد بازخواست و تنبیه قرار گیرد.
عشیری گفت: امیدواریم این مسائل به شکل ریشهای برطرف شود. توضیحات «سینماتیکت» به هیچ وجه نتوانسته هیچ بخش از اذهان عمومی جامعه، رسانهها و خانواده سینما را اقناع کند و ما توقع داریم مدیران این سایت در اسرع وقت به همکاری قانونی برای روشن شدن مسببان اصلی بروز این بیاخلاقی اقدام کنند.
کد خبر 5434097 عطیه موذنمنبع: مهر
کلیدواژه: یزدان عشیری جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سریال ایرانی فیلم سینمایی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر جشن تصویر سال شبکه یک سیما شبکه سه سیما اکران نوروزی کنسرت موسیقی رادیو صبا برنامه تلویزیونی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظمزادهمژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.
محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چالهمیدانی قبل انقلاب را روایت میکند که عاشق زنی میشود که کفشدار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم میخورد.
وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.
رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنوارههای موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت میشود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) میگیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) میگیرد به خوبی در لایههای مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.
کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب میکند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.
وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایشها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.
رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروههای نمایشی میشود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.