Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر ارجمند عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر زنجان افزود: در تمامی موزه‌ها، پایگاه‌ها و کمپ‌های گردشگری، راهنمایان و افرادی که برای ارائه خدمات به گردشگران فعالیت می‌کنند، باید از برخورد مناسب و کارت شناسایی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در تمامی فضاها، اعم از تاریخی و گردشگری با توجه به ظرفیت موجود بازارچه‌های صنایع‌دستی در مجتمع گردشگری پاسارگاد ابهر و محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و غیره برگزار خواهد شد و با همکاری شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد ‌و شورای اسلامی شهرها برنامه‌های فرهنگی و نوروزگاه را در شهرها و دو اثر تاریخی منحصر به‌ فرد استان برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: نوروزگاه این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا با داشتن اوقات فراغتی مفرح در مقاصد گردشگری، با مجموعه آئین‌ها با موضوع مواریث معنوی حوزه نوروز آشنا شوند، به همین دلیل باید جلساتی با هیات امنای بازار برای حضور کسبه بازار در ایام تعطیلات برگزار شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد اماکن اسکان موقت و اضطراری، محل اسکان رایگان، آماده‌سازی مدارس پیش‌بینی و توسط کمیته اسکان و رفاه به دبیرخانه ستاد معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس گواهی دو دوز کامل تزریق‌ شده واکسن بیماری کرونا یا داشتن گواهی عدم ابتلا (تست منفی) بیماری کرونا به مدت ۷۲ ساعت شرط ورود گردشگران به هتل‌ها و اماکن تاریخی و وسایل نقلیه عمومی است.

برچسب‌ها میراث فرهنگی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان میراث فرهنگی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد: روستای پالنگان تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این راستا و با توجه به کثرت گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده ازاین روستای تاریخی، تعداد ٥٣ تابلوی معرفی امکان گردشگری و خدماتی موجود در روستا به همت این اداره‌کل و با همکاری و مشارکت فرمانداری کامیاران و اهالی پالنگان برای راهنمایی گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و نصب شد.

وی با بیان اینکه تعدادی تابلوی خوشامدگویی و تفسیری در جاده منتهی به روستا نیز نصب شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شد.

مهرزاد یادآور شد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات موجود از جمله مراکز اقامتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی، مسجد، تابلوهای مربوط به شیلات، تعاون روستایی، فوریت‌های پزشکی و … در سایزهای مختلف درج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف خدماتی و نظارتی بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران و گردشگران ارائه و باعث رونق بیش از پیش گردشگری استان شویم.

کد خبر 6093240

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر