Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود قاسمیان روز یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۱، با یادآوری اینکه تعطیلات پایان سال و نوروزی امسال با توجه به کاهش محدودیت‌های ستاد کرونا و اعیاد نیمه شعبان، پنجشنبه آخر سال و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان متفاوت تر از سال‌های گذشته خواهد بود، افزود: این مناسبت‌ها و وضعیت موجود، سفرها و الگوی سفر را تغییر داده‌اند که با افزایش سفر نیاز به تمهیدات متناسب با وضعیت موجود ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۵۰ درصدی تردد پیش‌بینی می‌شود
وی ادامه داد: ۶۶ هزار نیروهای خودرویی و موتوری در سال ۱۴۰۰ به تسهیل ترافیک و امدادرسانی در همه نقاط کشور مشغول بودند که با توجه به حجم و افزایش سفر امسال افزایش نسبی این نیروها را خواهیم داشت.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۳ میلیون تردد رقم خورد و این نرخ در سال ۹۹ به ۱۶ میلیون تردد رسید اما در سال ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت کرونا که کمتر شده بود ۳۶ میلیون تردد داشتیم و در سال ۱۴۰۱ با توجه به کنترل ترددها به صورت هوشمند با سه دز واکسن، پیش بینی می شود افزایش تردد را تا سقف ۵۰ درصد شاهد باشیم.

قاسمیان یادآور شد: محورهایی که در سال گذشته تردد آنها بیشتر بود شامل محورهای تهران- مشهد، تهران -تبریز، تهران -شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس، تهران- کرمانشاه و تهران- قم با ۲۴۵ درصد افزایش بوده است.  

وی درباره استان های دارای بیشترین افزایش و کمترین افزایش تردد گفت: بیشترین افزایش تردد در استان های یزد، اردبیل، مرکزی و قم و کمترین میزان تردد هم در استان های کهکلیویه بویر احمر، خوزستان، ایلام و کرمان بوده است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور درباره تجزیه و تحلیل تصادفات درون و برون شهری اظهارداشت: در ۱۳۹۹ با توجه به کاهش تردد ۵۳۴ فقره فوتی داشتیم اما در نوروز ۹۹ این رقم ۵۳۴ نفر و در سال ۱۴۰۰ این نرخ به ۹۹۹ نفر رسید که ۸۸ درصد افزایش تصادفات رقم خورده است.

وی درباره سهم انواع خودروهای درگیر در تصادفات گفت: سواری ۱۳۱ فقره، وانت بار ۱۷ فقره و موتور سیکلت ۲۲ و کامیون ۳۶ فقره بوده که سهم تقصیرهای منجر به تصادفات، انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، تغییر مسیر ناگهانی، حرکت در خلاف جهت و عبور از محل ممنوع ‌بود.  

قاسمیان با بیان اینکه تصادفات بر حسب نوع در محورهای اصلی ۲۱۳۰ فقره بوده است، یادآور شد: ۵۹ درصد تصادفات در مسیرهای اصلی و مابقی در مسیرهای روستایی و فرعی و عابر رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان عمومی حمل مسافر در سال ۱۴۰۰ شاهد ۲۶ فقره تصادف مسافربری بود که نیم درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: با این شرایط و با توجه به راه اندازی کاروان راهیان نور در ایام نوروز لزوم نظارت و کنترل بیشتر می رود.

قاسمیان درباره نقاط حادثه خیز خاطرنشان کرد: ۱۸۰۷ نقطه دارای تصادف داریم که در مجموع ۴۹۶ نقطه رفع اشکال شده است.

وی درباره تصادفات مهم سال ۱۳۹۹ یادآور شد: همانطور که اعلام شد ۱۳ فقره تصادف مهمه بود که ۲۸ متوفی و ۲۳ مجروح داشت که در استان های آذربایجان شرفی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، کرمان، کهکلیویه و بویراحمد. خراسان جنوبی و کرمانشاه رخ داد که بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت بود که بیشترین خودرو درگیر پراید و پژو بوده است همچنین در ۱۴۰۰ نیز ۱۸ فقره تصادف منجر به ۵۰ فوتی داشتیم که در استان‌های خراسان، خوزستان، اصفهان، بوشهر، تهران، کهگلیویه و بویراحمد بود و باز هم پراید و پژو بیشترین خودروهای درگیر بودند.

اقدامات ویژه طرح نوروز ۱۴۰۱
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا درباره اقدامات ویژه طرح نوروز ۱۴۰۱ گفت: برنامه‌ریزی و ابلاغ دستورهای هوشیاری برای مدیریت ترافیک برای عبور و مرور توام با کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات، برگزاری کمیته هماهنگی اجرای طرح نوروزی با سازمان های مرتبط، شناسایی نقاط پر تردد و پرتصادف و استقرار تیم های گشتی برای پیشگیری از گره های ترافیکی و تمرکز بر تخلفات حادثه خیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه این موارد با استفاده از ظرفیت صدا و سیما در استان ها و سازمان هواشناسی و سایر نهادها امکان پذیر است، افزود: پیشنهاد پلیس برای زمان اجرای این طرح از ۲۶ اسفند تا پایان ۱۴ فروردین است ضمن اینکه برپایی و توسعه ایستگاه های توقفی به ویژه در محور کویری پیشنهاد می شود.

قاسمیان تصریح کرد: همه عملیات های عمرانی از ۲۰ اسفند تا ۲۱ فروردین متوقف می‌شود. همچنین ۱۰ کیلومتر کاهش سرعت مجاز تردد اتوبوس‌های مسافربری را خواهیم داشت.

منبع: الف

کلیدواژه: عملیات ترافیکی پلیس راهور سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران

سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: «پلیس مطالبه‌گر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهاد‌های مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کیفیت خودرو‌ها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌های پلیس راهور، ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می‌توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم‌هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

دیگر خبرها

  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • رفع خطر ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ آشکارسازی ۱۲۸۵ نقطه
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه