Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:00:04 GMT

ارائه خدمات توانبخشی به عشایر دارای معلولیت در فارس

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۸۰۰۸

ارائه خدمات توانبخشی به عشایر دارای معلولیت در فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله بهرامی، گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و به منظور گسترش ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه، CBR افراد دارای معلولیت عشایر تفاهم نامه چهارجانبه انعقاد شد.

او بیان کرد: با پیگیری اداره کل امور عشایر و همکاری اداره کل بهزیستی استان فارس، توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR برای توانخواهان جامعه عشایری راه‌اندازی و تاکنون با توجه به پیش بینی ۳۰۰۰ نفری توانخواهان عشایر استان، تعداد یک هزار و ۶۴۰ توانخواه عشایری شناسایی و خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: این تفاهم نامه چهارجانبه لین اداره کل امور عشایرفارس، اداره کل بهزیستی، آموزش و پرورش عشایر و سپاه عشایر استان جهت ارائه خدمات به جامعه عشایری و حل مشکلات معلولین منعقد و امضاء شد.

بهرامی هدف از امضاء این تفاهم نامه را شناسایی، نیازسنجی و ارائه خدمات آموزشی، توانمندسازی و خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه به جامعه عشایری عنوان و ابراز امیدواری کرد که با توجه به نیاز جامعه عشایری به این طرح، بتوانیم با همکاری و همدلی که بین دستگاه های مربوطه این اداره کل بهزیستی، طرح را عملیاتی کنیم و اثر بخشی آن را در ارتقاء وضعیت معلولین در خانوارهای عشایری ببینیم.

کد خبر 5434704

منبع: مهر

کلیدواژه: روح الله بهرامی عشایر بهزیستی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها اردبیل گرگان خراسان رضوی تبریز جامعه عشایری ارائه خدمات اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمد حسین جعفری افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی گفت: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، افزود: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات