Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:19:40 GMT

ابزار مورد نیاز تعمیرات ایسیو (ECU)

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۶۴۴۴

ابزار مورد نیاز تعمیرات ایسیو (ECU)

به دلیل پیشرفت های روز افزون در صنعت خودرو، امروزه شاهد آن هستیم که تمام خودروها مجهز به ایسیو هستند. - اخبار بازار -

ایسیو همانند قلب سیستم مدیریت و فرمان موتور خودرو عمل می کند. یکی از مهم ترین مزایای آن کنترل هوشمند سوخت خودرو و در پی آن جلوگیری از انتشار گازهای مضر گلخانه ای می باشد.

ایسیو خودرو که به آن کامپیوتر خودرو نیز اطلاق می شود، قادر به تشخیص و شناسایی مشکلات ایجاد شده در خودرو است که در قالب یک گزارش می تواند عملکرد خودرو را توضیح دهد و در صورت بروز مشکل در خودرو کافی است که به این دستگاه مراجعه نمود و با بررسی کدهای خطای نمایش داده شده، تشخیص داد که مشکل خودرو از کدام قسمت نشأت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایسیو نقش بسیار اساسی در خودرو دارد، بروز مشکل در آن باعث می شود که دیگر بخش های خودرو هم به درستی کار نکنند. در نتیجه نیاز است که به تعمیرات ایسیو روی آورده و دوره تخصصی آموزش تعمیرات ایسیو  را بگذراند. برای تعمیر آن نیاز است که ابتدا لوازم و تجهیزات مورد نیاز و کاربرد هرکدام را بشناسیم. در این مقاله به بررسی تعدادی از این لوازم خواهیم پرداخت.

ابزار و لوازم مورد نیاز تعمیر ایسیو

به منظور فعالیت به عنوان تعمیر کار ایسیو نیاز است که با ابزار و تجهیزات تخصصی این حرفه آشنا شوید:

تستر ایسیو

از این دستگاه به منظور تست کردن ایسیو (ECU) استفاده می شود. وظیفه آن در اصل شبیه سازی تمام عملگرها و سنسورهای خودرو می باشد. به همین دلیل می توان به سادگی با جدا کردن ایسیو از خودرو و شبیه سازی قسمت های مختلف با استفاده از این تستر، ایسیو را حتی بر روی میزکار بررسی و روشن نمود.

مولتی متر

یکی از دستگاه های جدایی ناپذیر برای هر تعمیرکار الکترونیک و همچنین ایسیو، مولتی متر می باشد. با بهره گیری از این دستگاه قادر خواهید بود ولتاژ بخش های مختلف بر روی برد و همچنین سنسورهای خودرو را اندازه گیری نمود. توجه کنید که به منظور تست کردن بر روی برد لازم است که از قسمت Buzzer استفاده کنید.

پروگرامر

یکی از اصلی ترین لوازم تعمیر ایسیو پروگرامر است. همانگونه که از نام آن می توان حدس زد، قابلیت برنامه ریزی آی سی های ایسیو را دارد. توجه داشته باشید که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات و برنامه ها توسط هر نوع پروگرامر می تواند متفاوت باشد. در واقع پروگرامری خوب است که دارای سرعت بالا در نوشتن و خواندن برنامه مورد نظر باشد و همچنین همواره آپدیت جدید ارائه دهد تا بدین صورت قابلیت اضافه نمودن برنامه و مدل های جدید ایسیو را داشته باشد.

دستگاه دیاگ

دیاگ وظیفه عیب یابی خودرو و نیز تشخیص خطاهای مربوط به سنسورها و ایسیو را دارد. به طور کلی می توان گفت که با متصل نمودن این دستگاه به ایسیو، خطاهای پیش آمده در هر قطعه اعم از چراغ چک، عملگرها، سنسورها، ایربگ و غیره گزارش داده می شود.

