Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام نظام پزشکی اصفهان راه مقابله با عادی‌انگاری خطر کرونا در جامعه را دادن اطلاعات واقعی به مردم دانست و گفت: ظواهر امر و مراجعات به مراکز درمانی نشان می‌دهد که ایمنی گله‌ای در حال اتفاق افتادن است که باید رعایت دستورات بهداشتی به عادت افراد تبدیل شود.

محسن مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ایجاد هر سویه جدید کرونا از جمله امیکرون، رعایت اصول بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک، تهویه مناسب در فضاهای مختلف، جلوگیری از تجمع‌های غیرضروری و واکسیناسیون بهترین راه ایجاد ایمنی برای افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انجام واکسیناسیون را زمانی مؤثر دانست که هنوز موج تازه‌ای از همه‌گیری آغاز نشده است و افزود: این موضوع دو دلیل دارد، نخست اینکه پس از انجام واکسیناسیون تا زمانی که ایمنی و علائم اولیه ایمنی حاصل شود، دست کم دو تا سه هفته طول می‌کشد و دوم اینکه دریافت واکسن در دوران پیک، به اندازه زمان‌های عادی ایمنی ایجاد نمی‌کند با این حال تکمیل واکسیناسیون ضروری است.

باید به کرونا عادت کرد

قائم مقام نظام پزشکی اصفهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بهترین راه کنترل همه‌گیری ویروس معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست کلی در دنیا این است که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و اقتصادی در جامعه، تا حد امکان تعطیل نشود، ضروری است که پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم چون اکنون محور صحبت در دنیا این است که به جای انکار و تکذیب، با یک رفتار و زندگی جدید به حضور کرونا عادت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تبدیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عادت افراد جامعه، ادامه داد: باید این عادت‌های جدید را بپذیریم تا بتوانیم با کمترین تعطیلی فعالیت‌های مختلف از جمله آموزشی در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی روبه‌رو شویم.

کودکان، گروه پرخطر هستند

مصلحی درباره آسیب‌پذیری کودکان در برابر ابتلاء به سویه جدید ویروس کووید ۱۹ افزود: کودکان گروه آسیب‌پذیرتر و پرخطری هستند چون برخی سویه‌ها از جمله امیکرون در آنها بیشتر بروز پیدا کرده و با علائم متفاوتی همراه است در حالی که مقاومت کودکان در برابر بیماری‌ها نیز کمتر است و تعداد اندکی از کودکان واکسن دریافت کردند بنابراین اگر بخواهیم ناچار به تعطیلی یا محدودیت‌های حداکثری فعالیت‌های مختلف در جامعه نشویم باید میزان رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون افزایش یابد.

وی درباره کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه با وجود وضعیت قرمز امیکرون، گفت: خستگی از شرایط و عادی‌انگاری، یکی از پدیده‌هایی است که در اپیدمی‌های طولانی مدت اتفاق می‌افتد و راه مقابله با عادی‌انگاری هم این است که مسئولان، اطلاعات را به شکل واقعی و صادقانه به مردم ارائه دهند.

شرط تأثیرگذاری هشدارهای سلامت در اوج پیک ششم کرونا

قائم مقام نظام پزشکی اصفهان با انتقاد از اعلام هشدارهایی مانند کرونا در کمین است در رسانه ملی، افزود: مطالعات جامعه‌شناختی اپیدمیلوژیک و روان‌شناسی ثابت کرده است که تکرار چنین هشدارهایی باعث می‌شود انسان به شنیدن آنها عادت کند در حالی که راه درست این است که مفاهیم به مردم منتقل شود یعنی متخصصان مربوط به هر بخش در حوزه‌های مختلف با سبک درست و استفاده از تکنولوژی و روش‌های آموزشی مناسب، برای مردم توضیح دهند که نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری چه پیامدهایی برای فرد به دنبال خواهد داشت.

وی شرط تأثیرگذاری هشدارهای سلامت در اوج پیک ششم کرونا را مطرح کردن صادقانه و علمی واقعیت‌ها با مردم دانست و گفت: استفاده از این روش برای قانع کردن مردم به رعایت پروتکل‌ها، تأثیر درازمدت خواهد داشت اما اگر با کلمات و جملات ترسناک سعی کنیم قبول موضوع را به افراد تحمیل کنیم، افراد دچار تناقض می‌شوند.

ایمنی گله‌ای به مرور در حال وقوع است

مصلحی با اشاره به ورود به سومین سال همه‌گیری کرونا، ادامه داد: تعطیلات نوروز در پیش است و اگر عادی‌انگاری به شکل کنونی ادامه یابد، شاهد ایجاد موج تازه‌ای از انتشار ویروس در جامعه خواهیم بود، از آنجا که پیش‌بینی می‌شود کرونا تا ۱۰ سال آینده نیز با ما خواهد بود، راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

وی درباره ایمنی گله‌ای در جامعه گفت: نمی‌توان عدد و رقم درباره سطح دسترسی به ایمنی گله‌ای در جامعه اعلام کرد اما ظواهر امر و مراجعات به مراکز درمانی نشان می‌دهد که این امر به مرور در حال اتفاق افتادن است البته این بدین معنا نیست که پروتکل‌ها را رعایت نکنیم همان‌طور که آنفولانزا، سرماخوردگی و ویروس‌های مشابه هم این حالت را دارند به ویژه آنکه هنوز برخی ابعاد ویروس کرونا ناشناخته مانده است.

کد خبر 558262

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سویه امیکرون آخرین اخبار ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی موج ششم کرونا سازمان نظام پزشکی محسن مصلحی رعایت فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل ها الزام رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت سویه های جدید کرونا در ایران آمار امیکرون در ایران وضعیت واکسیناسیون دوز سوم کرونا پیک ششم کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها ایمنی گله ای عادی انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، قانون مهم اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد باقر قالیباف در ابتدای جلسه امروز _ یکشنبه ۹ اردیبهشت _ مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرارسیدن روز شوراها گفت: فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند. پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم سرانجام اخذ مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده و گام بلندی برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است، گفت: آنچه که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع مشکلات شورای نگهبان بر آن است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی رغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم، بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنها نبوده است.

قالیباف تاکید کرد: این قانون فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتمال حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند. وقتی یک مجموعه بانکی ۳ هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداگری شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات هزینه سوداگری و سفته بازی خود را چه فرد حقیقی باشد و چه حقوقی، پرداخت کند.

وی با بیان اینکه «این مالیات در اصل مالیاتی بر سوداگری و سفته بازی و برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است»، اظهار کرد: این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود؛ در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسئولیت آن نداده بود.

رئیس قوه مقننه گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، این قانون مهم را همانگونه که قبلاً در تابستان ۱۳۹۹ وعده آن را داده بودیم، تصویب کرد و این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی قانون دنبال خواهد کرد.

کد خبر 748614

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار