Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا تخلیه این ساختمان توسط اوقاف و امور خیریه طی امروز (یکشنبه) درحالی خبرساز شده بود که اوقاف اعلام کرده بود حکم قضایی مربوط به موقوفه بودن و مالکیت اوقاف بر آن سال های گذشته صادر و اعتراض های بهزیستی نیز نسبت به حکم دادگاه در مراحل تجدید نظر و پس از آن رد شده است.

از آنجا که امروز بخشی از این ملک مربوط به کلاس های آموزشی کودکان کار یا بدسرپرست توسط اوقاف تخلیه شد اخبار مربوط به این تخلیه خبرساز بود و شامگاه یکشنبه دادگستری کل استان کرمان نیز در این زمینه خبری در اختیار رسانه ها قرار داد و از اقدام اوقاف دفاع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ایرنا از رویداد امروز در تخلیه بنای قدیمی که در حوالی میدان مشتاق و ابتدای خیابان ۱۷ شهریور واقع شده را اینجا می توانید مطالعه کنید. 

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه حکم قطعی درباره موقوفه مشتاقیه در سال ۱۳۹۶ صادر شده است گفت: این موقوفه که از آن به عنوان محل نگهداری کوتاه مدت تعدادی از کودکان تحت پوشش بهزیستی استفاده می شده، براساس قانون تخلیه شده است.

گزارش ارسالی شامگاه یکشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان به ایرنا به نقل از حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی در تشریح این خبر حاکیست: قبل از سال ۹۶ پرونده به طرفیت اداره کل بهزیستی تشکیل شده که خواهان پرونده موقوفه مشتاقیه بوده است.

وی ادامه‌ داد: در سال ۹۶ پرونده مذکور به اجرای احکام رفته و با توجه به صدور حکم به نفع موقوفه مشتاقیه، اداره کل بهزیستی بارها استمهال خواسته و دادگاه نیز با این درخواست موافقت کرده است.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان اظهارداشت: بارها تاکید شده که اجاره نامه‌ای از سوی اداره کل بهزیستی با موقوفه مشتاقیه بسته شود که این اقدام نیز انجام نشده و در مجموع هیچ یک از تفاهمات و توافقاتی که در پی آن بودیم، به دلیل عدم همکاری اداره کل بهزیستی استان اجرا نشد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به قدمت بیش از ۵۰ ساله این ساختمان، خاطرنشان کرد: نگهداری کودکان در این محل ناامن که برخی از قسمت‌های آن نیز تخریب شده، به هیچ عنوان به صلاح نیست.

وی تاکید کرد: اداره کل بهزیستی استان کرمان ساختمان های بسیار مجهز و مناسبی برای نگهداری از کودکان در اختیار دارد و اینگونه نیست که این مرکز ناامن تنها مرکز برای نگهداری این تعداد اندک از کودکان باشد و در این زمینه باید توجه داشت که اداره کل اوقاف نیز آمادگی خود را برای نگهداری از این کودکان در مجموعه دیلمقانی (پرورشگاه متعلق به اوقاف در محله زریسف شهر کرمان) اعلام کرده بود.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه کودکان در این مرکز به مدت بسیار محدود نگهداری می شوند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت ساختمان این موقوفه احتمال می رفت که وقوع زمین لرزه یا حادثه‌ای شاهد ایراد خسارت های جانی دربین کودکان مستقر در آن نیز باشیم.

وی عنوان کرد: در پی عدم توافق بین خواهان و خوانده این پرونده جلسه ای با حضور رییس کل دادگستری استان و رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان برگزار و مقرر شد طرفین طی ۱۰ روز نسبت به توافق با یکدیگر اقدام کنند اما در پی عدم همکاری و پیگیری بهزیستی و با توجه به اینکه حکم قطعی به نفع موقوفه صادر شده بود، با دستور قاضی اجرای احکام دادگستری، این حکم به مرحله اجرا درآمد.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: مرحله بعدی نیز تخریب ساختمان این موقوفه و جمع آوری آن است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: اداره کل بهزیستی همچنین درخواست خود برای اعمال ماده ۴۷۷ را نیز پیگیری کرده اما در نتیجه، خلاف بَین شرع بودن حکم صادره از سوی دادگاه ثابت نشده است.

وی با اشاره به طرح برخی مسائل درباره نداشتن وقف نامه برای این موقوفه نیز تاکید کرد: احراز مالکیت و سند تک برگ موقوفه صادر شده است و دادگاه بر اساس مستندات موجود نسبت به صدور رای اقدام کرده؛در این زمینه دادگاه تجدیدنظر نیز حکم صادره را مورد بررسی و تایید قرار داده است.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: اداره کل بهزیستی استان با سوء‌استفاده از وضعیت کودکان به جای اتخاذ تدابیر مناسب با همکاری اوقاف، اقدام به جوسازی کرده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کل بهزیستی استان کرمان دادگستری تخلیه کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کل بهزیستی استان کرمان دادگستری سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کل بهزیستی استان کرمان دادگستری تخلیه کرمان اداره کل بهزیستی استان استان کرمان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟

مناطق پربارش کرمان در روز گذشته از سوی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است