Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:12:19 GMT

سفر نوروزي به شرط واکسيناسيون کامل

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۲۰۸۹

خبرگزاری آریا-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شرط سفرهای نوروزی را واکسیناسیون کامل اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر عباس شیراوژن در گفتگو با خبر 13 شبکه خبر در خصوص جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه اعلام شد روند ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا سیر نزولی داشته است، از این رو امیدواریم در روز‌های آینده روند فوتی‌ها نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در جلسه ستاد ملی مقابله اعلام شد واکسن برکت که ویژه سویه اُمیکرون است توانسته است مجوز‌های لازم را دریافت کند و برای مصرف آماده میشود، همچنین این واکسن قابلیت استفاده به عنوان دُز سوم را دارد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: همچنین امروز گزارش خوبی به ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در استفاده از شیوهنامه‌های درمانی و دارو‌های تولید شده در طب ایرانی داده شد که انشاءالله شاهد گسترش استفاده از طب ایرانی در دانشگاه‌ها باشیم.
شیراوژن درباره شرایط سفر‌های نوروزی گفت: با توجه به شرایط فعلی که الحمدالله بیماری اُمیکرون و کرونا تا حدودی مهار شده است، سفر‌های نوروزی برای هموطنانی که واکسیناسیون را کامل انجام داده باشند، ترجیحا سه دُز و اگر کمتر از سه ماه از دُز دوم گذشته باشد، در حقیقت با همان دو دُز نیز کافی است و می‌توانند با وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی که به سامانه «ایران من» متصل است سفر کنند، به شرط آنکه علایم بیماری نداشته باشند.
وی افزود: نکته مهم در زمینه سفر با خودرو‌های شخصی این است که کد ملی به شماره پلاک این خودرو‌ها ضمیمه است که این کد‌های ملی باید واکسیناسیون را انجام داده باشند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره فعالیت آموزشی در دانشگاه‌ها ادامه داد: کلاس‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با توجه به کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون دانشجویان و استادان باید به صورت حضوری برگزار شود و فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری در دانشگاه‌ها پذیرفته نیست.
شیراوژن درباره رنگ بندی‌هایی که در آینده اعلام خواهد شد، گفت: رنگ بندی‌ها از این پس جدول جدیدی دارد و در روز‌های آینده جزئیات آن ابلاغ و رسان‌های خواهد شد.
وی درباره فروش صد در صدی پرواز‌ها افزود: سامانه ایران من به شرکت هواپیمایی متصل است و در موقع خرید بلیت باید کنترل شود و افرادی که واکسیناسیون انجام داده باشند، می‌توانند بلیت دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسیناسیون ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری