Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در طول همه‌گیری کرونا تنها تعداد کمی از صنایع مانند صنعت فریلنسری، تحت تأثیر رکود بازار کار قرار نگرفتند. بازار فریلنسری نه تنها آسیبی ندیده، در واقع به سرعت هم رشد کرده است. با چنین رشدی پیش‌بینی می‌شود که فریلنسرها ۸۰ درصد از کل نیروی کار سراسر جهان را تا سال ۲۰۳۰ تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلاً دورکاری و کارهای اینترنتی به عنوان کار جانبی و شغل دوم در نظر گرفته می‌شد، ولی حالا به شغلی اصلی تبدیل شده است.

انواع سایت‌های کاریابی

پلتفرم‌های فریلنسینگ جهانی

برخی از سایت‌های کاریابی دارای مخاطبانی از سراسر جهان هستند. بنابراین نیروی کار از یک قاره را به فرصت شغلی دلخواهش در قاره دیگر متصل می‌کنند. برخی از پلتفرم‌های جهانی، مانند Upwork، در اجرای پروژه‌های بلندمدت با بودجه بالا تخصص دارند. برخی از پلتفرم‌ها، مانند Fiverr، به مشاغل خرد کمک می‌کنند. بعلاوه، روی ارائه قیمت‌های مقرون به صرفه برای مشتریان هم متمرکز هستند. همچنین پلتفرم‌هایی مانند Freelancer می‌تواند طیف گسترده‌ای از متخصصان مختلف را متحد کند.

سایت‌های استخدامی عمومی

این سایت‌ها فقط به انتشار موقعیت‌های شغلی حضوری و دورکاری می‌پردازند. کارجو هم با ثبت و ارسال رزومه، از خدمات سایت‌هایی مانند جابینجا استفاده می‌کند. این سایت‌ها بعد از آشنا کردن کارفرما و کارجو دیگر مسئولیتی در قبال روابط آتی و قرار داد کاری ندارند.

پلتفرم‌های فریلنسینگ تخصصی

برخی از پلتفرمهای فریلنسینگ در حوزه تخصصی مشخص مانند برنامه نویسی، طراحی، تایپ و غیره فعالیت دارند. به عنوان مثال، designs.com۹۹، یک بازار مستقل برای طراحان سراسر جهان است. در ایران هم تایپیران و ترجمه ایران به طور تخصصی در حوزه تایپ و ترجمه کار می‌کنند.

پلتفرم‌های فریلنسینگ عمومی

این پلتفرمها تمامی خدمات و پروژه‌های قابل اجرا به صورت دورکاری را پوشش می‌دهند. برای مثال سایت کارلنسر از جمله پلتفرمهای موفق در حوزه‌های مختلفی از جمله تولید انواع محتوا، طراحی سایت، طراحی لوگو و غیره است. تمام فرایند اجرایی و زمانبندی پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در این سایت‌ها مورد نظارت قرار دارد.

فواید سایت‌های کاریابی

پلتفرم‌های کاریابی و فریلنسری هم برای کارجوها و هم برای کارفرمایان مفید هستند. طبق گزارش Upwork، ۸۰ درصد از شرکت‌های بزرگ در حال برنامه ریزی برای افزایش استفاده از فریلنسرها هستند. فواید اصلی این سایت‌ها به شرح زیر هستند:

فهرستی از فریلنسرها، مهارت‌های هر کدام، بازخوردهای کارفرما، نرخ خدمات و موقعیت مکانی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. بنابراین راهی برای جذب بهترین استعدادهای جهانی هستند.

پیگیری زمان اجرای پروژه در پلتفرم‌های فریلنسری فراهم است تا کسب‌وکارها زمان کار و نتایج پروژه را ردیابی کنند.

بستر ارتباطی و همکاری بین کارجو و کارفرما هستند. برخی از پلتفرم‌ها دارای میز کار و ابزار ارتباطی هستند تا کارکنانشان در هر زمان که بخواهند برای شفاف‌سازی با مشتریان تماس بگیرند.

کنترل کیفیت پروژه‌ها فراهم است. کسب و کارها تنها پس از بررسی کامل کمی و کیفی نتیجه نهایی پروژه می‌توانند پرداخت را آزاد کنند.

این پلتفرم‌ها دارای مکانیزمی برای امتیاز دهی به فریلنسرها بر اساس خروجی آنها هستند. می‌توانید عملکردهای خوب را برجسته کنید یا به سایرین در مورد فریلنسرهای مشکل ساز هشدار دهید.

ویژگی‌های عمومی بهترین سایت کاریابی ایرانی

برای آشنایی با بهترین سایت کاریابی در ایران، باید ویژگی‌های کسب و کار فریلنسری را بشناسید. اکثر پلتفرم‌های فریلنسینگ یا دورکاری ۶ ویژگی مشترک دارند. سایر ویژگی‌های جانبی یا منحصر به فرد برای متمایز شدن از رقبای این بازار بزرگ لحاظ شده‌اند. در ادامه ویژگی‌های سایت دورکاری کارلنسر را معرفی خواهیم کرد.

۱. ثبت نام

اگر قصد استفاده از وب سایت فریلنسری یا کاریابی را دارید، داشتن قابلیت ثبت نام در آن ضروری است. با این حال، ضرورتی ندارد که هر مخاطبی به محض ورود به پلتفرم، برای استفاده از اطلاعات سایت، مجبور به ثبت نام شود. البته در کارلنسر ثبت نام کارفرما برای ثبت پروژه ضرورت ندارد. ولی ثبت نام فریلنسرها برای دادن پیشنهاد روی پروژه و اجرای آن ضرورت دارد. چون باید امکان دسترسی بعدی به آنها برای اجرای تعهداتشان فراهم شود.

نکته دیگر، ساده بودن فرآیند ثبت نام است. کارلنسر فرایند ثبت پروژه رایگان و ساده‌ای برای کارفرما دارد. امکان ثبت نام با شماره تماس، جیمیل یا ایمیل هم برای فریلنسرها فراهم است. عضویت فریلنسرها در کارلنسر دارای چهار سطح عمومی، برنزی، نقره‌ای و طلایی است. این طرح‌های عضویتی احتمال گرفتن پروژه و کسب درآمد از پلتفرم را افزایش می‌دهند.

۲. پروفایل کاربر

پروفایل‌های کاربری عمدتاً توسط شرکت فریلنسینگ استفاده می‌شوند. کاربر می‌تواند در نقش کارفرما و فریلنسر فعالیت کند. پروفایل کامل شامل مشخصات فردی از جمله عکس، تحصیلات، مهارتها و رزومه خواهد بود. بعلاوه پروفایل بهینه باید خدمات فعال، بازخورد و نظرات کارفرماها و فریلنسرها را هم نشان دهد. فریلنسرها در کارلنسر برای اینکه شانس استخدامشان را افزایش دهند به پروفایل کاربری تکمیل شده نیاز دارند.

۳. سیستم جستجو

قابلیت جستجو یکی از ویژگی‌های اصلی در هر نوع بازاری است. معمولاً کاربر می‌تواند با وارد کردن کلمه کلیدی به جستجوی خدمات فریلنسری مورد نیازش بپردازد. پلتفرم فریلنسینگ کارلنسر محبوب ترین درخواست‌ها را در زیر نوار جستجو در معرض دید کاربران قرار می‌دهد.

به علاوه، صفحه اصلی سایت کارلنسر نقش مهمی در کشف دسته‌ها و خدمات این پلتفرم ایفا می‌کند. در کارلنسر جستجو در سه دسته فریلنسرها، پروژه‌ها و خدمات فراهم شده است. بعلاوه خدمات فریلنسری هم در دسته‌های زیر طبقه بندی شده است:

طراحی و گرافیک

تولید محتوا

ترجمه

عکس، انیمیشن و ویدئو

طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ

سئو(SEO)

برنامه نویسی و نرم افزار

منشی و دستیاری مجازی

گویندگی، صوت و موسیقی

مهندسی و علوم تجربی

و سایر کسب و کارها

۴. سیستم پرداخت امن

کارلنسر از درگاه بانکی ایمن برای پرداخت استفاده می‌کند. کارفرما در این سیستم، هزینه توافقی با فریلنسر را به حساب کارلنسر واریز می‌کند. زمانیکه پروژه با موفقیت اجرا شد و رضایت کارفرما به طور کامل جلب گردید، حق الزحمه از جانب فریلنسر قابل برداشت می‌شود. در این بین در صورت به وجود آمدن هر گونه اختلاف میان کارفرما و فریلنسر، کارلنسر وارد عمل شده و داوری بین طرفین را در جهت جلب رضایت هر دو طرف بر عهده می‌گیرد.

۵. ارتباطات

پلتفرم کارلنسر به روش‌های مختلفی با کاربران در ارتباط است. پشتیبانی آنلاین سایت سریع‌ترین روش ارتباطی کارلنسر است. شماره تماس و ایمیل کارلنسر هم پاسخگوی سوالات کاربران است. کارفرما و فریلنسر هم از بخش ارسال پیام در میز کار پروژه قادر به برقراری تعامل هستند.

۶. سیستم بازخورد

بازخوردها در سایت فریلنسری بسیار مهم است. چون منبع واقعی اطلاعات برای کاربران است. پس از اتمام کار فریلنس، کارفرما باید بتواند به فریلنسر امتیاز دهد.

ویژگی‌های اختصاصی سایت کارلنسر

امکان ثبت خدمات

فریلنسرها در بخش خدمات، مهارت‌های حرفه‌ای خودشان را با قیمت و زمان مشخص در اختیار کارفرماها و کاربران قرار می‌دهند. بعلاوه آنها با ارسال لینک خدمت خودشان برای سایر مشتریان و کارفرماها می‌توانند آنها را به کارلنسر دعوت کنند تا پروژه‌های جدید را در پلتفرمی امن اجرا کنند و دیگر دغدغه تسویه حساب از جانب کارفرما بعد از تحویل سفارش را ندارند.

قابلیت ارتقای پروژه

با اینکه ثبت پروژه در کارلنسر رایگان است ولی با ارتقا پروژه از برخی مزایا مانند دیده شدن بیشتر پروژه برای فریلنسرها، اطلاع رسانی با پیامک به آنها، امکان تبادل اطلاعات تماس و… بهره مند می‌شوید.

در نهایت با هر مهارت و نیازی کارلنسر با شماست.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5434883

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاتر کاریابی کسب و کار محیط کسب و کار ایران کسب و کار خرید آنلاین گروه خودروسازی سایپا میلگرد ساختمان سازی اسباب بازی ایرانی کسب و کارهای اینترنتی سرگرمی رژیم غذایی مترو فولاد لیزر راهپیمایی 22 بهمن دانشجویان برخی از پلتفرم سایت ها پلتفرم ها پروژه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

کد خبر 6094167

دیگر خبرها

  • طرح تو طرح در رویداد طرحی نو، مسابقات معماری در ایران را به بوته‌ی نقد گذاشت
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت