Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان گفت: تاکنون ۱۶۰‌ هزار دانش‌آموز در رابطه با پرسش رئیس جمهور آثار خود را به دبیرخانه‌های استانی و شهرستانی ارسال کرده‌اند. - اخبار استانها -

حجت‌الله مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌‌آباد، با بیان اینکه متولی چاپ کتب درسی سازمان پژوهش است که زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است اظهار داشت: هرسال نقدهایی توسط گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش بر روی تمام کتب درسی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره عدم صلاحیت این گروه بر تغییر محتوای کتب درسی، افزود: حدود دو سال است که معاونت پژوهشی در کل کشور ادغام شده و وظایفشان به حوزه های تعلیم و تربیت استان‌ها واگذار شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان عنوان کرد: ابتدای هرسال عنوان‌ها اعلام و متخصصان تعلیم و تربیت عنوان‌ها را در اختیار می‌گیرند و پیشنهادات متفاوتی وصول و در گروه تبلیغاتی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت وقتی حداقل امتیاز کسب شد در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: تحقیق‌های پژوهشی دانش‌آموزی ما متاسفانه مطلوب نیست و نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در دانشگاه‌ها هم همین وضعیت وجود دارد.

پرسش مهر آیت‌الله رئیسی از دانش‌آموزان چیست؟ 2 پرسش مهر رئیس جمهور| ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد / نقش دانش‌آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟ استان اصفهان رتبه ممتازی در پرسش مهر به‌دست آورده است
مومنی با اشاره به مهمترین آسیب‌های حوزه تحقیق و پژوهش تصریح کرد: عدم کاربست نتایج تحقیقات محققان یکی از مهمترین آسیب‌های موجود در این حوزه است که سلیقه‌ای عمل کردن در حوزه تعلیم تربیت علت این آسیب است.

وی گفت: ما مراکزی به نام پژوهش و فناوری داریم که دانش‌آموزان برای آمادگی در المپیادهای علوم انسانی و فنی در این مراکز کار می‌کنند که موثر هستند اما جای کار فراوانی در این زمینه وجود دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب روی سخن مقام معظم رهبری با جوانان است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سپرده شده و کارهای خوبی هم در بحث فرهنگ سازی و اشاعه بیانیه انجام گرفته است.

وی با اشاره به پویش «نقش من در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب» و «سفیران دانش‌آموزی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب» اظهار داشت: امید به آینده موضوع بسیار مهمی در بین دانش‌آموزان است و آموزش و پروش و دولت و نظام اسلامی باید به صورت مشترک بسته‌ای برای امید به زندگی جوانان تعریف کنند.

مومنی افزود: نباید ورود به دانشگاه را تنها شرط موفقیت بدانیم بلکه چه بسیار جوانانی که در رشته‌های فنی بسیار موفق بوده‌اند و امیدواریم با توجه به اینکه ظرفیت  آموزش و پروش محدود است دولت و نظام در تعریف بسته ای برای امید به آینده به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه چراغ راه ما سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: در حوزه مسابقات فرهنگی و هنری در سال 1400 در رابطه با پرسش رئیس جمهور تاکنون 160‌ هزار دانش آموز آثار خود را به دبیرخانه‌های استانی و شهرستانی ارسال کرده‌اند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: تعداد 175 هزار نفر از دانش آموزان در مجموع در مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر رئیس جمهور شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری شوراهای دانش‌آموزی برای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان گفت: در هنگام شیوع ویروس کرونا این کار در بستر فضای مجازی و شبکه شاد انجام گرفت و دانش آموزان رای گیری را در این فضا انجام دادند که اقدام فوق العاده‌ای بود.

مومنی گفت: هم اکنون 26 هزار دانش‌آموز عضو شوراهای دانش آموزی هستند که تمرینی برای ورود به عرصه‌های اجتماعی و سیاسی برای آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/641/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش بیانیه گام دوم انقلاب آموزش و پرورش هزار دانش آموز استان لرستان دانش آموزان رئیس جمهور دانش آموزی پرسش مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور