Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی بهجتی، پیش از ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی فرآورده های کنجدی در اردکان اظهار داشت: در این جشنواره تولیدکنندگان محصولات کنجدی اردکان در ۵۳ غرفه تولیدات خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

وی عنوان کرد: البته سه غرفه به تولیدکنندگان غیربومی اختصاص یافته که محصولات خود را در کنار تولیدکنندگان اردکانی عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهجتی بیان کرد: از تجربیات جشنواره اول در این جشنواره استفاده شده و تلاش ما معرفی هر چه بهتر و جذابتر محصولات کنجدی در قالب این جشنواره است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مقوله گردشگری و ظرفیت‌های نهفته در اردکان، تلاش داریم با همکاری انجمن گردشگری خوراک و نوشیدنی دونار در این جشنواره ضمن بهره گرفتن از پتانسیل‌های گردشگری خوراک اردکان به ویژه در حوزه محصولات کنجدی به نوعی شاهد برندسازی در این حوزه نیز باشیم.

بهجتی عنوان کرد: شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی از این جشنواره حمایت های ویژه ای داشته و در جریان برگزاری رویدادهای مختلفی از جمله نمایشگاه گردشگری تهران و رویداد اردکان‌گرام به جایگاه فرآورده‌های تولید شده سنتی اردکان، بیشتر پرداخته شد.

مدیر عامل شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی نیز در این نشست با اشاره به اینکه اردکان پایتخت محصولات کنجدی ایران است، اظهار داشت: برای معرفی این ظرفیت بزرگ در اردکان، برای دومین بار نمایشگاهی از محصولات کنجدی برای بازدید عموم مردم و گردشگران خارجی و داخلی از دهم تا سیزدهم اسفندماه برگزار می شود.

حمیدرضا خلیلی با اشاره برنامه های جنبی تدارک دیده شده برای این جشنواره عنوان کرد: نمایشگاه نقاشی کودکان، عکاسی، خطاطی، پخت بزرگترین حلوا و … بخشی از این برنامه هاست.

وی با اشاره به اینکه بعد از سالها توانستیم در عراق به توسعه خوشه محصولات کنجدی بپردازیم، افزود: در این قالب به بررسی و رفع نقاط ضعف پرداختیم.

خلیلی ادامه داد: در هر خانه نیاز به محصولات کنجدی حس می شود و خوشبختانه میزان مصرف این محصولات نسبت به گذشته در خانواده افزایش یافته است به نحوی که سال گذشته ۱۰۰ تن کنجد در چند واحد تولید و فرآوری محصولات کنجدی به مصرف رسید.

مدیر عامل شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی عنوان کرد: با تیم قوی تولیدکنندگان می توان به محصولات و فرآورده های جدید دست یافت که برای افراد مختلف جذابیت دشته باشد.

خلیلی همچنین از برگزاری رویدادهای استارتاپی خبر داد و گفت: تلاش ما فعالیت بیشتر مجامع دانشجویی در زمینه خوشه محصولات کنجدی است.

وی همچنین با اشاره به پیشینه محصولات کنجدی به ویژه روغن ارده اظهار داشت: قدمت این روغن به دوران صفویه باز می گردد.

مدیر عامل شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی با اشاره به تلاش هایی که برای ثبت ملی محصولات کنجدی انجام شده است، افزود: این نمایشگاه نقطه شروع مسیر طولانی این اتفاق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گیری خوشه محصولات کنجدی از سال ۹۱، گفت: پس از دو سال حمایتهای دولتی از این بخش، شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی با کمک فعالان همین بخش با هدف تامین مواد اولیه و سپس رشد و توسعه این صنعت راه اندازی شده و تاکنون خدمات قابل توجهی به فعالان این بخش در استان و حتی خارج از استان ارائه داده است.

گفتنی است؛ دومین جشنواره ملی محصولات کنجدی اردکان از ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه در اردکان برگزار می شود.

کد خبر 5435045

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد بازرگانی استانها ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل واکسن کرونا عکس استانها خراسان رضوی گرگان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین نیاز توسط شرکت ورق خودرو قطع شده است.
حمید شجاعی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.
وی افزود: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.
شجاعی گفت: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!