Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@08:44:23 GMT

مقابله با جنگ شناختی نیازمند جهاد تبیین است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۲۵۰۱

مقابله با جنگ شناختی نیازمند جهاد تبیین است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام در نشست با حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اطلاعات و... گفت: در طول تاریخ اسلام تا کنون ضرباتی که اسلام دیده به دلیل عدم تبیین به موقع بوده است.

وی افزود: جنگ شناختی یعنی تلاش دشمن برای عوض کردن شناخت ما؛ یعنی اگر تا کنون افتخار به تابع ولایت بودن خود داشته‌ایم این نگاه برای ما عوض و نقاط قوت به نقاط منفی تبدیل شود، طبیعتا برای مقابله با جنگ شناختی نیاز به جهاد تبیین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام گفت: ما باید به عنوان روحانیت پیش گام و سایر اقشار را خط دهی کنیم لازمه این کار آسیب شناسی است. 
 
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار افزود: آسیب شناسی نیازمند گروه‌هایی است که شبهاتی که دشمن می‌خواهد نسبت به باورهای دینی ما مطرح کند و بعدهای فرهنگی و ارزشی ما را زیر سوال ببرد نقش آفرینی کند و لازمه این کار منسجم رصد کردن است.

وی ادامه داد: شبکه کشوری ایجاد شده با عقبه قوی برای پاسخ به شبهات باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد؛ همانند کاری که در جبهه‌ها انجام می‌گیرد وقتی یگانی بخواهد به خط پدافندی مقابل خود حمله کند قدم اول جنگ اطلاعاتی است و با اطلاعات می‌شود جاده‌های مواصلاتی دشمن را بست.

نماینده ولی فقیه گفت: پس از رصد کردن و اولویت بندی متناسب با تاثیر گزاری، مرحله‌ی دوم استفاده از تمام ظرفیت‌هایی است که در اختیار داریم.

کریمی‌تبار به بالا بردن ظرفیت‌ها هم در آسیب شناسی و هم در نحوه‌ی ارائه‌ی پاسخ تاکید کرد و افزود: بخش دیگر جهاد تبیین این است که از لاک دفاعی خویش بیرون بیاییم و حالت تهاجمی به خود بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: اوکراین دومین کشور قوی اتحاد جماهیر شوروی بود که با وجود تمام امکانات دفاعی و همکاری با آمریکا هیچ اقدامی برای خود انجام نداد و این همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند به غرب نباید اعتماد کرد و تجربه ما در عراق، افغانستان و لیبی این را ثابت کرده است.

وی در پایان گفت: کارگروه به عنوان مبنا و حوزه علمیه به عنوان دبیر برای شناخت آسیب‌ها شروع به کار کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد تبیین جنگ شناختی دشمن شناسی کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود