Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود مستند «انیمیشن ایرانی» به کارگردانی مهرداد شیخان هفته گذشته دوم اسفندماه در محل موزه سینما و در قالب «اکران حقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش گذاشته شود. مستند که درباره تاریخچه انیمیشن در ایران بعد از سال‌ها تحقیق پژوهش به مرحله تولید رسید و توانست برنده جایزه بهترین پژوهش دوره چهاردهم «سینما حقیقت»، نامزد بهترین مستند بلند چهاردهم «سینماحقیقت» و نامزد بهترین مستند دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران ۱۴۰۰ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند بارها درباره اکران آنلاین این مستند بلند سینمایی در پلتفرم «هاشور» خبررسانی شده بود، اما پیش از برگزاری مراسم رونمایی این مستند در موزه سینما، خبر از به تعویق افتادن این مراسم آمد و به جای نمایش این مستند، یک اثر مستند دیگر به نمایش گذاشته شد.

در حال حاضر که به پلتفرم «هاشور» که مراجعه می‌کنید، در بخش «اکران حقیقت» زمانی که روی «انیمیشن ایرانی» کلیک می‌کنید با این پیغام مواجه می‌شوید: «متاسفانه مراسم رونمایی و اکران آنلاین مستند «انیمیشن ایرانی» به دلیل پاره‌ای مشکلات به تعویق افتاده است. با پوزش از شما، به محض برطرف شدن مشکل و مهیا شدن شرایط، اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

یکی از نکات مهمی که در حال حاضر وجود دارد، این است که در دولت جدید فیلم‌های مستند نیز برای اکران به خصوص اکران در سینماها، همانند آثار سینمایی باید دوباره پروانه نمایش دریافت کنند. گویا قرار است فیلم‌های مستند که در جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمده‌اند، در صورت اکران عمومی دوباره درخواست پروانه نمایش داده و دوباره مورد بازبینی قرار گیرد.

مساله مهم‌تر این است که آیا در بازبینی‌های جدید، مستندهایی که توانسته‌اند جوایز مختلفی را از جشنواره‌های معتبر داخلی کسب کنند، دچار اصلاحات شده و شاهد نسخه‌های جدیدی از این فیلم‌ها در اکران‌های عمومی خواهیم بود؟

کد خبر 5434009 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند مستند انیمیشن ایرانی تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سریال ایرانی فیلم کوتاه هنرمندان تئاتر موسیقی ایرانی جشن تصویر سال جشنواره فیلم فجر شبکه سه سیما اکران نوروزی کنسرت موسیقی رادیو صبا چهلمین جشنواره فیلم فجر انیمیشن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»

با ادامه استقبال مخاطبان سینما از «مست عشق» ساخته حسن فتحی، این فیلم در جدول گیشه بهار بالاتر از فیلم کمدی «سال گربه» مصطفی تقی‌زاده ایستاد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آخرین اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا)، «مست عشق» تا شب گذشته با ۵۵۰,۴۱۲ بلیت و فروش سه میلیارد و ۱۳۵ میلیونی خود در رده سوم جدول قرار گرفت و «سال گربه» برای اولین بار از ابتدای اکران خود، به رده چهارم رسید.

همچنین دیشب «آسمان غرب» محمد عسگری با فروش نزدیک به ۵ میلیارد تومان در ادامه صعودی خود در هفته گذشته با عبور از «آپاراتچی» قربانعلی طاهرفر به رده پنجم جدول رسید.
نکته عجیب، آغاز زودهنگام نمایش «پرویز خان» علی ثقفی در شبکه نمایش خانگی است. فیلمی که در اکران نوروزی با حضور در رده‌های بالای جدول شروع کرد و می‌توانست با آغاز تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری داشته باشد اما حالا در آخرین رده جدول گیشه قرار دارد. این فیلم البته هنوز در برخی سانس‌های سینماهای کشور نمایش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»