دستگاه انژکتور شور

همانگونه که از نام آن مشخص است، از انژکتور شور برای شست و شوی انژکتور استفاده می شود. این دستگاه می تواند باعث راحتی کار شما شود و به تشخیص شما در پیدا کردن عیوب کمک کند. انژکتور و همچنین سوزن های آن نسبت به سوخت هایی که کثیف هستند حساس می باشند و چنانچه این قطعات دچار جرم گرفتگی شوند، عملکرد خودرو دچار اختلال می شود. به منظور رفع این مشکل و جرم گیری کردن انژکتور و نیز سوزن های آن باید از دستگاه انژکتور استفاده نمود. لازم به ذکر است که این دستگاه جزء دستگاه های واجب برای تعمیر ایسیو نمی باشد اما در نظر داشته باشید که پس از اینکه به وسیله دستگاه دیاگ عیب خودرو را شناسایی کردید و آن مشکل مربوط به انژکتور بود، با استفاده از انژکتور شور برای رفع آن اقدام نمود و کسب درآمد کرد.

هویه و هیتر

این دستگاه نیز در زمره پر کاربردترین و مهم ترین ابزار برای استفاده تعمیرکاران ایسیو قرار گرفته است. از این ابزار می توان به منظور لحیم کاری و برداشتن قطعات از روی برد الکترونیکی و یا اتصال آن ها بهره برد.

تستر سیم کشی

همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار به منظور تست نمودن سیم کشی خودرو قابل استفاده است. گاهی اوقات ممکن است خودروهایی برای تعمیر ایسیو به شما مراجعه نمایند که پس از بررسی مشخص شود که به تعمیر ایسیو نیازی نیست و کاملا سالم می باشد، بلکه مشکل از جای دیگری نشأت می گیرد و دلیل آن در سیم کشی برق خودرو می باشد. با کمک این دستگاه می توانید کار دقیق تری را تحویل دهید.

 

ابزارهای جانبی

تا به اینجا تمام وسایلی که معرفی شدند جزو ابزارهای اصلی برای تعمیر ECU بودند. اما حتما در نظر داشته باشید که در کنار این موارد به یکسری لوازم و ابزار جانبی نیز نیاز خواهید داشت که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم.

روغن لحیم کاریکاتر پزشکیپراب های نوک تیزسرهای مختلف هویهست ابزار لحیم کاریپایه هویهتمیز کننده اسفنجی نوک هویهتینرسیم چینفلاکس مایع و جامدقلع کش بادیقلع کش سیمیسیم قلعخمیر قلعشابلون جی تگشابلون ایسیو (ECU)ست فرچهپنس سر صافپنس سر کجپنس آی سی کشمکنده وکیوم برای قطعات SMDمنبع تغذیه 5 آمپر و 0 تا 30 ولتاسیلوسکوپتستر قطعات SMDنقشه داخلی مدارهای ایسیولوپ یا ذره بینانواع آی سیخارنمقاومتو غیره

در این مقاله سعی نمودیم که لیستی از مهم ترین و پر کاربردترین ابزار و لوازم مورد نیاز برای تعمیر ایسیو را ارائه نماییم تا راهنمای کاملی برای افراد مختلف اعم از کارآموزان و یا متخصصین این حرفه باشد. به این امر توجه کنید که برخی از این تجهیزات دارای اهمیت بالاتری در عرصه تعمیرات ایسیو می باشند. اما مهم ترین ابزار هر تعمیرکار ایسیو، مهارت های او و قدرت تشخیص عیوب و رفع ایرادات ایسیو می باشد. به همین منظور سعی کنید همواره اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارید. مجتمع فنی پایتخت  یکی از آموزشگاه های برتر در زمینه برگزاری این دوره می باشد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعمیرات ایسیو تعمیر ایسیو برای تعمیر مورد نیاز مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشیار محمدرضا زهانی اظهار کرد: عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، حادثه برخورد سه دستگاه خودروی سواری در شهید اصلانی ۹۲ به مرکز فرماندهی اعلام شد.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: این تصادف منجر به محبوسی راننده داخل خودروی پراید شده بود که با عملیات نجات ایستگاه ۹ شهداء فرد مذکور رها سازی و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

وی از انجام عملیات پیشگیری توسط آتش نشانان ایستگاه ۹ شهداء خبر داد و گفت: علت این حادثه توسط پلیس راهور در دست بررسی است.
 

دیگر خبرها

  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است