Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در دیدار تعدادی از مسوولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در قم، بیان کرد: مساله کمبود منابع آب، خاک، منابع طبیعی و فضای سبز از مقوله‌های بسیار مهم بشری در عصر حاضر و در آینده است؛ همه باید با کمک هم در مقابله با این چالش همکاری داشته باشیم.

اعرافی خاطرنشان کرد: مسائل تحقیقی، مطالعاتی و پژوهشی یکی از محورهایی است که مراکز علمی کشور و دانشگاه‌ها باید به آنها بپردازند؛ اما از نظر فلسفی، کلامی، فقهی، اخلاقی، حدیثی، تفسیری و تمدنی باید در حوزه‌های علمیه به این مهم پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: می‌بایست مباحث مربوط به آب، خاک، پوشش گیاهی و غیره در پیش بینی‌های برنامه هفتم توسعه مورد توجه واقع شوند.

اعرافی اظهار داشت: کار بدون اینکه مردم بدانند و بخواهند مشارکت کنند جلو نمی‌رود؛ باید از همان دوران تحصیل دانش آموزان در مدارس چالش‌های پیش روی کشور در زمینه کمبود منابع طبیعی تبیین شوند.

وی اضافه کرد: توجه به آموزش و پرورش شامل کودکستان‌ها و مهدها تا مدارس و دبیرستان‌ها باید برای گفتمان سازی مدنظر قرار گیرند تا کودکان و نوجوانان با مفاهیم مختلف مرتبط با چالش‌های محیط زیستی آشنا شوند؛ این کار نیازمند طراحی برنامه‌ای جامع و عملیاتی است.

مدیر حوزه‌های علمیه صیانت از منابع طبیعی را مهم برشمرد و ابراز داشت: ما همه باید بدانیم برای حفظ سلامت کشور نیاز است از منابع طبیعی آن حفاظت کنیم.

اعرافی استخراج ذخایر علمی و فکری در حوزه حفظ منابع طبیعی را لازم دانست و افزود: باید در حوزه‌های فقهی، کلامی، فلسفی و سایر علوم مرتبط با حوزه باید به لوازم و سازوکارهای حفظ منابع طبیعی پرداخته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در نظام واره رشته‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خط کلی برای آموزش مسائل مرتبط با حفظ منابع طبیعی در قالب چند رشته تعریف شده است.

وی با اشاره به دوره‌های مهارتی که برای اساتید و دانش آموخته‌های حوزه می‌توان برگزار کرد، افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند به مشارکت مردمی در حفظ و صیانت منابع طبیعی که در سلامت و پیشرفت کشور مؤثر است، بیانجامد.

اعرافی بیان داشت: مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی و همچنین شبکه‌های تبلیغی حوزه می‌توانند در گفتمان سازی، تولید فکر و فرهنگ سازی در مسیر صیانت از منابع طبیعی مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: همکاری حوزه و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیازمند طراحی برنامه عملیاتی ۵ ساله است تا به نتایج ملموس و عینی منجر شود.

برچسب‌ها قم بیابان زدایی آبرسانی همیار طبیعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بیابان زدایی آبرسانی قم بیابان زدایی آبرسانی همیار طبیعت حوزه های علمیه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در نوار شرقی طی سه روز آینده، از تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه در بعضی ساعات در بعضی مناطق غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده رخ خواهد داد و دیگر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت.

وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در ساعت بعدازظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد و پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی مرکز و نیمه جنوبی کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ همچنین طی سه روز آینده شرق و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748581

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند