Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید امیر جعفری، فرماندار شهرضا صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان با بیان اینکه اقامه نماز یکی از ارکان و وظایف حکومت دینی است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت حوزه‌های علمیه در شهرستان شهرضا باید از آن بیشتر در راستای ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مساجد باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و کانونی برای حل و فصل مشکلات مردم و محلی برای رونق اقتصادی و مراسم‌ها و اجتماعات باشد، افزود: با برنامه‌ریزی می‌توان مساجد را به کانون‌های تولید و بنگاه‌های زودبازده و محلی برای تبادلات علمی و فرهنگی تبدیل کرد، باید در مساجد محلات کم برخوردار مشکلات آن‌ها مطرح و راهکار برای آن ارائه شود و مدیران دستگاه‌های اداری برای حل و فصل مشکلات مردم می‌توانند در مساجد حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه ایجاد میز خدمت در نماز جمعه با حضور مسؤولان ادارات بسیار کارآمد است، بیان کرد: اقامه نماز در محیط‌های عمومی پر آسیب یکی از اقدامات پیشگیری از جرائم است، مساجد باید به مکانی برای حل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شوند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی شهرضا با محوریت امام جمعه تشکیل شد و یک هم‌افزایی برای کارهای فرهنگی شهرستان انجام می‌شود، عنوان کرد: می‌توان طرح‌هایی برای اقامه باشکوه نماز در این قرارگاه ارائه داد و پشتیبانی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در قرارگاه بررسی می‌شود.

 

 

جلسات اداری نباید در وقت نماز تشکیل شود

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه انتظار می‌رود مدیران موضوع نماز را جزو اولویت‌های برنامه‌های خود قرار دهند، گفت: باید از امکاناتی که در اختیار مسؤولان است برای توسعه و ترویج نماز استفاده کنیم و نیازمند حرکت‌های جهادی در این راه هستیم و در این دولت انتظار است که تلاش بیشتری در راستای ترویج فرهنگ نماز انجام شود.

وی افزود: در استان اصفهان سند راهبردی اقامه نماز در حال تدوین است و قبل از عید با حضور استاندار و امام جمعه اصفهان تصویب و به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود که در دو بخش وظایف دستگاه‌ها و سند کلی استان تدوین می‌شود.

رنجبر با تأکید بر اینکه در این سند برای آموزش و پرورش، صدا و سیما، ارشاد اسلامی وظیفه تعریف شده و باید برنامه اختصاصی برای نماز داشته باشند، عنوان کرد: لازم است که موضوع پخش اذان در محیط‌های اداری، عدم تشکیل جلسات اداری در زمان نماز و تشویق پرسنل به شرکت در نماز جماعت مورد توجه مدیران قرار گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه تربیت مربی نماز ویژه کودکان و نوجوانان در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: نماز اول وقت باید با جماعت و در مسجد خوانده شود و این سه اصل باید احیا شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید امیر جعفری فرماندار شهرضا میز خدمت در نماز جمعه ترویج فرهنگ نماز استان اصفهان اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ سیاست‌های دولت در خانه دار کردن مردم باید تسریع در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با توان پیمانکاران استانی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.   وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده است، هدف‌گذاری برای اتمام پروژه‌های در حال احداث در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری اجرای طرح‌های خودمالکی و نوسازی در بافت فرسوده با بهره‌گیری از تشویقات طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   عطائی افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم.   وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای طرح‌های راهسازی نیز از مسائل مهم و قابل توجه بوده که روسای شهرستان به این امر مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.   در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری