Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: زیرساخت‌ها برای نظارت هوشمند کرونایی در بحث شناسایی افراد واکسن نزده و یا مبتلا به کرونا به دلیل نبود نرم‌افزار نوین در این حوزه در استان مازندران فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، دکتر عباس علیپور روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری افزود : متاسفانه زیرساخت ها در ارتباط با نظارت هوشمند کرونایی با استفاده از نرم افزار نوین در استان فراهم نیست ، ولی در سطح ملی اهداف و چشم اندازهایی در این ارتباط تعریف می شود که اجرا این دستورالعمل ها با وضع موجود فناوری ها همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: هیچ نرم افزار خاصی برای نظارت هوشمند کرونایی در مازندران وجود ندارد و گفته می شود که مردم نسبت به تزریق واکسن کرونا ملزم هستند اما زیرساختی برای نظارت بر واکسیناسیون وجود ندارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در مازندران به دنبال رفع مشکلات زیرساختی و راه اندازی سامانه‌ای برای نظارت هوشمند تزریق واکسن در دست بررسی است که امیدواریم در آینده به مراحل خوبی در حُسن اجرای این طرح برسیم.
علیپور با بیان این که در زمان حاضر افرادی که واکسن نزدند یا مبتلا به کرونا هستند، اصلا قابل شناسایی نیستند، افزود : باید تصمیمات کرونایی در بحث نظارت هوشمند در سطح ملی با وضع موجود فناوری همخوانی داشته باشد.
وی تصریح کرد: حدود ۲ سال از شیوع کرونا در کشور گذشته است و باید از ماه ها قبل و پیشتر برای اجرای طرح نظارت هوشمند کرونایی در مازندران برنامه ریزی می شد ،  اما این مهم با وجود تلاش هایی که کادر درمان داشتند، حاصل نشد و در آینده باید به طور حتم به سمت فناوری های نو برای مقابله و مدیریت کرونا برویم.

والدین برای واکسیناسیون کودکان همکاری کنند 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران واجد شرایط تزریق واکسن هستند، افزود: از این تعداد تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر حداقل یک دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.
وی با اعلام این که در زمان حاضر ۸۹ درصد از جامعه هدف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری ۱۲ سال به بالا در مازندران دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: این رقم در تزریق دز سوم واکسن کرونا برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا حدود ۵۳ درصد رسیده است.
علیپور از تزریق دز اول واکسن کرونا به ۲۱.۴ درصد از جامعه هدف ۲۰۰ هزار نفری کودکان پنج تا ۱۲ سال مازندران خبر داد و گفت که برای در امان ماندن کودکان از سویه اومیکرون، والدین برای واکسیناسیون خردسالانشان با کادر درمان همکاری کنند.
وی نقش پزشکان خانواده را در ارتقاء شاخص سلامت در مازندران تاثیرگذار دانست و افزود : اکنون حدود ۹۹ درصد از مردم مازندران تحت پوشش پزشک خانواده هستند اما همچنان در مرحله اولیه اجرای این طرح هستیم و برای رسیدن به شرایط آرمانی باید بیشتر تلاش کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران با مشکلات زیرساختی مواجه است، اضافه کرد: برای اجرای استاندارد پزشک خانواده در استان نیازمند حمایت ملی هستیم و اعتبارات در نظر گرفته شده این طرح با نیازهای بهداشتی براساس چشم‌انداز همخوانی ندارد.
وی افزود : طرح پزشک خانواده نباید وارد یک چرخه معیوب شود و ساز و کارهایی برای حُسن اجرای این طرح در مازندران در دست بررسی است که بزودی در گام اجرایی قرار خواهد گرفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران فاصله سند تا عمل طرح پزشکی خانواده در استان را زیاد توصیف کرد و گفت : نگاه ارتقاء کیفیت در طرح پزشک خانواده در ابعاد مختلف پیگیری می شود و با گذشت ۱۰ سال از ابلاغ اجرا، شاید ۳۰ درصد این طرح هم در مازندران در گام اجرایی قرار نگرفته است.
علیپور تصریح کرد: در زمان حاضر پزشکان فعال در طرح پزشک خانواده در استان ۸۰ درصد دستمزد خود را به صورت ماهانه دریافت می کنند و پرداخت ۲۰ درصد دیگر هم منوط به کیفیت عملکرد و میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان است.  
بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۸۸ بیمار جدید به ۷۰۸ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اصحاب رسانه نرم افزار فناوری واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشکلات درمان کودکان پوشش علوم پزشکی جامعه والدین خانواده سلامت پزشک خانواده پزشک دستمزد مازندران کرونا نظارت هوشمند کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نظارت هوشمند کرونایی برای نظارت هوشمند طرح پزشک خانواده پزشک خانواده واکسن کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد