Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت نشنال اینترست نزدیک به دو هزار روس به دلیل شرکت در تظاهرات ضد جنگ در مسکو، سن پترزبورگ و دیگر شهرهای بزرگ روسیه دستگیر شده اند. معترضان تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حمله به اوکراین را پس از چند ماه افزایش نظامی محکوم کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در مجموع حدود 1750 معترض در پنجاه و چهار شهر روسیه دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین تظاهرات و بیش از نیمی از دستگیری ها در مسکو صورت گرفته است، جایی که تظاهرکنندگان در میدان پوشکین تجمع کردند و شعارهایی در مخالفت با مداخله نظامی جاری سر دادند.

صدها پلیس ضد شورش روسیه مراسم را محاصره کردند. بسیاری از معترضان در لحظه رونمایی از بنرهای ضدجنگ خود دستگیر و به وانت های پلیس برده شدند - اتفاقی که توسط نووایا گازتا، یکی از آخرین روزنامه های لیبرال روسیه مورد انتقاد قرار گرفت.

این مجله همچنین تصاویری از تظاهرات در خیابان نوسکی در سن پترزبورگ را منتشر کرد. تظاهراتی که توسط پلیس با مگافون قطع شد و به آنها اطلاع داد که تجمعات بزرگ سازماندهی شده محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی روسیه در دوران کرونا را نقض می کند.

اعتراضات دیگری در یکاترینبورگ، یک شهر صنعتی واقع در داخل روسیه، برگزار شد. نووسیبیرسک، بزرگترین شهر در منطقه کم جمعیت سیبری روسیه؛ و کالینینگراد، منطقه محاصره روسیه در دریای بالتیک در مرز لیتوانی و لهستان.

به گفته OVD Info، یک سازمان غیردولتی آزار و اذیت سیاسی در روسیه، از معترضانی که به دلیل شرکت در تظاهرات دستگیر شده اند، تقریباً ششصد و پنجاه نفر بازداشت شده اند. از آن گروه، تقریباً نیمی (دویست و نود) در مسکو، صد و بیست و هشت نفر در سن پترزبورگ و سی و هفت نفر در یکاترینبورگ زندانی بودند.

ویدئوهای تظاهرات همچنین به طور گسترده در توییتر پخش شد، جایی که آنها به عنوان مدرکی نشان دادند که بسیاری از روس‌ها با تصمیم پوتین برای حمله به کشور بدون مشورت با مردم روسیه یا سایر مقامات منتخب مخالف هستند.

در واکنش به این تظاهرات، وزارت کشور روسیه روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تلویزیونی دستور پایان دادن به «اعتراضات غیرمجاز» را صادر کرد و مدعی شد که افرادی که این دستور را نقض کرده‌اند «دستگیر و باید پاسخگوی رفتار خود باشند».

وزارت کشور ممنوعیت اعتراضات را با این استدلال توجیه کرد که تعداد بالای موارد COVID-19 روسیه مانع از "تجمعات عمومی" بزرگ می شود.

به جز بیانیه این وزارتخانه، مطبوعات روسیه تا حد زیادی اعتراضات را نادیده گرفتند، اگرچه آنها در نوایا گازتا و مسکو تایمز، یک روزنامه لیبرال انگلیسی زبان مستقر در مسکو پوشش داده شدند.

از زمان روی کار آمدن ولادیمیر پوتین به قدرت در روسیه در اواخر سال 1999، هفت روزنامه‌نگار نوایا گازتا به قتل رسیده‌اند. دیمیتری موراتوف، سردبیر مجله، در اکتبر 2021 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

کد خبر 1607276

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

کد خبر 6094115

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه