Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، گزارش‌هایی وجود دارد که قیمت روغن در برخی از شهرستان‌های کشور با افزایش غیر مجاز رو به رو بوده است، در شهرستان‌های عسلویه و دیر، مشکلات گران فروشی و کمبود این کالای اساسی گزارش شده است.

طبق گزارش رسیده در شهر بردستان، مغازه‌دارانی از شهر کنگان هر بطری روغن خوراکی را مجبورند ۵ هزار تومان بیشتر از قیمت بازار خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی از احتمال تکرار وضعیت نابسامان بازار روغن خوراکی همچون سال گذشته در روزهای آتی وجود دارد و کمبود شدید، عرضه قطره چکانی و عدم سفارش‌گیری توسط شرکت‌های تولید کننده روغن خوراکی قابل پیش بینی است..

امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران ، در پاسخ به اینکه دلیل کاهش عرضه روغن در بازار و افزایش قیمت چیست؟ گفت: هیچ مجوزی برای افزایش قیمت روغن نباتی داده نشده و در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی دستگاه‌های ذی ربط باید با متخلفان برخورد کنند.

وی افزود: اما واقعیت این است که مشکلاتی در تامین و تخصیص ارز وجود دارد و شرایط تحریم موانعی را سر راه واردات روغن ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تامین می‌شود، افزود: اخیرا مشکلاتی در تامین روغن مورد نیاز صنف و صنعت به دلیل مشکلات واردات روغن پالم داشتیم.

وی تصریح کرد: عدم تخصیص ارز در شش ماهه نخست سال برای واردات روغن خام توسط بخش خصوصی، نبود سیاست مشخص در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین افزایش شدید قیمت جهانی روغن خام وعدم تغییر قیمت‌های مصوب روغن خام وارداتی در  داخل باعث شده  کارخانجات و تجار بخش خصوصی تمایلی به واردات روغن خام نداشته باشند و عملا بخش خصوصی از چرخه واردات روغن خام حذف شده است.

بیرشک با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱.۶ میلیون تن روغن وارد کشور شده است، گفت: عمده واردات روغن از طریق شرکت بازرگانی دولتی انجام می‌شود.

 

منبع: فارس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز ایران بخش خصوصی صنعت واردات روغن نباتی قیمت روغن نباتی صنایع روغن نباتی ایران واردات روغن روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی باز هم کاهش یافت. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اونس طلا با کاهش ۵ دلاری به نرخ ۲ هزار و ۳۳۱ دلار کاهش یافت. این رقم، کاهش ۰‌۱ درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت طلا در حالی است که گزارش‌ها از روند بازار جهانی طلا، همچنان از رشد ۱۱ دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته و ۱۰۰ دلاری را در طول یک ماه گذشته حکایت دارد.

بنا به این گزارش، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ماه گذشته مطابق با پیش‌بینی‌ها ۰.۳ درصد افزایش یافت و بعید است انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر متوقف کند، تغییر دهد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای کشور چین اعلام کرد مصرف طلای چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. دلالان طلا در هند هفته گذشته برای اولین‌بار طی دو ماه، به دلیل عقب نشینی قیمت‌های داخلی خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نسبت به دو ماه اول کاهش داد و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901194

دیگر خبرها

  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!