Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «کتاب بان» یکشنبه ۸ اسفند ، با نگاهی به شعر و ترویج خواندن برای خردسالان و کودکان از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  برنامه «کتاب بان» یکشنبه ۸ اسفند ، با نگاهی به شعر و ترویج خواندن برای خردسالان و کودکان از رادیو فرهنگ پخش می شود.

علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» این هفته میزبان حدیث لزرغلامی ؛ شاعر و نویسنده کودک و نوجوان است که به موضوع شعر و ترویج خواندن برای خردسالان و کودکان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانه‌ای که انسان‌ها در محاصره‌ی رسانه‌ها و بمباران اطلاعاتی هستند، کتاب فرصتی برای درنگ و اندیشیدن در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. بنابراین لازم است از دوران کودکی فرزندان‌مان را با کتاب آشنا کنیم تا در میانه‌ی بازی‌های کامپیوتری و برنامه‌های تلویزیونی، فرصتی داشته باشند برای تمرین اندیشیدن، گفت‌وگو کردن، شنیدن نظرات دیگران و شناخت خود و احساسات خود. از این رو، کتاب خواندن به استقلال فکری کودکان کمک می‌کند.

برای ترویج کتابخوانی، خانواده نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بعد از خانواده، مربیان و آموزگاران می‌توانند در علاقه‌مند کردن کودکان به کتابخوانی، نقش موثری داشته باشند.

انتخاب کتاب مناسب و باکیفیت، استفاده از روش‌های جذاب بلندخوانی، ایجاد فضای مناسب برای کتابخوانی و فعالیت‌های قبل و بعد از کتابخوانی، در ایجاد علاقه به کتاب در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است.

 بدین ترتیب فرهنگ شعر و ترویج خواندن برای خردسالان و کودکان باید از دوران کودکی و در خانواده و در روند جامعه پذیری اولیه آغاز شود که در این برنامه پیشنهاداتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بخش های مختلف بیان می شود.

  شنوندگان این هفته با « صمد رهبریار» مروج فعال ترویج کتابخوانی از رشت آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.

برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین برای گروه کتاب رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که یکشنبه ها  از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه می‌شنوید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر شعر کودکان کودک و نوجوان استقلال خانواده کودکان و نوجوانان جامعه ترویج فرهنگ استقلال جامعه رسانه شعر کودکان کتاب بان کتاب بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود

برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکرد‌های کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند