Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:23:26 GMT

وزرای خارجه امارات و آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۷۸۱۳

وزرای خارجه امارات و آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند

به گزارش سرویس بین‌الملل فارس، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی داشته است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام» دو طرف درخصوص روابط راهبردی ابوظبی و واشنگتن گفت‌وگو کرده و راه‌های گسترش روابط امارات عربی متحده با ایالات متحده آمریکا در تمام زمینه‌ها را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن زاید و بلینکن در ادامه این این تماس ضمن بحث و بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به تبادل نقطه‌نظرات خود درخصوص رویدادهاپرداختند.

وزیر امور خارجه امارات در این گفت‌وگو بر عمق روابط راهبردی دو کشور و مقامات آن‌ها و همچنین همکاری‌ها و هماهنگی‌های مداوم بین ابوظبی و واشنگتن تاکید کرد و خواستار گسترش افق‌های همکاری مشترک در تمام زمینه‌ها شد.

این هماهنگی‌ها و تماس‌ها در حالی بین امارات و آمریکا انجام می‌شود که ابوظبی اخیراً برای مواجهه با حملات یمن از واشنگتن درخواست کمک کرده بود. در همین راستا و هفته قبل امارات کنفرانسی برای مقابله با پهپادهای یمن با حضور نمایندگانی از آمریکا و کشورهای اروپایی برگزار کرده بود.

پیش از این نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرده بود که در پی هماهنگی‌های انجام شده بین «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی جنگنده‌های نسل پنج اف -۲۲ در پایگاه هوایی الظفره امارات، مستقر شده‌اند. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عبدالله بن زاید امارات آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات

رهبر اپوزیسیون و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی یائیر لاپید به ابوظبی رفته و با وزیر خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد.دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».

لاپید افزود:« اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشورهای عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد