Web Analytics Made Easy - Statcounter

«منوچهر بداغی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این روستا با توجه به فعالیت معدن و آسیب‌پذیری و تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و پوشش گیاهی که در پی دارد و همچنین مشارکت پذیری اهالی روستا و جامعه محلی انتخاب شده است.

وی افزود: هشت نفر از داوطلبان روستا و جوانان محلی عضو جمعیت هلال احمر، یک کارشناس هلال احمر و یک کارشناس منابع طبیعی اعضای کاروان نیکوکاری را تشکیل داده‌اند و حجم فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی در این روستا برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر ادامه داد: این طرح که از ۲۰ مهر امسال آغاز شده و تا ۲۰ مهر سال آینده به مدت یک سال ادامه دارد، پس از روستای عُشاق، قرار است در روستاهای این شهرستان که دارای خانه هلال و از نظر حوادث و سوانح طبیعی مستعد خطر هستند، اجرا شود.

بداغی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۶ نفر از کودکان در کارگاه آموزش و پیشگیری از کرونا و ۷۰ نفر از جوانان روستای عُشاق آموزش‌ امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه علاوه بر روستای عُشاق، طرح نهال‌کاری در روستای ده‌چانه توسط اعضای کاروان نیکوکاری انجام شد، ادامه داد: آموزش امداد اولیه به ساکنان روستا، آموزش مقابله با حوادث و سوانح، آموزش عمومی و مهارت‌های جوامع روستایی و آموزش اطفای حریق با محوریت خانه هلال در دستور کار کاروان نیکوکاری این شهرستان است.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین مردم، ظرفیت‌سازی و توان‌افزایی ذینفعان، دست‌اندرکاران، جوامع محلی و بهره‌برداران در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی، تقویت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی از طریق تسهیل‌گری، توسعه مسئولیت‌پذیری و فعالیت‌های داوطلبانه در میان جوامع محلی و کنترل و مهار عوامل تخریب منابع طبیعی را از دیگر اهداف اجرای طرح نیکوکاری عنوان کرد.

بداغی از محورهای این طرح به اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های امدادی، آموزش، ترویج و توان‌افزایی اعضای کاروان نیکوکاری، مدیریت حل تعارضات در حوزه منابع طبیعی، آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی، طبیعت‌گردی، نهادسازی در روستا، آموزش و مهارت‌افزایی در راستای بهبود کسب و کار و کارآفرینی، تقویت شبکه همیاران طبیعت و حفظ و احیای منابع طبیعی با رویکرد توسعه پایدار روستایی اشاره کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۴۵ خانه هلال با همکاری دهیاران و بخشداران در روستاهای این شهرستان راه‌اندازی شده که ظرفیتی مستعد برای اجرای طرح کاروان نیکوکاری است.

به گزارش ایرنا؛ در راستای انعقاد تفاهم‌نامه سازمان، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان جمعیت هلال احمر، بر اساس همکاری‌های مشترک از ظرفیت کاروان نیکوکاری این سازمان جهت تحقق اهداف توسعه پایدار منابع طبیعی بهره‌برداری لازم به عمل می‌آید.

برچسب‌ها خانه هلال ملایر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران منابع طبیعی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه هلال ملایر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خانه هلال ملایر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران منابع طبیعی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کاروان نیکوکاری جمعیت هلال احمر منابع طبیعی خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان