Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهارمین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، رئیس‌جمهور سابق آمریکا رهبران کشورهای غربی را احمق توصیف کرد.

سرویس جهان مشرق _ با گذشت چهار روز از عملیات در اوکراین، مقام‌های کرملین می‌گویند که همچنان آماده گفت‌گو با اوکراین در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه هستند و در قبال آن، مقام‌های اوکراینی ظاهراً گفت‌وگو با مقام‌های روس را رد کرده‌اند و در این میان تلاش می‌کنند تا روسیه را از طریق تحریم‌ها و قطع دسترسی به سامانه بین بانکی سوئیفت در جامعه بین‌المللی منزوی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مهمترین اخبار از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را می خوانید:

گوگل رسانه‌های روسیه را محدود کرد

شرکت گوگل کسب درآمد از طریق پلتفورم‌های خود را برای رسانه‌های روسی که تأمین منابع مالی آنها به دولت روسیه وابسته است، به حالت تعلیق درآورد.

آلمان حریم هوایی خود را به روی روسیه بست

همچون برخی کشورهای اروپایی، مقام‌های آلمانی نیز گزارش کردند که حریم هوایی خود را به روی خطوط هوایی روسیه خواهد بست و وزارت حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال فدرال آلمان شب گذشته (شنبه) اعلام کرد که «ولکر ویسینگ» وزیر حمل و نقل آلمان، «از مسدود شدن حریم هوایی آلمان برای هواپیمای روسیه حمایت می‌کند و دستور داده است که تمامی اقدامات برای این مسئله آماده شود».

اعلام آمادگی استرالیا برای ارائه کمک‌های مرگبار به اوکراین

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کشورش آمادگی دارد تا از «طریق شرکای ناتوی خود به ویژه ایالات متحده و بریتانیا، کمک‌های مرگبار» به کی‌یف عرضه کند.

ابراز نگرانی آ سه آن از وضعیت اوکراین

وزرای خارجه کشورهای «آ سه‌ آن» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اوکراین اعلام کردند: «ما نگرانی عمیق خو را درباره خصومت‌های مسلحانه در اوکراین ابراز می‌کنیم و معتقدیم که هنوز برای گفت‌وگوهای صلح‌آمیز به منظور جلوگیری از خارج شدن کنترل اوضاع در اوکراین فضا وجود دارد».

ترامپ: پوتین باهوش است اما بایدن خیلی احمق است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خود را به عنوان یک رهبر «باهوش» در قبال وضعیت اوکراین ثابت کرد و بر خلاف، «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا «احمق» است.

وی در این باره در جمع هوادارانش گفت: مسئله این نیست که پوتین باهوش است یا نه. البته او باهوش است. مشکل اصلی اینجاست که رهبران ما احمق هستند. بسیار احمق. طبق گفته رئیس جمهور سابق آمریکا، پوتین پس از مشاهده خروج اسفناک نیروهای آمریکایی از افغانستان تصمیم به انجام عملیات ویژه در اوکراین گرفت. ترامپ همچنین از این عملیات ویژه به عنوان «قساوت و شرارتی که هرگز نباید رخ می داد» یاد کرد.

نشست اضطراری شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه در پی وقوع جنگ در اوکراین، علیرغم تعطیلی آخر هفته کشورهای غربی، برای چهارمین بار طی هفت روز اخیر، نشستی اضطراری برگزار می‌کند تا تشکیل نشست فوری و ویژه درباره این بحران را در مجمع عمومی تصویب کند.

اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف

شبکه خبری فاکس‌نیوز به استناد یک کانال تلگرام نزدیک به دولت اوکراین از اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف خبر داده است.

این انفجار به ایجاد آتشی مهیب منجر شده است. مسئولان از ساکنان مناطق اطراف خواسته‌اند در خانه‌هایشان بمانند و پنجره‌ها را ببندند.

ستاد فرماندهی ارتش فرانسه: ۹۵۰۰ نظامی فرانسه به حالت آماده‌باش در می‌آیند

ستاد فرماندهی ارتش فرانسه اعلام کرده که به دنبال حمله روسیه به اوکراین ۹۵۰۰ سرباز فرانسوی به حالت آماده‌باش در می‌آیند. بر همین اساس قرار است ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی در مأموریت‌های ناتو برای تقویت نیروهای این سازمان شرکت کنند.

همزمان با آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین هر لحظه تنش‌ها تشدید می‌شود. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرده که پوتین روز جمعه در انتظار به نتیجه رسیدن پیشنهاد مذاکره به مقامات اوکراین دستور توقف موقت جنگ را صادر کرد ولی پس از مخالفت کی یف با مذاکره، پیشروی‌ها ادامه یافت.

بسیاری از شهروندان اوکراینی و اتباع خارجی حاضر در این کشور، در تلاش برای خروج از اوکراین هستند. بسیاری از دولت‌ها هم تلاش می‌کنند تا اتباع خود را از راه‌های مطمئن از اوکراین خارج کنند.

حمله گسترده سایبری به وب سایت روسی ریانووستی

وب سایت خبرگزاری ریانووستی در معرض یک حمله سایبری گسترده قرار گرفت. پیشتر اعلام شد که گروه هکری Anonymous به روسیه اعلام جنگ سایبری کرده و مسئولیت حمله به کانال روسیا الیوم روسیه را بر عهده گرفته است.

گروهی از هکرهای ناشناس با عنوان Anonymous در پیامی توئیتری دولت روسیه را تهدید کردند حملات سایبری گسترده را علیه دولت مسکو انجام خواهند داد. این گروه از هکرها به بخش‌هایی از وب سایت‌های دولتی روسیه آسیب زدند و برخی پایگاه‌های اطلاع رسانی وابسته به دولت را برای ساعاتی از کار انداختند.

در حال تکمیل...

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت اوکراین تحولات اوکراین بحران اوکراین جنگ اوکراین و روسیه اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد