Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ستاد مشترک ارتش اوکراین اعلام کرد که یک کشتی جنگی روسی در دریای سیاه به اشتباه هواپیماهای  خودی را منهدم کرد.

این هواپیماها روسی روی عرشه این کشتی بودند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین روز شنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند) در حالی وارد سومین روز خود شده است که بر اساس گزارش‌ها جنگ تا ساعات بامدادی امروز در خیابان‌های پایتخت جریان داشته و شب گذشته تا صبح صدای انفجار و تیراندازی از هرسو به گوش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوکراین می گوید ده‌ها نفر تا کنون در حملات زمینی و هوایی روسیه کشته شده‌اند. این در شرایطی است که ده‌ها هزار تن نیز آواره شده‌اند و تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به عملیات تهاجمی روسیه تا کنون بی نتیجه بوده است.

 

 

 

شهردار کی‌یف: رفت و آمد از ساعت ۱۷ شنبه تا ۸ صبح دوشنبه ممنوع است

شهردار کی‌یف روز شنبه مقررات منع رفت و آمد در این شهر را همزمان با درگیری‌ها در خیابان‌های شهر تشدید کرد. .وی اعلام کرد که ساکنان شهر از ساعت ۱۷ روز شنبه تا هشت صبح روز دوشنبه اجازه رفت و آمد در شهر را نخواهند داشت.

 

نوه ملکه بریتانیا با اوکراین و زلنسکی ابراز همبستگی کرد

شاهزاده ویلیام، نوه ملکه بریتانیا روز شنبه به همراه همسرش، دوشس کمبریج با اوکراین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور ابراز همبستگی کرد.

فرزند ارشد ولیعهد بریتانیا با اشاره به ملاقات دو سال پیش خود با ولودیمیر زلنسکی گفت: «از رئیس‌جمهوری و تمام اوکراینی‌ها که شجاعانه برای آینده‌شان مبارزه می‌کنند حمایت می‌کنیم.»

سخنان شاهزاده ویلیام برخلاف سنت مرسوم در خاندان سلطنتی بریتانیا مبنی بر عدم دخالت در امور سیاسی است. 

 

هزاران نفر در سوئیس در حمایت از اوکراین تظاهرات کردند

هزاران نفر روز شنبه در سراسر سوئیس در حمایت از اوکراین در برابر حمله روسیه تظاهرات کردند. در ژنو بیش از هزار نفر در مقابل مقر سازمان ملل در این شهر تجمع کردند. شرکت کنندگان شعار «پوتین قاتل» و «شکوه اوکراین» سر دادند. 

معترضان خواستار  اتخاذ موضع سرسختانه از سوی دولت سوئیس در برابر حمله روسیه به اوکراین شدند. آنها همچنین در حمایت از قطع دسترسی روسیه به سامانه بانکی سوئیفت شعار دادند.

 

زلنسکی: ترکیه عبور ناوهای روسیه در دریای سیاه را ممنوع کرد

ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن تشکر از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا عبور ناوهای روسیه در دریای سیاه را ممنوع کرده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین از کمک‌های نظامی و بشردوستانه ترکیه به کشورش تشکر کرد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت که کی‌یف کمک‌های ترکیه را فراموش نخواهد کرد.

 

نخست‌وزیر لهستان خطاب به برلین: خودخواهی را کنار بگذارید

ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان روز شنبه در آستانه دیدارش با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از دولت این کشور خواست در برابر حمله روسیه به اوکراین «خودخواهی» را کنار بگذارد.

وی گفت: «اگر ما اکنون قاطع برخورد نکنیم دیگر هیچ چیز مانع پوتین نخواهد شد.»

نخست‌وزیر لهستان به طور خاص بر لزوم کمک نظامی آلمان به اوکراین تاکید کرد. ماتئوش موراویسکی افزود: «این لحظه‌ای تاریخی است و ما وقتی برای هدر دادن نداریم.»

نخست‌وزیر لهستان کمک‌های همسایه غربی کشورش به اوکراین را نسبت به آنچه این کشور اکنون در برابر حمله روسیه به آن نیاز دارد ناکافی ارزیابی کرد.

