Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت جهاد کشاورزی مجموعه عملکرد و اقدامات خود را در حوزه تولید، تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار برای خنثی‌سازی اثر تحریم‌های اقتصادی ظرف شش ماهه اخیر اعلام کرد.

به گزارش برنا به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی در بخشی از این گزارش آمده است، نزدیک به ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی و ۱۵ هزار تن شکر برای کنترل بازار در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان تامین و در حال عرضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، این اقدام در حوزه کالاهای اساسی در راستای پاسخ به نیاز مردم، جلوگیری از سوء استفاده دلالان و سودجویان و آرامش بازار انجام می‌گیرد.

تامین ۲.۲ میلیون تن گندم، ۳۶۱ هزار تن روغن خام و ۲۵۱ هزار تن شکر نیز از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در شش ماهه اخیر به منظور تدارک کالاهای اساسی و خنثی‌سازی تحریم‌ها به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: مدیریت و برنامه‌ریزی فرآیندهای تولید، حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع هوشمند محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از ابزارهای نوین و استارت‌آپ‌ها در زنجیره نهایی به ویژه درمورد گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، سیب‌زمینی و هویج از آبان امسال برای جلوگیری از تاثیر تحریم‌ها و تامین نیاز سفره‌های مردم صورت گرفته است.

بنابه گفته وزارت جهاد کشاورزی، این اقدام موجب کاهش محسوس و ثبات قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار طی چند ماهه اخیر شده است.

بر اساس این گزارش، با پیشنهاد دولت و موافقت هیات وزیران با واردات ۹۵ میلیون عدد تخم نطفه دار گوشتی مورد نیاز برای جبران کاهش تولید جوجه یکروزه کشور، گام مهمی در راستای پایداری تولید گوشت مرغ طی شش ماهه اخیر برداشته شد.

از سوی دیگر افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در شهریور امسال و پیش از شروع سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، تعیین و اعلام افزایش قیمت خرید تضمینی گندم پیش از آغاز سال زراعی در راستای بالا بردن انگیزه کشاورزان در تداوم تولید و ایجاد حاشیه سود مناسب برای تولید کنندگان  صورت گرفته است.

در همین حال طی این مدت ۲.۹ میلیون تن گندم نانوایی، ۴۲۸ هزار تن گندم صنف و صنعت، ۱.۷ میلیون تن آرد یارانه‌ای، ۶۴۱ هزار تن آرد نانوایی آزادپز و ۲۷۶ هزار تن آرد صنف و صنعت نیز عرضه شد.

در ادامه این گزارش آمده است، ظرف شش ماهه اخیر با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، ذخایر راهبردی کالاهای اساسی گندم و نهاده‌های دامی از دو ماه به چهار ماه افزایش یافته است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تامین کود آمده است، همزمان با آغاز سال زراعی جدید تامین ۸۵۸ هزار تن کود یارانه‌ای شامل ۶۶۴ هزار تن انواع کود ازته، ۱۱۴ هزار تن کود فسفاته و ۸۰ هزار تن کود پتاسه  در کشور تامین شد.

از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی طی مدت یاد شده، تامین ۳۵ هزار تن انواع بذور، سموم و کود غیریارانه‌ای بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برنج شکر روزهای پایانی سال کالاهای اساسی جهاد کشاورزی کشاورزی گوشت دولت واردات افزایش قیمت صنعت کود برنج تحریم های اقتصادی تنظیم بازار شکر کالاهای اساسی اقدامات وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی شش ماهه اخیر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد