Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:09:56 GMT

رایزنی هیئت حماس با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۲۵۳۰

رایزنی هیئت حماس با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست «خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جبنش با «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی در بیروت دیدار کرد.

اعضای حماس در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی در مورد آخرین تحولات فلسطین و آوارگان فلسطینی در لبنان گفتگو کرده و بر حمایت کامل خود از اسرا تاکید کرده و رژیم صهیونیستی را از هرگونه تجاوز علیه آنان برحذر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت های حماس و جهاد اسلامی همچنین تاکید کردند که ادامه طرح های شهرک سازی و یهودی سازی در کرانه باختری و قدس و ادامه محاصره غزه غیرقابل قبول است و مقاومت فلسطین هرگز در این باره سکوت نمی کند و اجازه تداوم این وضعیت را نمی دهد.

در این نشست از مقاومت و پایداری ساکنان محله شیخ جراح در قدس اشغالی و عملیات های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری نیز تمجید شد.

رهبران حماس و جهاد اسلامی بار دیگر عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار بازنگری این کشورها در تصمیم خود و همراهی با ملت هایشان در این زمینه شده و تاکید کردند که عادی سازی روابط خنجری از پشت به ملت فلسطین است.

کد خبر 5434175

منبع: مهر

کلیدواژه: جنبش حماس جنبش جهاد اسلامی فلسطین اوکراین روسیه جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین حمله روسیه به اوکراین ولادیمیر پوتین ایالات متحده امریکا دونتسک لوهانسک مسکو اتحادیه اروپا جو بایدن ولودیمیر زلنسکی تحريم اقتصادي روسيه جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات

هیئت حماس برای تکمیل گفت‌وگوها و بررسی پیشنهاد آتش‌بس قاهره را ترک کرد و قرار است مجددا با یک پاسخ مکتوب به مصر بازگردد.

به گزارش مشرق، جنبش حماس در نامه‌ای به سایر گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد هیئت این جنبش به قاهره رفت و مذاکراتی درباره پیشنهاد اخیر آتش‌بس انجام داد. این هیئت به توضیحات و نکات میانجی‌های مصری و قطری درباره جزئیات پیشنهاد اخیر گوش داد.

به گزارش رسانه‌های مصری هیئت حماس به ریاست خلیل الحیه شامگاه دوشنبه قاهره را ترک کرد.

این رسانه‌ها گزارش دادند هیئت حماس مجددا با یک پاسخ مکتوب به قاهره بازمی‌گردد.

دوشنبه سامح شکری، وزیر خارجه مصر از وجود پیشنهادی درباره آتش‌بس غزه خبر داد و از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی خواست آن را بررسی کنند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع آگاه در مذاکرات اعلام کرد احتمالا حماس به پیشنهاد تل‌آویو برای آتش‌بس چند مرحله‌ای که شنبه آن را دریافت کرده است، پاسخ بدهد.

به گفته این منبع، این پیشنهاد شامل آزادی کمتر از ۴۰ اسیر در ازای آزادی فلسطینی‌ها از زندان‌های رژیم صهیونیستی است. مرحله دوم نیز شامل یک دوره آرامش پایدار است. بعد از مرحله اول رژیم صهیونیستی اجازه آزاد تردد بین شمال و جنوب غزه را خواهد داد و نیروهای این رژیم به صورت جزئی از نوار غزه عقب نشینی خواهند کرد.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت یک هیئت اسرائیلی امروز (سه شنبه) برای برگزاری مذاکرات با مسؤولان مصری درباره خواسته حماس برای آتش‌بس کامل در غزه به قاهره می‌رود. محور مذاکرات این خواسته حماس است.

گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان روز دوشنبه نوشتند که فضای انتظار بر دولت اشغالگر حاکم است و در انتظار پاسخ جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به پیشنهاد مصر در مورد توافق احتمالی بین ۲ طرف است. این رسانه‌ها اشاره کردند که رفتن هیئت رژیم صهیونیستی طی سه‌شنبه به قاهره به پاسخ حماس بستگی دارد.

وبگاه Ynet روز دوشنبه گزارش داد که «اسرائیل در میان فضای بدبینانه منتظر پاسخ حماس است» این وبگاه افزود که مقامات صهیونیست نسبت به پاسخ حماس به پیشنهاد مصر که بیشتر آن با موافقت این جنبش تدوین شده است خوش‌بین نیستند.

اگر هیئتی به قاهره برود، از نمایندگان سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد)، سرویس امنیت عمومی (شین بت) و ارتش اشغالگر در سطح تیم‌های حرفه‌ای خواهد بود، نه مقامات ارشد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین