Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستگاه‌های صادرکننده مجوز کسب و کار است که آغاز فعالیت حدود ۱۵ نوع کسب و کار، به صدور مجوز از سوی آن بستگی دارد؛ این ۱۵ مجوز عبارت هستند از:

پروانه تاسیس آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، سمعی بصری به نظارت و فعالیت آن‌ها، پروانه ساخت و بهره برداری از سالن نمایش فیلم، پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی، مجوز فعالیت واحد فرهنگی دیجیتال، مجوز فعالیت خدمات زیارتی، مجوز مدیریت فنی دفاتر خدمات زیارتی بند «پ»، اجرای نمایش، پروانه نشر کتاب، مجوز تاسیس چاپخانه، مجوز تاسیس و فعالیت نگارخانه، مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد هنری، پروانه فعالیت موسسات فرهنگی، مجوز نشر بازی های رایانه‌ای، پروانه انتشار بازی رایانه‌ای، مجوز فعالیت بازیگاه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشیار متقاضی دریافت پروانه نشر کتاب می‌گوید، از بهمن سال ۱۳۹۹ مدارک خود را در سامانه جامع کتاب بارگذاری کرده؛ اما مدیران وزارت ارشاد اعلام می‌کردند که این سامانه مخصوص صدور مجوز نیست و باید فرآیندی را که ما می‌گوییم، طی کنید تا مجوز نشر صادر شود و این مرحله این بوده که باید حتما برای تایید صلاحیت فنی، به اتحادیه ناشران تهران مراجعه کند.

به گفته این متقاضی دریافت پروانه نشر کتاب، مشخص نیست که این اتحادیه چه صلاحیتی برای صدور مجوز دارد و از من درخواست شرکت در کلاس و آزمون کرده است؛ این نشان دهنده تعارض منافع است تا به راحتی مجوز صادر نشود.

آقای هوشیار گفت: پیگیری‌های متعدد او از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور نیز بی‌نتیجه بوده است و این مجوز باید الکترونیکی صادر شود، نه حضوری.

سید امیرسیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارت ارشاد یکی از وزارتخانه‌هایی است که در صدور مجوز‌های کسب و کار به ویژه برای کتاب و موسسه‌های فرهنگی و هنری، خوب عمل نمی‌کند؛ اما از زمانی که موج خبری درباره مجوز‌های کسب و کار راه افتاده و هیئت دولت ورود کرده، سرعت ورود اطلاعاتش در درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار را افزایش داده است.

به گفته سیاح، حراست وزارت ارشاد نیز مکلف شده تا در نهایت ظرف ۳۰ روز، درباره شرایط اخلاقی متقاضیان مجوز، اعلام نظر کند تا صدور مجوز، زمان بر نشود.

۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارها بر اساس قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار است که ۱۳ سال پیش تصویب شد.

۱۸ اسفند تاریخ ابلاغ قانون است و تاریخ لازم الاجرا شدن آن، ۱۵ روز پس از ثبت در روزنامه رسمی است.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجوز کسب و کار کسب و کار وزارت ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب و کار وزارت ارشاد صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • بدمستی در برابر مست عشق