Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 8 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (ح) تبصره 8 ماده واحده لایحه با 171 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بخش درآمدی بند (ح) تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سقف سیصد هزار میلیارد(300.000.000.000.000)ریال از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاههای تابعه را به فروش رسانده و به ردیف درآمدی از  210232  مندرج در جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

همچنین در بخش هزینه ای این بند که هنوز نوبت به بررسی آن در صحن علنی نرسیده؛ آمده است: وجوه حاصل از این محل پس از واریز به حسابی که به همین منظور نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود از محل ردیف 41-530000 جدول شماره(۹) به صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانی، تخصصی و محصولی واریز می شود تا با ابلاغ وزارت جهادکشاورزی صرف تأمین سهم مشارکت دولت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و کمک های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری، یارانه نهاده و محصول با اولویت اجرای الگوی کشت، تحقیق و توسعه کشاورزی دانش بنیان و فناورانه و همچنین مرغ لاین آرین و صنعت طیور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، کشاورزی قراردادی، توسعه کشاورزی نوین و سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، عملیات آب و خاک، آبرسانی و راههای عشایری، مدیریت اصلاح و بهبود خاک های کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تضمین سرمایه‌گذاری صادرات محصولات کشاورزی و خرید محصولات کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط شود.

همچنین وزارت جهادکشاورزی مکلف است اقدام لازم برای افزایش میزان تولید داخلی محصولات اساسی کشاورزی به میزان حداقل ده درصد(10%) نسبت به سال ۱۴۰۰، بویژه در زمینه تولید گندم، جو، دانه‌های روغنی، آبرسانی و راههای عشایری با اولویت مناطق محروم  به عمل آورد و هر سه ماه گزارش آن را به کمیسیون های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه نماید.

آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهادکشاورزی،کشور و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق حمایت از کشاورز محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • دومفریز، آرناتوویچ و کاربونی گزینه‌های فروش اینتر برای تامین بودجه؛ اینزاگی مهاجم می‌خواهد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان