Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برای استقبال از مهمانان نوروزی، ظرفیت‌های استان شناسایی و در ستاد تسهیل سفر اعلام شوند.

به    گزارش    خبرگزاری   برنا  از  لرستان ؛  احمدرضا دالوند عصر شنبه در دومین جلسه ستاد تسهیلات سفر با بیان اینکه در شرایط فعلی سفرها به ویژه ایام نوروز تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا است، اظهار کرد: دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی کرونا تا پایان سال بر اساس شرایط رنگ‌بندی این ویروس ابلاغ می‌شود، چراکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به اینکه در شرف سفرهای نوروزی هستیم، افزود: با توجه به اندک فرصتی که باقی مانده دستگاه‌ها باید با انسجام و همکاری یکدیگر به استقبال مهمانان نوروزی بروند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح  کرد: تمامی ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف در بخش خصوصی و دولتی شناسایی و در ستاد تسهیلات سفر گزارش شود.

 او عنوان کرد: تمامی حفاری‌ها در سطح شهر تا نیمه دوم فروردین تعطیل شود، همچنین حفاری‌های انجام شده سریع تعیین تکلیف و اصلاح شود.

 دالوند ساماندهی وضعیت نامناسب ورودی و خروجی شهرهای استان را ضروری دانست و خاطرنشان  کرد: شهرداری‌ها و محیط زیست نظارت و کنترل بیشتری نسبت به رها کردن نخاله‌های ساختمانی داشته باشند؛ همچنین تمامی عوامل و دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر برای به‌سازی و ساماندهی اقامتگاه‌های عمومی به ویژه نمازخانه‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

او با تاکید بر لزوم نظارت بر اماکن و مراکز رفاهی استان نیز یادآورشد: تیمی متشکل از دستگاه‌های نظارتی نسبت به کنترل این مراکز اقدام کنند و گزارش خود را در جلسات بعد به این ستاد ارائه دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان آمادگی کامل را در ایام نوروز داشته باشند تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

او گفت: همچنین اکیپ‌های خدمات‌رسان و نظارتی در نقاط لازم مستقر شوند.

 دالوند با بیان اینکه متولی ستاد تسهیلات سفر سازمان میراث فرهنگی است، تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان بروشور‌های خود را با همکاری لازم و در راستای کاهش هزینه‌ها در قالب ستاد تسهیلات سفر به صورت یک دفترچه چاپ کنند. همچنین ضروری است استقرار این دستگاه‌ها در ورودی‌های استان کنار یکدیگر باشند تا جلوه‌ی زیبنده‌تر و منظم‌تری داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه هرچه سریع‌تر احکام این ستاد ابلاغ شود، گفت: با توجه به احکام صادر شده کمیته‌ها و کارگروه‌های این ستاد تشکیل تا وظایف هر کدام از آنها مشخص شود که در نهایت بتوانیم با آمادگی لازم طی ایام نوروز میزبان خوبی برای مهمانان باشیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد تسهیلات سفر ایام نوروز ویروس سفرهای نوروزی مهمانان نوروزی بخش خصوصی محیط زیست نوروز سازمان میراث فرهنگی ایام نوروز میراث فرهنگی سفر معاون عمرانی ستاد سفر نوروز 1400 ستاد تسهیلات سفر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کد خبر 6095221

دیگر خبرها

  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • گره اندر گره
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی