Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:47:15 GMT

جلوه‌های ارادت به ساحت حرم سوم گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۰۹۷۰

جلوه‌های ارادت به ساحت حرم سوم گسترش یابد

ایسنا/فارس رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه از ۱۷ رجب سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) تا ۲۵ رجب، سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بی شک ایام جلیل‌القدر و لازم‌التکریمی است و متاسفانه آن‌طور که باید، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: جا داشت جلوه‌های ارادت و ایمان در سطح شهر شیراز بروز و ظهور بیشتری می‌یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی طاهری یکشنبه ۸ اسفندماه در پنجاهمین جلسه علنی این شورا گفت: از  ۱۷ رجب سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تا  ۲۵ رجب، سالروز شهادت هفتمین نور آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم(ع) بی شک ایام جلیل‌القدر و لازم‌التکریمی است و متاسفانه آن‌طور که باید، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

او افزود: به روایتی حدود ۹۰ درصد از سادات، از فرزندان موسی‌بن جعفر(ع) هستند و یکی از نوادگان حضرت کاظم(ع)، یعنی امام خمینی(ره) که از سادات موسوی است، توانست این انقلاب بزرگ را به وجود آورده به رخ جهانیان کشد.

طاهری با بیان اینکه بی شک وجود بقاع و آرامگاه‌های فرزندان امام موسی کاظم(ع) در حفظ و ترویج اعتقادات مکتب تشیع و نشر فرهنگ آن بسیار مؤثر بوده است، گفت: فرزندان این امام عزیز و بقاع آن‌ها در کشور عزیزمان نقش بسیار مهمی در نشر احادیث اهل بیت(ع) و توسعه فرهنگ تشیع و تلفیق آن با فرهنگ غنی ایرانی ایفا کرده‌اند.

رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: شیراز ما به واسطه وجود نوادگان و فرزندان امام موسی کاظم(ع) که در صدر ایشان سیدالسادات‌الاعاظم احمدبن موسی‌الکاظم(ع) را دارند از لحاظ فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی، گردشگری یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی در ایران به حساب می‌آید.

او یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۸۷ طی سفری که به شیراز و استان فارس داشتند، مدال افتخار سومین حرم اهل بیت(ع) را بر گردن این خطه نهادند و تأکید فرمودند که حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی محور فعالیت‌های فرهنگی شیراز و استان فارس باشد.

طاهری با بیان اینکه گرچه تاکنون برای تحقق منویات معظم‌له اقداماتی انجام شده اما هیچکدام تاکنون نتوانسته است در این زمینه حق مطلب را ادا کرده و به غایت اصلی هدف این فرمایشات دست پیدا کند، گفت: ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در حالی آغاز به کار کرد که در نخستین جلسه خود و بعد از معارفه تشکیل کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) را مصوب کرد تا بتواند گام‌های مؤثری برای تحقق منویات معظم‌له در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تشکیل این کمیسیون را می‌توان گام مؤثری برای توسعه همه‌جانبه شیراز با محوریت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دانست تا بتوان با حمایت و پیشگامی آن اقدامات لازم را در این زمینه به سرانجام رساند و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شیراز قرار داد.

او با بیان اینکه جا داشت در این ایام جلوه‌های ارادت و ایمان در سطح شهر شیراز بروز و ظهور بیشتری می‌یافت، گفت: شیراز ما شهری است که بر پایه محبت اهل بیت(ع) بنا شده، هر کس که محبت و عشق اهل بیت در دل وی نیست، در میان مردم این شهر نیز همچون غریبه است.

طاهری اظهار کرد: جلوه یافتن عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در سطح شیراز، وظیفه ما مردم، شورا، شهرداری و همه مدیران و دستگاه‌ها است، اینکه یک سازمان حتی دریغ کند از نصب یک پرچم عزا، یعنی مدیر آن نمی‌داند که در میان چه مردمانی مدیریت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سومین حرم اهل بیت شورای شهر شیراز استان فارس سومین حرم اهل بیت ع امام موسی کاظم ع شهر شیراز شاهچراغ ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است