ماتئوش موراویسکی گفت: «چه کمکی به اوکراین شده است؟ پنج هزار کلاه خود؟ بیشتر شبیه طنز است!»

نخست‌وزیر لهستان همچنین بر لزوم وضع تحریم‌های «ویرانگر» علیه مسکو تاکید کرد.

 

 

آمار اوکراین از تلفات ارتش روسیه

وزارت دفاع اوکراین روز شنبه آخرین آمار خود از تلفات ارتش روسیه در جریان حمله به اوکراین را اعلام کرد. این وزارتخانه مدعی شد که مسکو تاکنون ۳۵۰۰ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. بنا به همین آمار ۲۰۰ نظامی روس نیز به اسارت نیروهای اوکراین در آمده‌اند. 

وزارت دفاع اوکراین همچنین مدعی شد که تاکنون ۱۴ هواپیمای نظامی، هشت بالگرد، ۱۰۲ تانک و ۵۳۶ خودروی زرهی را منهدم کرده است.

وزارت بهداشت اوکراین نیز اعلام کرده است که تاکنون ۱۹۸ شهروند این کشور از جمله سه کودک در جریان تهاجم نظامیان روسیه کشته شده‌اند. این وزارتخانه شمار مجروحان را ۱۱۱۵ نفر ذکر می‌کند که در میان آنها ۳۳ کودک دیده می‌شوند

وزارت دفاع روسیه آماری از تلفات طی سه روز گذشته اعلام نکرده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حمله روسیه به اوکراین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برابر حمله روسیه نخست وزیر لهستان روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی

ایسنا/اصفهان هم‌زمان با روز جهانی گرافیک، آثار تعدادی از گرافیست‌های بنامِ روسی برای مدت محدودی میهمان نگارخانۀ صفوی شدند.

الناز رجبیان، مدیر نگارخانه صفویِ اصفهان و برگزارکنندۀ نمایشگاه «golden bee» به ایسنا گفت: فستیوال golden bee از سال ۱۹۹۲ تاکنون در روسیه برگزار می‌شود و هنرمندان از سراسر جهان در آن شرکت کرده و آثار گرافیک خود را ارائه می‌دهند. ما حدود یک سال است که در حال مذاکره با برگزارکنندگان این فستیوال هستیم تا به مناسبت روز جهانی گرافیک نمایشگاهی از آثار این فستیوال داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه آثار پنج هنرمند گرافیست روسی با نام‌های نیکولای اشتوک، یوری گولیتوو، پیتر بانکوو، دیانا یاروسلاوتسا، و ایگور گوروویچ در نمایشگاه، ارائه شده است، افزود: هر کدام از این گرافیست‌ها، بهترین اساتید دانشگاه و مدرسین گرافیک هستند و در این فستیوال شرکت داشتند. از هر کدام از این اساتید، پنج اثر و در مجموع ۲۵ اثر گرافیکی، در ابعاد A۳ در معرض بازدید قرار گرفته است.

رجبیان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که گرافیست‌های روسی بعد از گرافیست‌های لهستانی در رتبۀ برتر جهانی قرار دارند و شناخته شده‌اند. آثار آن‌ها در میان هنردوستان، ارزشمند تلقی می‌شود و این آثار، الگوی کار سایر گرافیست‌هاست و از آنها ایده می‌گیرند.

او با بیان اینکه این رویداد فرهنگیِ فرا مرزی، توسط موزهٔ خلاقیت و معماری و با همکاری بینال گرافیک روسیه انجام شده است، در مورد موضوع آثار نمایشگاه«golden bee» نیز توضیح داد: طراحان، این پوسترها را در مورد اطلاعیۀ برگزاری تئاتر، کنسرت و نمایشگاه‌های داخل روسیه طراحی و سپس در فستیوال شرکت کردند. این فستیوال نیز در نهایت آثار و طرح‌های تعدادی از گرافیست‌ها را برای ما فرستاد تا در نمایشگاه عرضه کنیم. 

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از پوسترهای نمایشگاه «golden bee» تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • بازیکنان خودی که قاتل پرسپولیس شدند + ویدئو
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت