Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@04:58:59 GMT

بی‌توجهی مردم علت اصلی سرقت در اردستان است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۰۳۳۲

بی‌توجهی مردم علت اصلی سرقت در اردستان است

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: یکی از علل اصلی سرقت‌هایی که در شهرستان اردستان اتفاق می‌افتد، بی‌توجهی مردم نسبت به امنیت مکانی است که دارند.

غلامرضا هاشمی‌زاده، امروز (یکشنبه، ۸ اسفند) در نشست خبری در ستاد فرماندهی اردستان، اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر نیروی انتظامی در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه برابر بوده، ولی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۴۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستگیری معتادان در شهرستان اردستان ۴۲ درصد افزایش داشته است، افزود: توقیف خودروهای حامل مواد مخدر نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است. همچنین با توجه به افزایش جرائم اینترنتی و فضای مجازی واحد تخصصی پلیس فتا با موضوع جرائم اینترنتی در این ستاد راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان اردستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ اردستان گرفته شده است که حدود ۴۲۰۰ مورد از آن عملیاتی شده است.

هاشمی‌زاده با اشاره به اولویت‌بندی جرائم اتفاق افتاده در شهرستان اردستان، گفت: بر اساس تحقیقات و آمار موجود در فرماندهی انتظامی سرقت مواد مخدر و جرائم و تخلفات راهور، قاچاق کالا و نزاع و درگیری بیشترین موضوع پرونده‌های تشکیل شده بوده است.

اجرای طرح توقف اجباری خودروها در جاده‌های اردستان

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ کیلومتر محور ترانزیت شمال به جنوب کشور از شهرستان اردستان عبور می‌کند، گفت: طرح توقف اجباری توسط پلیس راه این شهرستان در محور ترانزیت در حال انجام است و در این طرح خودروهای عبوری در مکان و پارکینگ‌های ایمنی که پیش‌بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه‌ای از خودرو پیاده و در معرض هوای تازه قرار می‌گیرد که این کار باعث جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی راننده در طی مسیر می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان اظهار کرد: نیروی انتظامی هیچ‌گاه به رسانه‌ها در خصوص انتقاداتی که از پلیس می‌شود اعتراض نمی‌کنند ولی انتظار داریم انتقادات رسانه‌ها سازنده و در راستای خدمت بیشتر به مردم باشد. انتظار داریم بعضی از خبرهای سرقت که در شهرستان اتفاق می‌افتد برای ادامه روند تحقیقات پلیس، رسانه‌ای نشود زیرا تمام برنامه‌های پلیس از بین می‌رود.

هاشمی‌زاده در پاسخ به سؤال علت افزایش سرقت‌های سیم برق در شهرستان اردستان، گفت: حدود ۲۵ دستگاه وظیفه پیشگیری از سرقت را دارند که یکی از مهم‌ترین آنها خود مردم هستند. متأسفانه یکی از علل اصلی سرقت‌هایی که در شهرستان اردستان اتفاق می‌افتد، بی‌توجهی مردم نسبت به امنیت مکانی است که دارند. موضوع بیکاری یکی دیگر از علل افزایش سرقت در اردستان است که باید مسئولان شهرستان برای آن برنامه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در جلسات مختلف و شورای تأمین همواره تأکید کردیم که پایش تصویری باید در نقاط مختلف اجرا شود. خوشبختانه در روستاها وضعیت خوبی در این خصوص اجرا شده است، ولی در شهرها همچنان مشکل پایش تصویری وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان مبارزه با سرقت را نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: پلیس به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه ورود پیدا کند و خواستار مشارکت جدی‌تر دیگر نهادها و ادارات در بحث مقابله با این پدیده و همکاری گسترده‌تر با مأموران انتظامی هستیم.

هاشمی‌زاده با بیان اینکه وضعیت بد معیشتی مردم تأثیر منفی را بر جامعه گذاشته است، خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان تقاضا داریم اگر قرار است در تعطیلات نوروزی به مسافرت بروند منزل و یا مکان‌های خود را با ایمنی کامل رها کنند تا در طول مسافرت مورد سرقت قرار نگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سرقت فرمانده انتظامی شهرستان اردستان شهرستان اردستان هاشمی زاده مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین "طهماسبی" در دیدار فرمانده انتظامی استان یزد با تاکید بر مبارزه با سرقت گفت: از اقدامات ماموران پلیس در خصوص مقابله با جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکر می‌کنم.


وی ضمن تاکید بر مقابله با جرایم، خاطرنشان کرد: دیگر سازمان‌های مسئول باید در خصوص مبارزه با سرقت و موادمخدر کمک کار پلیس باشند.
وی با تاکید بر ارتقای انگیزه کارکنان پلیس در خصوص ماموریت‌های محوله افزود: پایش تصویری استان یزد باید تکمیل و به روز شود تا نتایج بهتری را به دست آوریم.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: نهاد‌های امنیتی باید تلاش کنند تا در خصوص ارتقای امنیت و احساس امنیت شهروندان اقدامات موثری را انجام دهند.


همچنین در این دیدار سردار "عباسعلی بهدانی فرد" فرمانده انتظامی استان یزد ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی گفت: در بحث سرقت‌ها که دغدغه مردم هست روند کاهشی را شاهد هستیم البته موضوعات مختلفی در سرقت نقش دارد.


وی بحث اعتیاد را نیز از عوامل مهم بروز سرقت‌های خرد دانست و افزود: پلیس یزد جمع آوری معتادان متجاهر را در دستور کار قرار داده و در هر مقطعی که معتادان ولگرد جمع آوری شدند شاهد کاهش سرقت نیز بوده ایم.


وی خواستار افزایش ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر شد و گفت: طرح پابند الکتریکی از دیگر موارد مثبتی بوده که در استان اجرا شده و نتایج خوبی را در پی داشته است.


فرمانده انتظامی استان یزد گفت: پلیس راه استان یزد در ۲ سال متوالی کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در محور‌های مواصلاتی را داشته و رتبه برتر کشور در این خصوص را کسب کرده است.


سردار بهدانی فرد یادآور شد: از همکاری خوب مسئولان دستگاه قضایی با پلیس استان یزد تشکر می‌کنم؛ چراکه این موضوع باعث ایجاد امنیت مطلوب در استان شده است.

دیگر خبرها

  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل‌های برق فشار قوی در مشهد
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در مشهد