Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@12:53:11 GMT

11 ویژگی شوهران موفق در زندگی مشترک

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۴۵۰۷

11 ویژگی شوهران موفق در زندگی مشترک

یک همسر ایده آل بیش از هر چیز بهترین دوست و رفیق همسرش است. دوستی که بتواند با او درددل کند. خجالت نکشد و نگران سرزنش از سوی او نباشد.

به گزارش برنا؛ قدیمی‌ها ادبیات جالبی داشتند که پشت هرکلمه‌ یا صفتی دنیایی از دلیل و تجربه بود. برای مثال وقتی می‌خواستند از وفاداری و مهربانی کسی حرف بزنند او را به «مرد» بودن توصیف می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا می‌گفتند فلانی خیلی مرد است که فلان کار را کرده و ... 

پشت این توصیفات از «مرد بودن» دنیایی از ویژگی‌های خوب نهفته بود. اما به راستی مردان با همه نقش‌هایی که می‌توانند داشته باشند، چگونه می‌توانند همسر و شوهر خوبی باشند؟

در این گزارش به یازده ویژگی یک شوهر خوب و ایده‌آل پرداخته‌ایم که راه‌کارهای مذکور را از گفتگو با کارشناس خانواده برای مخاطبان‌مان استخراج کردیم:

دکتر سمانه رضایی فرح آبادی کارشناس خانواده، مهارت‌هایی را بیان می‌کند که ساده است اما می‌تواند شما را به یک مرد موفق در زندگی و روابط زناشویی‌تان تبدیل کند.

در ادامه توصیه‌های این کارشناس خانواده را می‌خوانید.

1-آقایان لطفا گوش شنیدن داشته باشید

اولین ویژگی یک مرد ایده آل این است که بتواند در فنون ارتباط گیری توانمند باشد. بتواند با همسرش صحبت کند و در مقابل شنونده خوبی باشد و همسرش را درک کند. البته خوب صحبت کردن به تنهایی کافی نیست در خیلی از موارد شوهر در صحبت کردن توانمند است اما مهارت شنیدن حرف های همسرش را ندارد. دوست دارد این ارتباط یک طرفه باشد و صحبت های او بیشتر به جای تعامل شکل نصیحت به خود می‌گیرد. 

2-برای همسرتان وقت بگذارید

یک مرد موفق کسی است که برای همسرش وقت بگذراند و برای او آنقدر ارزش و احترام قائل باشد که  کارهای مشترک زیادی  را باهم انجام دهند. برای مثال باهم فیلم تماشا کنند. به رستوران بروند و.... لزومی هم ندارد که این وقت گذرانی حتما گران قیمت باشد بلکه این باهم بودن بسیار بیشتر از مبلغی که هزینه می‌کنند می‌تواند خوشایند باشد.

3-مرد ایده آل دارای حس شوخ طبعی است

مرد ایده آل دارای حس شوخ طبعی است و زندگی را جدی نمی‌گیرد البته نه اینکه همیشه و در مشکلات و  غم ها خوشحال باشد و آنها را جدی نگیرد. منظور این است که در بستر خانواده خوشحال و خوشرو باشد و فرزندان و همسرش در کنار او احساس شادی و راحتی کنند و به راحتی با او حرف بزنند.

4-حامی باشید نه سرزنشگر! 

چهارمین ویژگی یک مرد خوب حامی بودن است. قطعا زندگی مشترک فراز و نشیب های زیادی دارد و مجموعه ای از شادی ها و غم ها است. مرد حمایتگر این اطمینان را به همسرش می‌دهد که در شرایط سخت می‌تواند روی کمک او حساب کند. گاهی بعضی از اقایان به جای حمایت، سرزنشگر هستند و ایجاد تردید و ناامیدی می‌کنند. اما اینکه یک مرد به اعضای خانواده‌اش این مفهوم را انتقال دهد که من در همه شرایط پشت و پناه شما هستم، بسیار بر امنیت روانی خانواده موثر است. 

5-اطلاعاتتان را به روز کنید 

مردی باشید که می شود از او یاد گرفت و زمانی که در بستر خانواده قرار می‌گیرد می‌تواند به اعضای خانواده اطلاعات خوبی ارائه دهد. اعضای خانواده به او افتخار می‌کنند و احساس نمی‌کنند پدر خانواده فردی نیست که اطلاعات به روزی نداشته باشد و می‌شود روی او حساب کرد.

6-وفاداری اولویت اول بانوان در زندگی

یکی از ویژگی هایی که خانم‌ها را خیلی به زندگی امیدوار می‌کند و حالشان را خوب می‌کند وفاداری است. مرد ایده آل به زندگی وفادار است. قدر همسرش را با وجود تمام مشکلات می‌داند. به راحتی با کس دیگری وارد رابطه نمی‌شود و به مرزهای زندگی زناشویی اعتبار می‌بخشد. 

7-به اشتباه‌تان اعتراف کنید 

مرد موفق در زندگی اشتباهات اش را می‌پذیرد. در دنیای سنتی، مردها کمتر به اشتباهات شان اعتراف می‌کنند و تمام افراد خانواده را مقصر می‌کنند تا یک اشتباه را به گردن نگیرند.  مرد ایده آل انکار نمی‌کند و به اشتباهاتش اعتراف می‌کند و از طرفی به دنبال اصلاح است.

8-به فکر ایمنی خانواده تان باشید 

همسر ایده آل کسی است که اهل محافظت و مراقبت است و به فکر ایمنی خانواده است. خانواده احساس می‌کنند فرد تمام تلاش اش را برای محافظت از آنها می‌کند تا از لحاظ جانی، مالی، احساسی و رفاهی به آنها آسیبی وارد نشود. 

9-همسرتان را درک کنید 

یک مرد موفق اهل درک است و می‌داند هر حالت و هر رفتار همسرش به چه علت است. علایق همسرش را می‌شناسد و می‌داند همسرش در چه شرایطی حال خوب و در چه موقعیتی حال بدی دارد و سعی می‌کند مراقب او باشد. 

10-برای اهداف همسرتان تلاش کنید 

شوهر ایده آل همسرش را کمتر از خودش نمی‌بیند. نیاز ها و خواسته‌های خودش را در اولویت قرار نمی‌دهد. بلکه همانطور که شبیه هر انسان سالمی نیاز ها و خواسته هایش را مطرح می‌کند به سایر اعضای خانواده و نیاز هایشان اعتبار می‌دهد. یک مرد خوب برای اعضای خانواده ارزش قائل است و همانطور که به اهداف خودش فکر می‌کند به همان اندازه برای اهداف اعضای خانواده تلاش می‌کند. 

11-بهترین دوست همسرتان باشید 

 در نهایت یک همسر ایده آل بیش از هر چیز بهترین دوست و رفیق همسرش است. دوستی که بتواند با او درد دل کند. خجالت نکشد و نگران سرزنش از سوی او نباشد. مرد ایده آل اهل کمک است. به همسرش احترام می‌گذارد و به او محبت می‌کند. ویژگی های خوب را به دست می‌آورد و تلاش می‌کند آنها را در وجودش ارتقا دهد. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات مردان خانواده مشکلات شادی زندگی مشترک پدر شوهر موفق اعضای خانواده مرد ایده آل مرد موفق یک مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادن آن.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام خبرگزاری پلیس، سردار احمدرضا رادان در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا (ع) و خانواده‌های معزز شهدای حریم و حرم، اظهار داشت: قصه پرغصه امروز‌های ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است؛ یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می‌دهند.

وی به اظهارات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: این قصه‌ای که صورت گرفته، برنامه دشمن است دشمن با برنامه کامل با هدف‌گذاری کامل و دقیق و البته پا به کار و مصمم است، چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است و اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می‌گذرد.

سردار رادان ادامه داد: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادنش وقتی به شهید "علم الهدی" گفتند خرمشهر سقوط کرد گفت دعا کنید دل را از دست ندهیم خرمشهر را می‌توان پس گرفت، اما اگر دل سقوط کند خرم شهر‌ها پس از خرمشهر سقوط می‌کند وآن وقت است که در شهر‌های سقوط کرده زندگی خواهیم کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: ۳۲ سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.

سردار رادان با اشاره به داستان "اندلس" توصیه کرد که چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام داشت: بی حجابی دل‌ها را به سقوط می‌کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت در این صورت دیگر کسی برای ارزش‌های اسلامی سینه سپر نمی‌کند و به افرادی بی تفاوت بدل خواهند شد. الحمدالله خداوند مردم را پشت سر ما قرار داد و این را به دل مردم انداخت که به میدان آمده و حمایت و پشتیانی می‌کنند.

سردار رادان تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم در محضر خانواده شهدا، اساتید علم و عمل سوگند یاد می‌کنیم، در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا و نظر ائمه اطهار (ع) و حمایت و پشتیبانی شما، هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیر‌هایی که به سمت ما رها می‌شود مبارک می‌دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما پای همه کار هستیم البته طلاب، خانواده‌های شهدا و اساتید اگر ساکت باشند مطمئناً در دل شما هم تردید ایجاد می‌کنند و بعد خواهند گفت همه مخالف شما هستیم پس ما معتقدیم مسئله حجاب و عفاف نباید به سطح انتظامی برسد و باید با فرهنگی و اجتماعی حل شود که کار به جایی برسد تا نگویند چرا حل نکردید.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف دشمن سنگ افکنی به پیشانی ماست از همه شما عزیزان و از مسئولان این مدرسه فقهی و از خانواده شهدا و از قلم و بیان شما قدردانی می‌کنم و از همکارانم نیز تشکر می‌کنم که زخم می‌بینند، ولی کم کاری نمی‌کنند و محکم پای کار ایستاده اند.

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز حجاب بگذرد / اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند
  • دشمن می خواهد از خاکریز حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند
  • رادان : دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران