Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@11:55:38 GMT

◄ بهترین نوع ثبت شرکت در ترکیه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۲۴۱۶

◄ بهترین نوع ثبت شرکت در ترکیه

تین نیوز

 از ملزومات مهاجرت به یک کشور دریافت اقامت آن کشور است که از طریق راه‌های مختلفی قابل انجام است. ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه‌هایی است که منجر به دریافت اقامت آن می‌شود.

شرکت‌های مختلفی در ترکیه وجود دارند که مراحل ثبت هریک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای ثبت شرکت در ترکیه داشتن شرایطی خاص لازم است و بدون گذراندن مراحل مشخص، امکان انجام این کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به بررسی ثبت کردن شرکت در ترکیه و مراحل آن پرداخته شده است.

ثبت شرکت در ترکیه چیست؟

ثبت شرکت در ترکیه یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای دریافت اقامت کشور ترکیه و سکونت در آن است. با تغییر وضعیت اقتصادی در ایران نیز افراد زیادی با این کار اقامت ترکیه را دریافت کردند. این کار یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه است که هزینه بسیار کم‌تری نسبت به راه‌های دیگر مانند خرید مسکن دارد. مراحل ثبت شرکت در ترکیه نیز بسیار کم‌تر از راه‌های دیگر دریافت اقامت است. به طور کلی ثبت کردن شرکت در ترکیه از آسان‌ترین راه‌ها برای دریافت اقامت آن و مهاجرت به آن است.

بهترین نوع شرکت در ترکیه برای اقامت

در ترکیه شرکت‌های زیادی وجود دارد و می‌توان آن‌ها را به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. ثبت هر یک از این شرکت‌ها نیاز به داشتن شرایط خاصی است؛ با این حال برخی از آن‌ها محبوبیت زیادی بین مردم ندارند. دلیل این موضوع نتایج ضعیف‌تر ثبت آن‌ها نسبت به شرکت‌های دیگر است.

شرکت‌های سهامی

شرکت‌های سهامی، ۱۳ درصد از کل شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را شامل می‌شوند. به این شرکت‌ها، شرکت‌های آنونیم نیز گفته می‌شود. ثبت شرکت‌های سهامی در ترکیه نیاز به سرمایه‌ای حداقل ۵۰ هزار لیری دارد. همچنین سهام‌های این شرکت در بازار بورس ترکیه عرضه شده و توسط مردم خریداری می‌شوند.

شرکت با مسئولیت محدود

این نوع از شرکت‌ها که با نام شرکت‌های لیمیتد نیز قابل شناسایی هستند، بیشترین میزان شرکت‌های ثبت شده را با ۸۲ درصد سهم شامل می‌شوند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت آن‌ها ۱۰ هزار لیر است. همچنین امکان ثبت آن‌ها فقط با یک سهام دار نیز وجود دارد. به همین دلیل افرادی که قصد اخذ اقامت دارند، شرکت‌های لیمیتد را برای ثبت انتخاب می‌کنند. این شرکت‌ها هم سرمایه کم‌تری برای ثبت نیاز دارند و هم بدون نیاز به شریک تأسیس می‌شوند.

شرکت‌های تعاونی

ثبت این‌گونه از شرکت‌ها نیاز به حداقل ۷ نفر شریک دارد. به همین دلیل این شرکت‌ها محبوبیت زیادی بین مردم و مهاجران ندارند. همان‌طور که اشاره شد، انواع مختلفی از شرکت‌ها در ترکیه وجود دارند؛ اما این سه نوع بیش‌ترین میزان ثبت را بین انواع دیگر دارا هستند و برای مهاجرت و دریافت اقامت مناسب‌ترند.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

برای به نتیجه رسیدن کامل این کار، مراحل مختلفی باید گذرانده شود. گذراندن این مراحل در نهایت باعث دریافت اقامت و در نتیجه سکونت در ترکیه خواهد شد.

۱- ثبت آدرس دفتر شرکت؛ این مرحله اولین مرحله از روند ثبت شرکت در ترکیه است. برای این کار نیاز به هیچ دفتری در مکان‌های تجاری وجود ندارد و دفاتر خانگی نیز برای ثبت شرکت قابل قبول هستند.

۲- تنظیم کردن اساسنامه‌های شرکت و پرکردن فرم‌های مخصوصی که برای تأسیس شرکت ضروری هستند.

۳- دریافت کد مالیاتی برای شرکت که با مراجعه به اداره مالیات قابل انجام است.

۴- تأیید مدارک شرکت، اساسنامه و فرم‌های تأسیس آن در دفاتر ثبت ترکیه.

۵- مراجعه کردن به دفاتر بازرگانی ترکیه برای ثبت کردن شرکت.

۶- چاپ در روزنامه‌های رسمی ترکیه.

۷- ثبت و تأیید امضا در دفترخانه‌ها.

۸- تنظیم کردن فرم‌های اداره دارایی.

۹- تأیید آدرس و محل دفتر شرکت توسط بازرسان اداره دارایی.

۱۰- دریافت کامل کد مالیاتی شرکت پس از تأیید بازرسان.

۱۱- دریافت کارت بازرگانی که برای فعالیت شرکت ضروری است.

۱۲- باز کردن یک حساب بانکی به نام شرکت؛ پس از ایجاد این حساب، سرمایه‌ای که برای تأسیس شرکت نیاز است، به آن واریز می‌شود.

۱۳- استخدام حسابدار برای شرکت؛ این کار برای ثبت نهایی و تأسیس شرکت در ترکیه کاملاً ضروری است. همچنین حسابداری که برای شرکت استخدام می‌شود، باید شهروند ترکیه باشد و پاسپورت این کشور را داشته باشد. بهتر است فردی استخدام شود تا به مسائل مالی آگاهی کاملی داشته باشد و بتواند در زمان مناسب، مشاوره‌های مالی مختلفی ارائه کند.

مدت زمانی که برای طی کردن و به نتیجه رسیدن این مراحل نیاز است، حداکثر ۸ روز است. با این حال ممکن است به دلیل مسائل غیرمنتظره‌ پیش آمده، این زمان زیادتر شود؛ اما در شرایط عادی امکان گذراندن این مراحل در ۴ روز نیز وجود دارد. در صورتی که در اولین روز هفته برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایید، می‌توانید در کم‌تر از یک هفته تمام مراحل را به نتیجه برسانید.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

علاوه بر حداقل سرمایه‌ای که برای تأسیس و ثبت شرکت نیاز است، هزینه‌های دیگری نیز برای ثبت شرکت و نگه داری از آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در ثبت شرکت، هزینه اجاره یا خرید دفتر است. این هزینه به شهری که در آن ساکن هستید بستگی دارد. هزینه اجاره یا خریدن دفتر شرکت در شهر‌هایی مانند استانبول بیش‌تر از شهر‌های دیگر مانند ازمیر است.

استخدام حسابدار یکی از هزینه‌های دیگر برای ثبت شرکت است. همچنین به دلیل این که این حسابدار از شهروندان ترکیه است، میزان حقوق پرداختی به او باید طبق قانون ترکیه باشد. مالیات‌های پرداختی نیز یکی از هزینه‌های دیگر داشتن شرکت در ترکیه است. این مالیات‌ها هر سه ماه یک بار پرداخت شده و با توجه به فعالیت و درآمد شرکت محاسبه می‌شوند. هزینه‌های خدماتی مانند قبوض مختلف و اینترنت نیز جداگانه محاسبه می‌شود.

ثبت شرکت در ترکیه با الو اپلای

الو اپلای شرکتی در ترکیه است که خدمات مهاجرتی و گردشگری به ایرانیانی که در ترکیه ساکن هستند، ارائه می‌کند. با راهنمایی‌ها و کمک‌های این شرکت می‌توانید به صورت تحصیلی به ترکیه مهاجرت کرده و اقامت بگیرید. همچنین می‌توانید پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را در ترکیه انجام دهید و از این طریق اقامت موقت یا دائم خود را اخذ نمایید. برای ثبت شرکت در ترکیه می‌توانید از خدمات الو اپلای استفاده کرده و به راحتی شرکت خود را در این کشور تأسیس کنید. همچنین با مراجعه به سایت این شرکت می‌توانید از مشاوره‌های رایگان کارشناسان شرکت بهره‌مند شوید. برای ثبت شرکت در ترکیه کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ثبت شرکت در ترکیه برای ثبت شرکت در ترکیه دریافت اقامت شرکت ها هزینه ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، گفت: خدمات به زائران رضوی به ویژه در ایام پیک زیارتی باید در بخش حمل و نقل و اسکان توسعه و تسهیل بیشتری پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدجواد موسوی، م دیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های میدان‌دار در پذیرایی از زائران رضوی، اظهار داشت: یکی از مسئله‌های مهم در ایام پیک زائر در مشهدالرضا(علیه السلام) انجام هر چه بهتر تکریم و میزبانی از زائران رضوی به ویژه زائران بارگاه منور رضوی است.

وی ضمن تاکید بر تکریم هر چه باشکوه تر زائران امام هشتم(ع) افزود: میزبانی شایسته از مهمانان علی‌ابن موسی‌الرضا(علیه السلام)، مهم‌ترین تکلیف مسئولان استان و مدیران شهر است. اینجاست که می‌گوییم باید فرهنگ میزبانی را ارتقا دهیم و آن را به معیارهای زیارت مطلوب در شهر امام رضا(ع) نزدیک کنیم .

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه میزبانی و حضور زائران باید توجه و اهتمام ویژه خود را متمرکز بر موضوع اسکان در هتل‌ها، زائرسراها و مهمانسراهای ارزان‎ قیمت کنید، زیرا محور اصلی چالش‌‎های موجود، ناظر بر آن دسته از زائرانی است که به عشق زیارت امام هشتم(ع) به این شهر می‌آیند، اما توان مالی برای اقامت چند روزه در یک منزلگاه را ندارند و تکلیف شما رسیدگی به نیاز این عزیزان است.

وی با ابراز گلایه از افزایش غیرمنطقی نرخ اقامت و اسکان در پیک‌های زیارتی ادامه داد: باید حداکثر نظارت و کنترل را در این زمینه به‌کار بگیرید تا زیارت مهمانان امام رئوف(ع) در اوج رفاه و آسایش میسر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به تکلیف سایر شهرهای کشور در مشهدالرضا(ع) را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورید تا حتی یک گره از کار زائر امام هشتم(ع) باز شود. این تکلیف بر گردن ما و حقی است که علی ابن موسی الرضا(ع) بر ضمه ما دارد تا زائر او را تکریم کنیم.

وی تأکید کرد: از جمله گروه‌هایی که به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، زائران خارجی هستند؛ در این بخش توجه ما باید به زواری باشد که استطاعت و توانی مالی زیادی برای زیارت حضرت ندارند، مانند زائران شریف پاکستانی که صدها و هزاران کیلومتر راه را طی کرده، رنج سفر را به جان خریده تا خود را به مشهد برسانند. حالا چه وظیفه‌ای برای ما مهم‌تر از تأمین زیرساخت اقامت برای این‌ها؟

امام جمعه مشهد گفت: یک جنبه دیگر از خدمت‌رسانی به زائران و تسهیل فرآیند زیارت، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است؛ اعم از حمل و نقل جاده‎ای، ریلی و هوایی که ضرورت آن در پیک های زیارتی مضاعف می‌شود. به همین دلیل، این ظرفیت وجود دارد که در حوزه سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی دولتی پای کار بیایند و پروازها از نظر کمیت و کیفیت توسعه پیدا کند. در حوزه خدمات ریلی هم این مهم اجتناب‌ناپذیر است و در بخش تشرف‌های زمینی، کیفیت جاده‌ها به همراه ایمن‎‌سازی آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 282

دیگر خبرها

  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد