Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کرمانشاه از اعاده ۳۲۷.۵ هکتار از این اراضی به وضع سابق خبر داد و گفت: بیشترین زمین‌های اعاده شده مربوط به منابع طبیعی با ۲۴۸ هکتار و پس از آن ۵۲ هکتار از اراضی زراعی بوده است.

خبرگزاری میزان - شهرام کرمی در تشریح آخرین وضعیت اعاده اراضی ملی استان به وضع سابق بیان کرد: از ابتدای سال با تشکیل شش جلسه شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی برنامه ریزی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست ها، موانع و مشکلات پیش روی اقدامات اجرایی به منظور مقابله با پدیده زمین خواری، دخل و تصرف و تغییر کاربری اراضی زراعی، منابع طبیعی، اوقافی، محیط زیست، راه و شهرسازی، حریم رودخانه‌ها و بنیاد مسکن بررسی و برای رفع آن‌ها دستورات لازم داده شد.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی سال‌جاری ۸۹۶ پرونده تصرف و تغییر کاربری اراضی در دستگاه قضایی تشکیل شده است، اعلام کرد: حدود ۴۱۸ فقره از این پرونده‌ها متعلق به منابع طبیعی و ۳۹۹ فقره مربوط به اراضی زراعی بوده است.

وی با اشاره به رسیدگی فوری به بسیاری از این پرونده ها، افزود: جمعا از تعداد کل ۸۹۶ پرونده، ۷۴۶ فقره از آن‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

کرمی در ادامه از اعاده ۳۲۷.۵ هکتار از این اراضی به وضع سابق خبر داد و گفت: بیشترین زمین‌های اعاده شده مربوط به منابع طبیعی با ۲۴۸ هکتار و پس از آن ۵۲ هکتار از اراضی زراعی بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تعدادی هم از متخلفین و زمین خواران در استان دستگیر شده اند، عنوان کرد: جمعا حدود یک هزار و ۶۸ نفر در این رابطه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که بیشترین تعداد مربوط به تغییر کاربری اراضی با ۸۳۷ نفر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تصرف اراضی آزادسازی اراضی اراضی ملی دادگستری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تصرف اراضی آزادسازی اراضی اراضی ملی دادگستری اراضی زراعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه