Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@07:21:30 GMT

میزان تاثیرگذاری دوز چهارم سینوفارم بر امیکرون

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۹۸۷۵

میزان تاثیرگذاری دوز چهارم سینوفارم بر امیکرون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چهارمین دوز واکسن سینوفارم، محافظت قابل‌توجهی در برابر کرونا امیکرون ایجاد نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سینوفارم یکی از واکسن‌های پرمصرف در بعضی از کشورهای آمریکای‌جنوبی است. محققان به منظور بررسی تأثیر دوز چهارم واکسن سینوفارم بر پیشگیری از بروز کرونا امیکرون مطالعه جدیدی انجام دادند؛ این مطالعه هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته و افراد مسن یا کودکان را مورد ارزیابی قرار نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان آنتی‌بادی خنثی‌کننده در برابر سویه امیکرون حدود ۲۶ هفته پس از تزریق سومین دوز واکسن سینوفارم به میزان ۵۳ درصد کاهش یافته است. محققان با انجام بررسی‌های لازم، به این نتیجه رسیدند که آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت واکسن سینوفارم شش ماه پس از تزریق دوز سوم کاهش پیدا می‌کند، درحالی‌که دوز چهارم این نوع واکسن از افراد در برابر سویه امیکرون محافظت نمی‌کند.

به گفته پژوهشگران، چهارمین دوز واکسن سینوفارم که شش ماه پس از سومین دوز به افراد شرکت‌کننده در مطالعه تزریق شد، سطح آنتی‌بادی خنثی کننده را در برابر سویه امیکرون به میزان قابل توجهی افزایش نداده است؛ اما میزان آنتی‌بادی پس از سومین دوز همچنان بالا بوده است. به نظر می‌رسد که واکسن‌های پروتئین نوترکیب یا mRNA جایگزین‌های مناسبی برای دوزهای تقویت کننده در برابر سویه‌های نگران‌کننده است.

کد خبر 558321

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ پاندمی کووید 19 واکسن کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ سویه امیکرون امیکرون امیکرون کرونا ویروس امیکرون امیکرون کرونا چیست واکسن سینوفارم واکسن سینوفارم چینی میزان اثربخشی واکسن چینی سینوفارم علائم کرونا امیکرون زیرسویه جدید امیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن سینوفارم برابر سویه آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیرگذاری مهاجم تیم ملی ایران روی گلزنی رم ایتالیا
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!