Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مشهد گفت: اصل طاغوت ستیزی در مقابله با خلافت ظالم سیره تمام ائمه اطهار(ع) بود و در تمام مراحل زندگی هر کدام از امامان شیعه، اصل مقابله با خلافت ظالم در راس تمام برنامه‌های آنها بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛  آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم روز شهادت امام موسی کاظم(ع) که در حرم امام رضا(ع) برگزار شد اظهارداشت: باید شناخت لازم را از زندگی آن امامان پاک داشته باشیم تا عملکرد ما نیز همانند آنها باش، رفتار ائمه سبب می شد تا حاکمان ظالم نسبت به آنها عکس العملی از جنس دشمنی، اذیت و آزار را پیش گیرند و این یک رقابت بر سر قدرت و خلافت نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم الهدی افزود: آنها اصل طاغوت ستیزی را در برخورد با حاکمان ظلم پیش گرفته بودند و حال آن که از روز رحلت پیامبراسلام (ص) رهبری دینی در مسیر غیرالهی قرار گرفت.اصل طاغوت ستیزی در مقابله با خلافت ظالم سیره تمام ائمه اطهار(ع) بود و در تمام مراحل زندگی هر کدام از امامان شیعه، اصل مقابله با  خلافت ظالم در راس تمام برنامه‌های آنها بود.

وی افزود: دستورالعملی که خدا در قرآن کریم خطاب به پیامبران نازل کرده عبادت خدا و دوری از طاغوت است و این یعنی اگر طاغوت در جامعه و بر سرنوشت مردم حاکم باشد عبادت خدا امکان‌پذیر نیست. تمام انحراف‌ها و پریشانی بشر که از قرن‌های مختلف تا کنون جهان را فرا گرفته‌ است به خاطر طاغوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که بشر، قدرت مدیریت ندارد و هر جا بر سرنوشت مردم حاکم شد، نتیجه آن ظلم ستم و کشتار مردم بود افزود: علت تحریف در دستورهای تورات و انجیل نیز این است که حاکمان می‌خواستند بر مردم مسلط شوند و چون بر اساس دین این کار امکان پذیر نبود  دست به تحریف دستورهای الهی زدند.

وی خاطرنشان کرد:حضرت امام موسی بن جعفر (ع) نیز در دوران 35 ساله امامت خود با چهار حاکم عباسی هم عصر خود به مبارزه پرداختند و بر همین اساس هر کدام از آنها به گونه‌ای سعی می‌کردند امام را از دسترس مردم دور نگه دارند که در نهایت به شهادت آن همام منجر شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه سفر به مشهد به همراه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و حج زیارت از نمایشگاه در آستان بقیع که در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپاست، بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، دراین بازدید مسئولین برگزاری نمایشگاه درباره اهداف برگزاری و ویژگی‌های این نمایشگاه به سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت توضیحاتی ارائه کردند.

گفتنی است در نمایشگاه درآستان بقیع که به همت بعثه مقام معظم رهبری و همکاری آستان قدس رضوی برپا شده و تا پایان ماه شوال ادامه خواهد داشت، ماکت حرم‌های مطهر ائمه (ع) و اصحاب قبل و بعد از تخریب در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب