Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:48:42 GMT

نقشه خطرپذیری فرهنگی مدارس مازندران تهیه شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۶۴۷۱

نقشه خطرپذیری فرهنگی مدارس مازندران تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در حوزه معاونت آموزشی، اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری معاونت تربیتی به نظریه انقلاب اسلامی ایران مرتبط است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به جهت فعالیت‌های ارزشی و اخلاقی که در اختیار دارد به مسئله تربیت در کنار تعلیم توجه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: به جهت اهمیت این موضوع مربیان تربیتی تحت عنوان سربازان انقلاب قلمداد و وظایفی برای این افراد تعیین شده و در سطح مدارس کشور برای تقویت باورهای دینی دانش آموزان و تربیت شش‌گانه مندرج در سند تحول مشغول فعالیت هستند،این برنامه‌ها در حوزه پرورشی و فرهنگی تهیه و تدوین شده و در سطح مدارس در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته امور تربیتی تلاش داریم که از مربیان، مشاوران و مدیران در بخش‌های مختلف تجلیل کنیم و فعالیت‌های این هفته بیشتر ناظر بر فعالیت‌های سالانه حوزه تعلیم و تربیت است.

شعبانی با اعلام اینکه حوزه فعالیت این مجموعه در سه بخش مجزا تقسیم می‌شود، افزود: فعالیت‌های قرآن عترت و نماز از جمله برنامه‌های جدی این حوزه است که مسابقات متعددی در ایام کرونا برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه در بحث مسابقات قرآنی ۲۰۰ هزار نفر شرکت کردند، گفت: جشنواره تربیت حکیمانه در فضای مجازی طراحی شده و مورد استقبال بسیار مناسب دانش آموزان قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه بحث بهداشت و روان هم از اهمیت ویژه‌ای با توجه به شیوع کرونا برخوردار است، گفت: در نخستین اقدام صدای مشاور در فضای مجازی راه‌اندازی شده و دانش آموزان موضوعات متعددی را با مشاوران مطرح کردند آمارها نشان می‌دهد که این اقدام برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر بوده است.

وی اضافه کرد: بحث تربیت مدرسان میانی در حوزه بهداشت روان از دیگر اقداماتی بوده که از زمان شیوع کرونا در برنامه کاری قرار گرفته و ۱۰۰ نفر در این حوزه بکارگیری شده و با برگزاری کارگاه‌های مجازی برای این مربیان تلاش کردیم که بهترین مباحث آموزش را دریافت و این مباحث را به دانش آموزان انتقال دهیم.

شعبانی یادآور شد: در بحث مشاوره به دنبال تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی مدارس استان مازندران بودیم تا آسیب‌های اجتماعی هر مدرسه  شناسایی و مشاوره مرتبط با همان آسیب ارائه شود.

وی اضافه کرد: تاکنون نقشه خطر پذیری ۳هزار مدرسه آماده شده و تا قبل از پایان اسفند ماه نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی همه مدارس استان آماده می‌شود، این نقشه بر مبنای پایش و رصد آسیب‌ اجتماعی طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: بر اساس این نقشه آسیب اجتماعی هر منطقه مشخص می‌شود و پس از بررسی آسیب‌ها مشاوره‌های لازم به دانش آموزان این مدارس ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از تکمیل نقشه تیم‌های تخصصی آموزش دیده را برای حضور در مدارس اعزام می‌کنیم البته این موضوع بستگی به شیوع کرونا دارد.

شعبانی به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در زمان شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: پیگیری برنامه لاله‌های روشن و طراحی کتاب شاد در زمان شیوع کرونا از دیگر اقدامات فرهنگی تربیتی این ایام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همایش لاله‌های روشن در اسفند ماه در بابلسر پیگیری می‌شود و در بحث کانال مجازانداران ۲۰۰ هزار اثر دریافت شده که در این برنامه از مرز جشنواره دهم عبور کردیم.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده برای استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی در حوزه تعلیم و تربیت، افزود: تشکل بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن دانش آموزی، هلال احمر و سازمان دانش آموزی چهار گروهی هستند که به عنوان بازوان این معاونت فعالیت می‌کنند.

وی در پایان به فعالیت تشکل یاری‌گران زندگی که برای مقابله با اعتیاد فعال بوده اشاره کرد و افزود: این تشکل سابقه زیادی نداشته اما بسیار اثرگذار ورود پیدا کرده و فعالیت آنها مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: نقشه خطر پذیری مدارس مازندران معاون فرهنگی تربیتی محمد شعبانی آموزش و پرورش مازندران معاون پرورشی و فرهنگی آسیب های اجتماعی دانش آموزان دانش آموزی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