Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـمعاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری اصفهان از آزادسازی حریم رودخانه‌ها خبر داد و گفت: طی یک سال گدشته ۱۰۰ وحاد ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در حریم زاینده‌رود تخریب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دستگاه قضا در برخورد با متجاوزانی که به بهانه خدمت به مردم اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر زاینده رود کرده‌اند هیچ مماشاتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سواحل شمال و جنوب کشور در استان آزادسازی کامل اما پاکسازی حریم رودخانه‌ها در مرکز سرعت کمی دارد.

اکنون دادگستری استان اصفهان به کسانی که در حریم رودخانه ساخت و ساز و به تصرف آن اقدام کرده‌اند، هشدار داده است تا خود اقدام به رفع تصرف کنند. همچنین دستگاه قضایی خبر داده مدیرانی که ترک فعل و تخلف کرده‌اند در امان نیستند و حتی اگر بازنشسته شده‌اند به سراغشان می‌رویم.

مهران زینلیان در خصوص برخورد با ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه اظهار داشت: خوشبختانه پس از اعلام قوه قضائیه به دستور رئیس جمهور مبنی بر برخورد با هرگونه ساخت‌و‌ساز‌هایی که در حریم رودخانه اتفاق افتاده است کارگروهی متشکل از همه دستگاه‌های مسئول از جمله آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و همچنین دادگستری تشکیل شده است.

وی افزود: در این خصوص موارد بررسی و با تمام ساخت‌و‌سازهایی که خلاف و فاقد پروانه‌های ساخت در حریم رودخانه هستند برخورد می‌شود و در یکی دو سال اخیر بیش از 100 پرونده مراحل قضایی را طی کرده تخریب شده است.

مهلت دادستانی به دستگاه‌های دولتی برای عقب‌نشینی از حریم رودخانه ناهارخوران گرگان44 هزار متر به حریم رودخانه کرج اضافه شد/ متصرفان دستگاه‌های ملی بودندبرخورد قاطعانه با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها/ منطقه گردشگری "بند ارومیه" رفع تصرف‌ شد + تصویر

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با هماهنگی و همتی که بین مسئولان ایجاد شده و با دستور قوه قضائیه امیدواریم تشریفات قانونی انجام شود و برای تمام ساخت‌و‌سازها در کل مسیر رودخانه در استان اصفهان برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی گفت: حدود 100 واحد در سال گذشته و امسال تخریب شده؛ البته تعداد واحدهایی که مشمول خلاف هستند بسیار بیشتر است و حدود 600 پرونده اعلام شده که باید مراحل شناسایی دقیق و خلاف‌سازی‌ها و دستور دستگاه قضایی دریافت شود. درخواست ما از تمامی دستگاه‌ها این است که در تمام موارد برخوردهای لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حریم رودخانه ها حریم رودخانه ساخت و ساز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.    او گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.   مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.   بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.   او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد