Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- جعفر سلگی گفت: شهرستان نهاوند با توجه به وضعیت مساعد جغرافیایی ظرفیت خوبی برای کشت این محصول دارد و بیشتر از سهمیه تعیین شده، می‌تواند تولید داشته باشد.

او گفت: از مهمترین مشکلات چغندرکاران شهرستان نهاوند می‌توان به آفات و بیماریی‌ها، مسائل بازاریابی محصول، مشکلات آماده‌سازی زمین و زمان کاشت، برداشت و دلال بازی در زمان تحویل به کارخانه و پرداخت پول محصول اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: کشاورزان شهرستان، چغندر تولیدی خود را علاوه بر کارخانه‌های طرف قرارداد به حدود ۱۰ کارخانه دیگر از جمله شاهرود، فریمان و نیشابور انتقال می‌دهند.

سلگی گفت: یکی از مشکلات این بخش وجود واسطه و دلالان است که سود آن‌ها بیشتر از کشاورز است، زیرا هم پول از کشاورز می‌گیرند و هم از کارخانه که باید برای ساماندهی دلالان تدبیری اندیشیده شود، زیرا آنان هیچ تعهدی نسبت به کشاورزان ندارند.

او گفت:اما با توجه به شرایط موجود کشاورزان شهرستان برای کشت این محصول باید مطابق سهمیه ابلاغی اقدام کند و نیاز است نحوه فرآیند کشت چغندر، وضعیت اقتصادی و نحوه قیمت گذاری و کشت چغندرقند تجدیدنظر و شفاف سازی شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: هم‌چنین جهادکشاورزی و کارخانه‌های تحویل چغندر باید در زمینه عیارسنجی و چگونگی افت کشت چغندر پاسخگو و در مورد اصلاح و یکسان‌سازی قراردادها، حل مشکلات تأمین کامیون، پرداخت به موقع وجه خرید محصول به کشاورزان، قیمت و فرمول محاسبه کشت به اندازه ظرفیت و کیفیت نهاده‌ها بخصوص سموم و همچنین یارانه بذر اقدامات لازم را انجام و اطلاع رسانی کنند.

سلگی گفت: به منظور حذف دلالان پیشنهاد می‌شود که شرکت تعاون روستایی طرف قرارداد با کارخانه شود و کشاورزان محصول خود را تحویل آنان دهند، زیرا آنان تسلط و آگاهی بیشتری نسبت مسائل خرید و فروش دارند.

او گفت: از آنجایی که بیش از ۶۰ درصد کشت چغندر استان در این شهرستان کشت می‌شود و در گذشته نحوه عقد قرارداد با کارخانه‌ها محدود بود و بخش زیادی از کشاورزان نمی‌توانستند با کارخانه‌های مورد نظر عقد قرارداد کنند، بنابراین نیاز است در این زمینه تدابیر لازم پیش‌بینی شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/ب

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان کارخانه ها کشت چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی